welke esc ?

goedendag,

ben alfred los en heb sinds kort een monstertruck
een himoto met 540 motor
mijn zoon heeft een revo brushless en heeft drie rondjes gereden voordat de mijne de eerste bocht om is, heb een andere set erbij gekocht om weer wat tegengas te kunnen geven

mijn vraag is heb een combo besteld bij hobbyking met een esc van 100 amp, bij de beschrijving staat dat deze geschikt is voor sensor en sensorloze brushless motoren
de motor die erbij zit , daar geven ze niet echt veel info over, dacht 40 amp en verder weet ik het niet
daar wij graag in get zand rijden (er is hier vlakbij een afgraving met mooie bulten enz) heb ik een motor erbijbestelt omdat die van de combo rondom luchtgaten heeft zitten

de motor die extra is heeft 75 amp en is 750 watt, kan die ook op die esc van de comboset ?

deze is de set
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Brushless Car Power System 5200Kv/100A

deze de extra motor

HobbyKing Online R/C Hobby Store : S3650-3980 Brushless Inrunner (3980kv)

alvast bedankt voor de antwoorden

groet alfred

Laatst bewerkt:
goedendag,

ben alfred los en heb sinds kort een monstertruck
een himoto met 540 motor
mijn zoon heeft een revo brushless en heeft drie rondjes gereden voordat de mijne de eerste bocht om is, heb een andere set erbij gekocht om weer wat tegengas te kunnen geven

mijn vraag is heb een combo besteld bij hobbyking met een esc van 100 amp, bij de beschrijving staat dat deze geschikt is voor sensor en sensorloze brushless motoren
de motor die erbij zit , daar geven ze niet echt veel info over, dacht 40 amp en verder weet ik het niet
daar wij graag in get zand rijden (er is hier vlakbij een afgraving met mooie bulten enz) heb ik een motor erbijbestelt omdat die van de combo rondom luchtgaten heeft zitten

de motor die extra is heeft 75 amp en is 750 watt, kan die ook op die esc van de comboset ?

deze is de set
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Brushless Car Power System 5200Kv/100A

deze de extra motor

HobbyKing Online R/C Hobby Store : S3650-3980 Brushless Inrunner (3980kv)

alvast bedankt voor de antwoorden

groet alfred
Hallo Alfred.

de motor die bij de combo zit is best snel voor de auto.
de motor die je er EXTRA bij besteld hebt is iets minder snel.
MAAR de asdiameter van de combo is 3,17mm.
de EXTRA motor heeft een 5mm as.
dus je moet er dan wel andere pinions op zetten met een 5mm gat.

de normalle maat is 3,17mm.
en de extra motor kan gewoon op de regelaar.

je kan ook de gaten van de motor dicht plaken met plakband.

gr Sander.

goedendag Sander,

bedankt spap niets van die esc

dacht dat de extra motor juist sneller was ivm de hogere ampere die hij afneemt, maken de amperes niets uit en gaat het om de 5200kv en 3900kv ?

de as daar kan toch een ander tandwiel op van een 1;8 model ofzo, of kom ik dan niet uit met het tandwiel wat standaard op de himoto zit ?

groet alfred

goedendag Sander,

bedankt spap niets van die esc

dacht dat de extra motor juist sneller was ivm de hogere ampere die hij afneemt, maken de amperes niets uit en gaat het om de 5200kv en 3900kv ?

de as daar kan toch een ander tandwiel op van een 1;8 model ofzo, of kom ik dan niet uit met het tandwiel wat standaard op de himoto zit ?

groet alfred

dat kv kun je zien als toeren per volt, ik ga er even vanuit dat je 2s lipo's gebruikt = 7.4v, dan krijg je dus dit:
5200 x 7.4 = 38480 RPM
3980 x 7.4 = 29452 RPM

de 5200kv motor is echter wel 6.5 turns
de 3980kv motor staat het niet bij maar is neem ik aan meer turns, dus >6.5t.
Dit wil zeggen dat de 3980kv motor dus meer kracht heeft.
Om het ff in auto termen te zeggen:
kv=pk
turns=koppel

goedendag

dank, zo had ik het ook gedacht

heb er een 3 cel 20 lippo 5000 accu bij, hoop daar een half uur mee vooruit te kunnen

groet alfred

spullen zijn binnen ! kan ik eindelijk racen ipv kruipen met die 540 motor

de motors

100_4614.jpg

het hardcase 11,1 volt accupack, wat een loei van een ding

100_4618.jpg

meteen maar al mijn accu`s en 1 motor voorzien van dikkere draden

100_4613.jpg

flinke klont tin erbovenop

100_4616.jpg

had gelezen dat een grotere klont tin ipv alleen hechting beter was is dat zo

de ene motor heeft 5 mm asgat dat past zeker niet zomaar op het aandrijfwiel of is meestal de spoed van de tandwielen wel gelijk ?

Nee, ge hebt pinion met een verschillende mod.
Himoto gebruikt wss mod 0.8 en mod 0.6, want die staan in de sparelist.
Moet je even kijken welke mod je spurgear heeft.

PS.: pinions van de traxxas erevo brushless zijn mod 0.8.

mod 8 past niet
de himoto is denk ik kleiner, heb de leverancier gevraagd maar tot op heden geen antwoord
denk dat hij het niet begrijpt

jammer wil graag rijden met de 72 amp motor, deze geeft trouwens bij 11,1 pas 72 amp, heb ook een kotor die bij 7,2 60 amp geeft

is die dan niet sterker ?

groet alfred

Back