Welke fietsbel voor een ALFA model Nakajima Hayate?

• Topicstarter Topicstarter Phoenix
  • Startdatum Startdatum
P

Phoenix

Guest
Nadat ik een P-47D heb gekocht in Dortmund, heb ik mijn vliegmaatje een andere ALFA kist aangepraat namelijk de Nakajima Hayate (leeg 180gr).

Mijn P47D setup is hier te lezen: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=37959

Echter mijn vliegmaatje (zit niet op 't forum) wil zijn 3cell 1500mAh lipo hergebruiken. Nu zit ik te denken aan de volgende setup voor hem (niet al te duur):
Ipv een 9x6 slowfly een 8x6 slowfly prop en een fietsbel, maar welke? Er is hier op 't forum veel over gesproken, maar ik heb me er nog niet echt in verdiept...

Welke KV fietsbel motor zou hiervoor geschikt zijn op 3S lipo?

En stel dat hij er toch een 2S pack ingooit (3S wordt wellicht te zwaar in combinatie met een fietsbel) welke fietsbel zou dan beter zijn met een 9x6SF prop?

Niets zo veranderlijk als een mens, mijn vliegmaatje heeft besloten er maar hetzelfde in te zetten als ik. Dus geen fietsbel maar een 6/3D en een 2S lipo en een 9x6SF prop. Kan die later ook nog gebruiken voor z'n Hydroplane die hij in een opwelling heeft gekocht...

Ook een 6/3D op verschillende kistjes en een hydroplane gehad, maar wel op 3slipo met 8x4 prop.
2slipo niet wat magertjes qua power?

.
Ook een 6/3D op verschillende kistjes en een hydroplane gehad
Tja, het is best wel een universeel motortje 8) . Ik heb 'm op een Hurricane slowflyer en een Ulitmate gehad en nu dus op de P47D.

2slipo niet wat magertjes qua power?
Voor die ALFA modellen is dit echt genoeg, op minder dan halfgas vliegt ie mooi rustig rechtuit, volgas gaat ie bijna vertikaal (ca. 220W/kg :!: ). Daarbij vindt ik niet dat warbirds als pylonracers door de lucht hoeven te gaan, dus wellicht is 2S vs 3S een kwestie van vliegsmaak? :roll:
Als ik de kist vertikaal in mijn handen hou en volgas geef, dan wil ie er al vandoor! Daarbij is 2S lichter dan 3S en met een 1200/1500 pack kun je dan heel lang bovenblijven, iets wat ik op rustige zomeravenden erg relaxed vind :zon: . Maar zoals gezegd ik ben een rustige vlieger die het liefst lang 'schaal' vliegt zonder extreme aerobatics, maar wel met loopings en slowrolls, low-passes etc.

3S en 9x6 dat vindt de motor niet zo lekker, kleinere prop kan wel. Maar 3S voor de Hydroplane zou wellicht niet verkeerd zijn, maar met die kist/boot/??? (wat is 't?) daar heb ik geen ervaring mee

Klinkt goed, valt me alles mee op 2slipo, meer is zeker niet nodig; weer wat geleerd ;)
Hydroplane en 3D kistjes dan weer wel 3slipo/8x4
Nu nog de lente.....
Bij welke club vlieg jij overigens?

Nu nog de lente.....
het zal inntussen wel een keertje tijd worden zeg :mad: , al is er in ieder geval maar wat minder wind... :roll:

Bij welke club vlieg jij overigens?
Bij FMS Spaarnewoude, mooi onderhouden veld, nieuw clubgebouw, goedkoop lidmaatschap (Knvvl niet verplicht :wink: ), en heeft als voordeel (en voor sommige grote kisten als nadeel) dat het naast een grote bomenpartij ligt, waar je lekker met klein electro in de luwte kunt vliegen 8) .

Was daar tot voor een paar jaar terug ook lid, alleen jammer dat je vanaf de weg een eindje moet lopen, goed om te horen dat er nu een nieuw clubhuis is, staat het weer op dezelfde plek?
Is er nog een parkeerplaats bij het bruggetje gemaakt?
Kom met Hemelvaartweekend daar wel weer even gezellig buurten...

Het nieuwe clubhuis staat op dezelfde plek, maar heeft nu ook 220V voor de electroboys.

Er is sprake van dat er parkeerplekken gaan komen dichter bij 't veld, we wachten af...

Back