Welke Flight simulator?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Brik, 30 nov 2015.

  1. Brik

    Brik

    Lid geworden:
    10 nov 2009
    Berichten:
    91
    Ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben. Zo niet, sorry !! M'n leeftijd en gezondheid zitten me in de weg en daarom heb ik alle modelvliegspullen verkocht/ weg gegeven. Met m'n laptop kan ik aardig overweg , dus is een flight sim. misschien een aardige "uitweg". Geen modelvlieg sim., maar een gewone waarmee je b.v. met een Cessna F 152 of een Extra 300 kunt rondvliegen Op Internet ben ik de weg kwijtgeraakt!!! Is er iemand die me de weg kan wijzen s.v.p.??
     
    Chris s vindt dit leuk.
  2. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik heb deze wel eens gezien bij een vriend van me, zag er geweldig uit. Ik ken 'm verder niet X-plane 10. Het was wel aan te raden om eerst de handleiding ff door te nemen ;-).




    Maar als ik het zo bekijk kan het ook heel goed de Microsoft Flightsim X zijn
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2015
  4. Brik

    Brik

    Lid geworden:
    10 nov 2009
    Berichten:
    91
    Dank P.L. en JVE voor de snelle reactie. De laptop die ik ga gebruiken is nog "onderweg ", maar heeft deze spullen in huis.
    Modelnaam 17CL
    Kleur Zwart
    Processor Benaming Intel® Core i7-6700HQ Processor
    Processorkernen Aantal 4 cores
    Type Skylake
    Kloksnelheid 2600 MHz
    Chipset Intel® HM170 Express
    RAM geheugen Capaciteit Totaal 16 GB DDR3 (waarvan 16 GB ingebouwd )
    Max. ondersteund 16 GB DDR3 (waarvan 16 GB verwisselbaar )
    Slots 2 geheugenbanken beschikbaar waarvan bezet 2 geheugenbanken
    Beeldscherm Beeld 43,9 cm (17,3 inch)
    Resolutie 1.920 x 1.080 pixels
    Beeldverhouding 16:9
    Eigenschap Mat
    Grafisch Type NVIDIA GeForce GTX 960M
    Geheugen Totaal 2.048 MB
    V-Ram geïntegreerd: 2.048 MB
    Harde schijf Aantal 2
    Totale capaciteit 1.250 GB
    Harde schijf 1 250 GB (M.2)
    Harde schijf 2 1.000 GB (SATA, 5.400 rpm)
    Optische schijf Type Intern CD/DVD
    Formaat Lezen CD-R, CD-RW, DVD+R DL, DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-R DL, DVD-RW
    Schrijven CD-R, CD-RW, DVD+R DL, DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-R DL, DVD-RW
    Dat moet wel voldoende zijn om met Flight simulation m'n modelvlieg/bouw verlies te compenseren ( hoop ik ) !!!!
    Als hij binnen is ga ik wel pogingen wagen. Laat wel wat van me horen.
     
  5. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zo, dijk van een apparaat, daar kun je wel wat mee.
    Veel succes en vooral veel plezier met het (toch ook) vliegen.
     
  6. primera25

    primera25

    Lid geworden:
    10 mrt 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    leuven belgie
    Voor op android based ... is ultimate flight een aanrader
     
  7. Brik

    Brik

    Lid geworden:
    10 nov 2009
    Berichten:
    91
    Dag Flight simmers,
    Op aanraden van een FS-er in mijn omgeving een Microsoft FS X Steam versie gekocht. Had wat vraagtekens over de combinatie met Windows 10, maar het werkt!!! Dacht even een joystick er bij te kopen, maar ik kwam in een doolhof aan meningen op internet terecht. Iemand aanwezig die joysticks kent die met Windows 10 kunnen opereren????
    Een Mad Catz Pacific AV..... voor € 49,- werd me aanbevolen, maar die bleek niet met Windows 10 overweg te kunnen.Wie kan een oude (oud) modelvlieger de weg wijzen??
     
  8. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel
    De Steam versie van FS X is prima en draait inderdaad geweldig op Windows 10. Ik heb een oude microsoft force-feedback joystick hiervoor in gebruik en Windows 10 heeft hier geen enkel probleem mee.
    Ken je de gratis add-on met de Nederlandse vliegvelden? Erg mooi om boven Nederland te vliegen en te landen natuurlijk. Je kunt deze add-on hier vinden: http://www.nl-2000.com/nuke/index.php?newlang=dutch
     
  9. Brik

    Brik

    Lid geworden:
    10 nov 2009
    Berichten:
    91
    Dag FStrating
    Dank voor het "geruststellende " verhaal van de FS X / win 10 combinatie. Volgende week komt er iemand op bezoek die nog een microsoft joystick heeft liggen!!!! Hij heeft toegezegd die add-on te installeren voor me.
    Laat nog wel weten of het me lukt van Teuge naar Hilversum te vliegen Met de besturing van m'n toetsenbord kwam ik in het Yselmeer terecht !!
     
  10. Brik

    Brik

    Lid geworden:
    10 nov 2009
    Berichten:
    91
    Dag FS ers
    Nou, het werkt hoor. De FSX en de joystick! De add-on site staat bij m'n favorieten. Komt nog wel. Eerst een tijdje oefenen.Heb net nog voor het donker een vluchtje gemaakt met de Cessna F-172 rondom Deelen (m' n ouwe modelvlieg stek) Had geen last van de zweefvliegclub en modelvliegers!!!
    Bedankt voor de info en hulp.
    Groet, Brik
     

Deel Deze Pagina