welke formule 1?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Cees van de Vendel, 3 apr 2004.

  1. hallo modelbouw kenners,
    wat is nou een goede snelle f-1?
    die van tamiya of corally? of heb je er nog 1?
    zet dus hier maar alles in over f-1!

    Cees
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Snelheid is niet echt aan te geven.
    Een ding wat ik wel weet , is dat Direct Aangedreven zeer soepel en lekker hard loopt. Ik zou (als je "echt" formule 1 wilt rijden) een F103 pakken of een Corally F1..Ik vind de F201 van Tamiya geen mooie wagen (4WD :( )
     
  3. ok!
    heeft iemand nog zo'n f-1 te koop? of heeft hem? dat degene mij wat meer info over die auto kan geven?

    Cees
     
  4. XAF

    XAF Guest

    plaats es eeen vraagje onder de "gevraagd" rubriek, daar zal je meer succes hebben :wink:
     
  5. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    de tamiya f201 rijd heel goed, maar is 4wd wat veel f1 fans niet vinden kloppen, overigens wel met een hele realistische wielophanging

    de f103 word niet meer door tamiya gemaakt, soms kom je m 2e hands nog eens tegen
    dit is zelfs met een standaard motor een heel snelle auto, de ophanging is niet meer dan een simpele flexbar en de aandrijving gaat direct op de achteras
    het is alleen minder makkelijk te rijden als een f201 door de achterwielaandrijving
    maarja das even wennen maar wel mooi!

    de corally f1 is nog wel in productie en is qua opzet haast identiek aan de tamiya f103 en volgens mij zelfs nog een betere gewichtsverdeling hebben

    de f103 en de corally komen zelfs dusdanig overeen dat de bodys en vleugels gewoon uit te wisselen zijn!

    ik ben nu de gelukkige eigenaar van 2 f103's, dan wel met een porsche kap, maar chassis is hetzelfde, en het is een hele gave auto die nu met een 13x2 motor fg's het leven met gemak zuur maakt ;)
     
  6. Liger Zero

    Liger Zero

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    77
    Locatie:
    enschede nl
    je kan de F-201 van tamiya ook een 2wd van maken ipv een 4wd.Je haalt gewoon 1 aandrijfstang die naar de voorwielen gaat er tussen uit maar dat verandert wel drastisch de rijeigenschappen van de wagen.Hij spint dan heel erg snel als je maar iets te veel gas geeft.

    Zo ziet die stang er ongeveer uit.Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel.De lange stang moeter dan uit.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Ray

    Ray Guest

    Hoi,

    Op de sites van Quartel en PKracing staat de F103 er nog bij.

    Bij Quartel voor €165,15 en bij PK €199,-
     
  8. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    let wel op dat dit vaak de speciale limited edition uitvoeringen zijn.

    deze gebruiken geen standaard 7,2v accupack maar een speciale korte uitvoering hiervan
     
  9. Liger Zero

    Liger Zero

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    77
    Locatie:
    enschede nl
    Weet iemand nog een kleine 40 MHZ 2 kanaals ontvanger die in de F201 past.Ik heb een kleine 35 MHZ ontvanger te koop of te ruil.Ik had namelijk een 35mhz zender maar ik die ingeruild voor een FX-18 40Mhz.

    Iemand een idee?
     
  10. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    zet dat ook eens in het gevraagd onderdeel op het forum, en dan ook of het AM of FM is...
     

Deel Deze Pagina