Welke FPV goggle ...

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door K9 Spike, 20 dec 2016.

  1. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    Heb al een tijdje op internet gezocht naar de ideale FPV Goggles voor mij via Youtube en reviews.
    Deze FPV goggle moet toch zo lang mogelijk meegaan. (met andere woorden ga niet elk jaar een nieuwe goggle aankopen.) ;)
    Maar geraak er niet uit, daarom vraag ik jullie hulp in.

    Welk FPV goggle zit in de mid range categorie - dus betaalbaar en degelijk.
    Zat te twijfelen tussen deze Goggles;

    1. FatShark Attitude V3
    2. FatShark Dominator V3
    3. Skyzone SKY02S
    Mocht je een andere keuze hebben, dan hoor ik dat graag...
     
  2. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Waar woon je?
     
  3. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    België - prov. Antwerpen ;)
     
  4. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Oke, dat is niet in de buurt.
    Ik kan je alleen vertellen over de FatShark Dominator V3.
    Met de andere heb ik geen ervaring.
    wat je je eerst moet afvragen is waar ga ik hem het meeste voor gebruiken.
    Voor race quad? quad film en foto opname? lang range fixt wing modellen?
     
  5. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    Voornamelijk fun - Tiny whoops en op mini Apprentice. Zolang het beeld maar scherp is, want mijn ogen zijn achteruit aan gaan
     
  6. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    de genoemde brillen lijken allen dezelfde prijs klasse te hebben.
    Maarrrr....
    FatShark Attitude V3 is inclusief 5.8GHz 40 kanaal receiver module
    Fatshark Dominator V3 is standaard zonder reciever module
    Skyzone SKY02S is inclusief 5.8GHz 40 kanaal Diversity receiver module

    Voor de Fatshark Dominator V3 moet dus nog een ontvanger gekocht worden.

    Voor het gebruik voor de door jou genoemde FPV modellen zijn deze brillen wel erg duur.
    Persoonlijk vind ik de Fatshark Dominator V3 echt geweldig. Hier heb ik een Diversity receiver module in zitten. Zie mijn review: http://www.modelbouwforum.nl/threads/fatshark-fsv2445-v2-32ch-5-8g-diversity-receiver.244181/
    Nu is het wel zo dat ik de bril voor long range, mini race quads, foto en film en ander FPV toepassing gebruik. In de Fatshark Dominator V3 zit ook een recorder zodat je de filmpjes kan opnemen. Zie mijn youtube pagina ard1400:
     
  7. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    Ja deze zijn duur, maar dat heb ik er voor over, wil geen supergrote goggle met tv scherm op men koppie. :)
    En de fatshark teleporter v5 denk ik dat de kwaliteit niet echt deugd resolutie 320 x 640 lijkt mij niet echt groot en scherp + FOV 25 denk ik dat dit ook wat te weinig is.
    Dus veel keus heb je dan niet hé.;)
     
  8. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    Zijn er hier mensen die de Fat Shark Attitude V3 hebben en zo ja zijn jullie er tevreden van.
    Denk dat deze goggle mij het meeste past voor wat ik gaan doen met FPV.
    Is HK te vertrouwen voor goggles en hoe zit het met de service mocht er iets aan zijn, moet deze dan terug naar de EU-magazijn in Nederland gestuurd worden ?
     
  9. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Bij service moet het artikel terug naar HongKong, zelfs als dat uit het EU warehouse komt.

    Ik heb een Attitude V2 en ben daar niet helemaal tevreden mee. Het beeld is aan de randen niet scherp. Tijdens het vliegen heb ik daar op zich niet zo heel veel last van. In originele uitvoering met rubber oogcups beslaan de lenzen erg snel. Ik heb er nu een faceplate met fan opzitten en dat heeft het beslaan van de lenzen tot nu toe voorkomen.

    Ik denk eraan mijn Attitude V2 te verkopen en over te stappen op een Dominator.
     
  10. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    [QUOTE="Emanuel, post: 3762308, member: 31604" Ik heb een Attitude V2 en ben daar niet helemaal tevreden mee. Het beeld is aan de randen niet scherp. [/QUOTE]
    Niet scherp aan de randen dat hoor ik bij veel Fatshark ook de dom V3 zeggen.
    Was het beeld dan niet scherp genoeg ?
     
  11. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Dominator V3 kan ook niet scherp zijn in de hoeken. Je kunt het beste je pupillen afstand opmeten en kijken of deze binnen de instel marge valt. Goede opmerkingen Emanuel.
     
  12. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    Hé Ard en Emanuel blijkbaar zijn jij de enige die FPV vliegen.:rolleyes:
    :(
     
  13. Kippenboertje

    Kippenboertje

    Lid geworden:
    5 nov 2015
    Berichten:
    10
    Locatie:
    intheair

    of de meeste vliegen met monitor ipv goggle
     
  14. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Ik zit zelf ook te twijfelen tussen de Dom V3 en Atti V3.

    De 16:9 van de Dom V3 heeft voor- en nadelen. Pak je er een goede 16:9 camera bij (Runcam Eagle), dan heb je volgens mij wel iets gaafs. Heb je wel een CMOS camera i.p.v. CCD; puristen zullen dat niet willen, maar ik begrijp dat dat niet meer zo veel uitmaakt. Feit is wel dat de Dom V3 tenminste 50 euro duurder is en de Attitude heeft al een ontvanger, dus het verschil wordt met de duurdere camera zo'n 100 euro in het voordeel van de Atti V3.

    Ik zelf zal de bril vooral gebruiken voor spielerei met een semi-racequad en kleiner spul. De semi-racequad zal met de Dom V3 dus prima beeld hebben, opnamemogelijkheid hebben, maar 100 euro duurder en bij de Tiny Whoop en andere varianten het beeld vervormen.
    Zou ik voor de Atti V3 kiezen dan loop ik vooral tegen het nadeel aan dat ik niet kan opnemen.

    Eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik na een aderlating van ergens tussen de 380 en 480 piek (bril + cam) niet iets heb dat aan al mijn wensen voldoet. Zou eigenlijk een reden kunnen zijn gewoon een Quanum Cyclops te halen voor 6 tientjes en lekker 1,5 jaar af te wachten waar de markt mee komt. Heeft iemand een mening over zo'n Cyclops vs. een Atti V3???

    p.s. ik ben bekend met de Dominator SE, maar die valt volgens mij niet meer te bestellen (ook niet bij BangGood)
     
    vdheides01 vindt dit leuk.
  15. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Trouwens; er is nog een aandachtspunt aan de Dom V3: hij is dan wel 12:9, maar neemt op in 4:3. Dus beelden die je met een 12:9-camera maakt, worden in de opname in de breedte in elkaar gedrukt...
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2016
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Dan zou ik zeker voor de Cyclops gaan, heeft goede reviews en kun je lekker spelen. Ik heb hier een Quanum HD schermpje met ontvanger en opname mogelijkheid. Mag je zo proberen als je dat wil.
     
  17. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Welke heb jij dan?

    Ik heb een tijdje de Quanum V2 (die met dat duikpak aan de buitenkant) gehad. Die vond ik niet echt fijn zitten en ik vond het ook een groot, onhandig ding. Ik kon 'm goed verkopen, dus nu ben ik zonder bril. De Cyclops moet wel even een stukje beter zijn qua ergonomie, anders wordt het waarschijnlijk de Attitude. Ik zou zo'n Attitude wel eens willen vergelijken met zo'n goedkoop patatbakje...
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  18. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Heb je met een (race)quad wel wat aan die 16:9 dan? Ik heb alleen ervaring met 4:3 qua fpv en die hoogte van die beeldverhouding is toch wel handig wegens het kantelen van je quad. Met een vliegtuig is een breder zicht zoals 16:9 misschien wel mooi.
    Het voornaamste voordeel van fatshark en vergelijkbaar vind ik toch wel het formaat. Ik heb voor de gein wel zo'n quanum gekocht maar handig is het toch niet. De atti was zonder die faceplate wel mooi compact maar dvr had me wellicht een model kunnen redden. De dom hd2 vind ik op zich wel fijn maar nu toch te koop gezet omdat ik meer bezig ben met andere hobbies maar de ontwikkelingen zoals 720p fpv (connex prosight hd) blijven toch wel interessant om te volgen.
     
  19. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Update: ik heb een Cyclops besteld. Over een x-aantal maanden kijken we wel weer verder. Waarschijnlijk zijn de prijzen dan zodanig gedaald, of is de functionaliteit zodanig gestegen dat daarmee de 6 tientjes die ik nu heb uitgegeven volledig in het niet vallen...
     
  20. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Goed idee.
    Inderdaad de kosten vallen in het niets vergeleken met de Fatshark of alternatief.
    Ben benieuwd naar je ervaring.
    Schijnt prima te werken.
     

Deel Deze Pagina