Welke fpv goggles moet ik kiezen?

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door jef.cornoedus, 15 nov 2015.

  1. jef.cornoedus

    jef.cornoedus

    Lid geworden:
    19 sep 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Opglabbeek
    Hallo allemaal!

    Ik heb onlangs een mini quadcopter gebouwd (gomini) .
    Nu vlieg ik eigenlijk altijd los. Maar nu wil ik met fpv beginnen.
    Ik heb al veel opgezocht over verschillende fpv goggles maar ik kan niet kiezen wat de beste keuze voor mij is. Dit zijn mijn opties: -Fat shark dominanter v3
    -Fat shark attitude V3
    -quanum V2 fpv goggles
    Mijn eerste keuze ligt natuurlijk bij de dominanter V3 maar ik vind het heel duur. Wat zijn nu de voordelen van de dominator V3 tegenover de attitude v3?
    Zouden jullie even jullie mening willen geven hierover?

    Alvast bedankt!
     
  2. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    De dominator v3 en attitude v3 op papier vergelijkend vond ik het grootste verschil het ontwerp en dat de dom een breedbeeld weergave heeft. De video is echter 4:3 dus het effect is denk ik wat zoals 4:3 op een breedbeeld tv die dat oprekt naar 16:9.
    Ik had altijd zoiets van dat breedbeeld ziet er wel goed uit maar die vervorming vind ik wel een nadeel. Dus daarom en aangezien de dom v3: niet op voorraad was bij hk, er geen ontvanger (noch headtracker) wordt meegeleverd, duurder is en ik dat blauw/wit niet zo geweldig vind had ik daarmee al een voorkeur voor de atti v3.
    De skyzone is enkele jaren geleden uitgebracht met 16:9 ratio dus daar is misschien meer over te vinden qua ervaringen.

    Zelf heb ik een predator v2 en attitude v2 gehad en gebruik nu dus een attitude v3.
    In vergelijking met de v2 vind ik de beeldkwaliteit beter (scherper en veel minder tot geen ca) maar wel iets kleiner beeld. Misschien klopt het dat het het zelfde is als de dominator v2 zoals ik op rcgroups las.
    Eenvoudig een andere ontvanger kunnen plaatsen kan wel handig zijn, dat was eerder nog een pluspunt van de doms, en je krijgt er zo'n raceband ontvanger bij. Headtracker is nog steeds ingebouwd.
    Het enige dat ik mis is de ingebouwde dvr die misschien van pas kan komen als je je model anders niet kan vinden of gewoon om achteraf te bekijken of delen. Een externe dvr kan uiteraard wel en een goede is misschien wel beter maar dan zit je toch met kabels of een aparte ontvanger. Mocht je zo'n 'faceplate' willen gebruiken dan schijnt die wel te passen.

    Misschien kun je het met een winkel regelen dat je beide fatshark modellen kan proberen. In principe heb je sowieso het recht om een internet aankoop terug te sturen maar ze zitten toch in folie en de ene winkel doet daar misschien minder moeilijk over dan de ander.
     
  3. jef.cornoedus

    jef.cornoedus

    Lid geworden:
    19 sep 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Opglabbeek
    Bedankt voor jou reactie.
    Dit heeft heel erg geholpen!
     

Deel Deze Pagina