welke gereedschappen gebruiken jullie?

Ik post het even hier. Maar eigenlijk mis hier een forum waar gepost kan worden over welke gereedschappen jullie gebruiken Is er zo'n forum en heb ik het nog niet gevonden?

Ik kom hierop omdat we geboden hebben op mini-tools en mini gereedschap op een tweedehands verkoopsite. (oeps, nou niet allemaal gaan zoeken en over ons bod heengaan hoor.......!!! :bad-words:

Ik denk, daar is vast wel iets over te vinden hiero. Boormachientje, vlakschuurdingske, decoupeerzaagje bovenfreesje, schroevendraaiertje , vanalles, werkt op een trafo. Lijkt me handig, Maar vooral leuk. Ik weet het, tegenwoordig wordt alles gedaan met een drevel-ding geloof ik, maar dit lijkt me veeeeeeel leuker.

Als er zo'n gereedschappenforum is, help me dan eens ff waar ik die vind? En als dat er nog niet is, is het misschien een leuke optie?

En nu mn vraag. Zou ik bijna vergeten, hihihi.
Wie gebruikt van die mini-dingen?

Groetjes

Til

tja, welke gereedschappen gebruik ik... Heb je even?
Het hangt er natuurlijk nogal vanaf wat je doet: auto's, boten, vliegtuigen, stoommachines, elk vakgebied vraagt om zijn eigen specifieke gereedschappen.
Persoonlijk gebruik ik zo'n beetje alles tussen dit:
Cormoran%2084-10%20Adertang%20gebogen%2016-19%20cm.jpg

en dit:
HPIM0703a.jpg

En misschien is het handig als je een linkje of foto plaatst van die "mini-dingen", en meteen vertelt wat je ermee van plan bent. Dan kunnen we misschien wat meer zeggen over de bruikbaarheid ervan.

Laatst bewerkt:
Ehm, tja, dan moet ik een link posten naar marktplaats, ik weet niet of dat mag?

En we willen het gebruiken voor modelbootjes maken en opknappen.

Ik moest wel lachen met je post. tis nogal wat. Je hebt vast een grote werkplaats? LOL

En eigenlijk ging het me vooral om of het leuk is dat iedereen hier een beetje post wat ie gebruikt. Gewoon voor de leuk en nieuwsgierigheid en om ideeen op te doen. ;-)

Laatst bewerkt:
Volg de LidL en de Aldi, regelmatig goedkope boorcolommen, electrische figuurzagen en dremel kloons. Daarmee kom je al een aardig eind (ik wel)

Wat een schattig spul. Toch zou ik wat groter spul nemen. De aldi-dremel ligt hier voor me en werkt geweldig.

Ja stiekem denk ik dat ook wel hoor........!!
Als we die minitjes voor een prikkie kunnen kopen doen we het, gewoon voor de leuk.
En voor de rest dremelen we denk ik wel.
ALS we ze kopen dan meld ik hier wel hoe ze werken, oke? ;)

Wat een schattig spul.

hahaha.. dat was ook precies mijn reactie. "awww, wat schattig"
Als je het voor een leuk bedrag over kunt nemen, mooi meegenomen. maar zou er beslist niet teveel voor betalen. je weet bijv niet hoe moeilijk het evt is om aan extra zaagbladen etc te komen. (zeker iets wat je moet vragen.)

Ja, daar zeg je wat. Ik zal er eens naar vragen. Bedankt voor de tip. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik was gewoon een klein beetje op slag verliefd. :D

Groetjes

Til

Til, zo'n setje heb ik ook (sterker nog, ik heb er twee)
Bevalt mij goed.
Materiaal waar ik ze voor gebruik is over het algemeen kunststof, maar degene van wie ik het eerste setje heb overgenomen gebruikte het voor houtbouw. (Klassieke zeilschepen)
Het boortje draait op redelijk lage toerentallen, dat vind ik wel prettig.
Vlakschuurmachientje is voorzienvan zelfklevend schuurpapier, werkt lekker rustig. Enige nadeel daarvan is, is dat de schuurplaat nog wel eens van de machine af wil hobbelen; zit "vast" met drie stukje rubberpijp. Met name bij hoeken is dat wel eens irritant, maar vlakke stukken gaat prima.
Het figuurzaagje werkt goed als je met beleid tewerk gaat.
Verder heb ik er nog een cirkelschuurmachientje bij, en die gaat (op lage toerentallen) als een speer. Daar heb ik in feite het meeste lol van.

da's leuk spul! Hebbe hebbe hebbe!

Roel, hoe zit het met de verkrijgbaarheid van bijvoorbeeld de zaagjes voor de decoupeer? zijn dat standaard maten?

Ja Roel, hoe zit het daarmee? :)

Maarehm...... Jitze, net die van ons overbieden hoor.........!!! Snif..........

Ik heb al zitten googelen, maar ik heb nog geen winkel gevonden die ze verkoopt. Roel..........???

Jaja...
"You called for me, mistress?";)

Zaagjes zijn goed te verkrijgen bij de doe-het-zelf-maar-zaak" waar ze het spul verkopen.
Of de beter gesorteerde hobbywinkel, zoals bijvoorbeeld Hobma Modelbouw in Elst (Gld)

O............. hij zij Mistress tegen mij......... :D

Oke dan. Bedankt voor de info Roel. Dus hetgereedschap is gewoon te koop? Mety googel vind ik het nergens,Ik zal eens webben op die zaak die jij noemt.
Gaaf..........

Groetjes

Til

O............. hij zij Mistress tegen mij......... :D

Oke dan. Bedankt voor de info Roel. Dus het gereedschap is gewoon te koop? Met googel vind ik het nergens,Ik zal eens webben op die zaak die jij noemt.
Gaaf..........

Groetjes

Til

Hmm, gisteren stond er ook een foto van een etiket bij. Daar stond de naam van de fabrikant op.
Misschien passen de accesoires van Proxxon wel.

Je hebt gelijk hoor, die staat er nog steeds. Er zijn 2 advertenties met dat spul. De koffer hebben we net gekocht voor 30 en die ander ben ik onderhandeling over alleen het lintschuurgeval.

Het schijnt dat Minitool over gegaan is in KALEAS
Ik heb er nog niet gekeken. dus ik weet t niet zeker.

Back