welke goede lader?

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
ik heb een maand geleden een ultramat 10 bestelt bij tam modelbouwzaak maar hij is nog niet binnen... :( komt pas binnen midden januarie en EZ is kerstcadeau...

dus ga ik denk ik onlne bestellen.
maar wat is het beste van online shop?
ik woon in belgie en de meeste zijn nederlands... of doen ze ook export?
en welke shop is er het veiligst, betrouwbaar e, snelst qua levertermijn?

ps. levert quartel geen ultramat 10? kan hem nergens vinden...
of wat raden jullie me aan van een redelijk dergelijk ladertje? ik ga vooral met lipo vliegen, en het moet op de netstroom kunnen. :wink:

greets en alvast bedankt

Ik heb pas geleden de Ultramat 10 besteld bij Staufenbiel in Duitsland. De volgende dag werd hij al afgeleverd. Je kunt op de site je bestelling plaatsen. :D

ok thanks!
maar waar staan eigenlijk de laders?
en kunnen jullie me een goede batterij aanraden voor men EZ?
ben aan het denken een 1500amph of hoger van rond de 30 euro en een gewone nimh van 1500 amph ook voor 30 euro zo kan ik uitproberen!

greets en bedankt voor de tip! :lol:

iemand?
gelieve wel de soorten die ze bij staufenbiel verkopen :p
greets

plz kan iemand antwoorden op men vraag zou graag vanavond al willen bestellen want steek men vliegtuig volgende week in elkaar en wil alles al hebben...

greets en alvast bedankt!

zoals in de vorige links gegeven moet ik ook nog multiplex pluggen solderen he? aan de batterij.

maar wat vinden jullie nu van die eerste batterij?
ik denk eigenlijk niet zo goede kwaliteit uit als je ziet wat de prijs is
ook is me aangeraden om nimh te nemen en geen lipo??
doen of gewn alletwee?

greets en hopelijk snel antwoord zou graag vanavond nog willen bestellen greets

Hee Samuel,

Ik ben een paar dagen niet online geweest en ik lees je topic. Het verbaast me dat er niemand gereageerd heeft op jouw vragen. Dat is jammer, modelbouw is vooral in het begin een hobby die vele vragen oproept en dat zouden de mensen op het forum toch inmiddels moeten weten..... Ik hoop dat het ligt aan de storing, gisteren kon ik niet op dit forum komen, het zou toch triest zijn dat de algemene nederlandse mentaliteit ook op het forum zichtbaar wordt.

Misschien dat het helpt om voortaan je vragen in het beginnerstopic te posten, hopelijk krijg je dan wel response.

Anyway, ik heb geen verstand van lipo's, daar kan ik niets zinnigs over zeggen maar ik kan wel vertellen dat ik zelf multiplex accu's heb voor mijn Easystar. Deze heten permabatt en zijn 8,4 Volt en 1500 mAh. Kosten bij Quartel 20 euro. Als je even op google zoekt vind je vast waar je deze kunt bestellen.

Groeten Skywalker

ja maar ik weet niet of quartel een goede winkel is....
qua levertijd enz.

verkopen ze er ook een ultramat 10?
cam props en spinners?
want dit heb ik juist nodig en bij staufenbiel hebben ze alles maar wel geen mpx batterijen

greets

heb wat gekeken op quartel maar ze hebben geen ultramat 10...
weet iemand soms een goede vervanger? zou graag op netstroom willen opladen dus niet 12v en graag nimh en als het kan ook 3cellen maximum lipo
ik dacht aan een robbe maar ken er niet veel van...

greets

Quartel heeft wel degelijk Ultramat 10 (op voorrad???) .... op de site bij zoeken "ulramat 10" intype en volila ..... (je moet die Belgen ook alles voordoen ..... :-) ) ....

samuel speltdoorn :D :D :D :D :D :D :D :D
rustig rustig !!!!
http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?show=details&product_id=1714&ktg=130
ik ken iemand die vliegt met deze cellen .
goedkoop en goed je kan ook andere nemen maar tussen de 1000 en 2500mah en penlit formaat of iets kleiner zit je goed .
ik zou zelf tussen de 7 en 8 cellen nemen .
met 8 cellen moet je niet constand vol gas geven.
maar dat is ook niet nodig .
en met de bijgeleverde prop vliegt het ook prima .
probeer dat eerst nu eens!!!!!
voordat je andere props gaat proberen .

lipo accu,s hebben 2 kabels omdat je daar een balancer op kunt aansluiten ,maar lees ook de topics eens door die vind je zo
gewoon even zoeken hier op het forum .
maar ga eerst maar eens vliegen met de normale cellen .
en lees hier eens http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=29566
en verder kun je ook de goed zoeken hier op het forum bijna al je vragen zijn al gesteld.
groeten wiebe.
ps dat van die lader weet ik ook niet .
ik gebruik een voeding bij mijn 12volt lader.

ok ik heb de ultramat 10 gevonden maar hij kost wel 30 euro meer dan degene in de plaatselijke winkel maar ja die heeft em trouwens niet binnen
maar die mpx 1500 mah hoeveel volt moeten die het best zijN 7.2 of 11.1 of 8.5 ??
maar ik denk wel dat ik een prop ga kopen met spinner de EZ ziet er wel veel cooler uit met dat erop!!

maar quartel is dat veilig? is de levering snel?

greets

Hee Samuel,
Ik ben zelf ook nog beginner en heb nog maar enkele vluchten met m'n ez* gemaakt. Ik gebruik de mpx permabatt accus nr. 156030. Dat zijn 7 NI-MH cellen(8.4V) van 1500ma. Geloof me, voor een beginner gaat het daarmee snel genoeg. Bijkomend voordeel: er zitten al mpx-stekkers aan... Zeker geen accus van 11V nemen met originele 6V motor.
En zoals Wiebe al zei: probeer eerst met standaardprop (en spinner) . Het zit erbij, het is betaald en het vliegt prima!
Ik heb ook die cam speed prop gekocht maar ze staat er nog niet op omdat 'm voorlopig snel genoeg gaat.
Dertig euro's méér voor een ultramat10 die gemiddeld 65€ kost??? Lijkt me een fout ofwel afzetterij.. Zou toch 'ns ergens anders kijken...
Spinner cool? Wacht maar tot je ez* een paar crashes heeft meegemaakt...dan ziet hij er pas cool uit.. :wink: :wink:

De Ultramat 10 kan volgens mij geen lood accu's laden ?

Kijk ook eens bij http://www.wiggerich-modellbau.de/
Ultramat 12 voor 59 euro, en de Ultramat 10 54 Euro

Ik heb zelf de Ultimate Powerpeak LI gekozen(79 euro). Is wel wat duurder, maar ik denk dat ik hier langer plezier van heb.

Back