Welke goede lader?

laurens

Forum veteraan
Hey Electromensen,

Omdat ik graag electro wil vliegen heb ik een goede lader nodig. Hier wil ik een tijd mee kunnen doen, dus het moet een goede zijn.
Ik ben me aan het verdiepen maar ik kom er toch niet helemaal uit. Er zijn allemaal mensen met verschillende meningen, dus wil ik weten: wat is een goede lader en waarom?
Mijn eisen tot nu toe aan een lader zijn:
-Moet Nicd, Nimh, Lipo, liion, limn kunnen laden
-ontladen
-delta peak
-auto laden

Verder weet ik er niet veel van wat een goede lader heeft.

Groeten Laurens

ja, en die lader zoekt zelf uit wanneer je accu leeg is.... ontladen tot 'instelbare spanning' is er dus niet bij

de een vind dit wel handig (harold ;)) de ander niet.... dus je kan nooit aan iemand vragen welke lader het best is.

je moet zelf kijken wat je wil, en dan kijken welke lader het meest overeenkomt

Ik heb een Jamara X-Peak 3 aangeschaft.. Niet al te duur.. kan tot max 10 cellen en 3A laadstroom. (NiCd, NiMh, Pb en LiIon (ook Lipo heb ik begrepen) Heb hem nog maar net maar hij bevalt tot nu toe goed :)

Ik zie dat ik Pb ben vergeten, en owja, ook 30+ cellen, alhoewel dat al veel is.

Groeten Laurens

30+ cellen heb jij nu en in de grote nabije toekomst beslist niet nodig :wink:

kijk eens naar de intellicharge v3 van simpop.
laad 25 cellen
laden 5 amp
ontladen 3 amp
nicd,nimh,pb(lood),lipo
ook laad en ontlaad progs erop.
al te vinden voor 90 euro.

Vraagje voor Gerard,

In verband met de Intellicharge V3 van Simprop a. +-/ € 90.00 ;heb je daar eventueel een adresje van waar?
Degene die ik vond draaien allemaal tussen € 119 tot € 129.

Groeten,

Paul Siemons

ik meen zelf hier op het forum al gelezen te hebben vorr 90E kan je bij ...... al een simprop hebben .....,maar ik vindt de post hier niet meer terug :cry: ?Heb een paar dagen geleden ook al gezocht.

Ik denk dat die 90 euro voor de v2 uitvoering van Simprop is, de V3 is nieuw en duurder.

Maar in ieder geval: www.wiggerich-modellbau.de heeft beide en inderdaad de v2 voor 89,-
De v2 kan geen Lipo's laden en heeft geen verlichting :D

(overigens prima zaak, zit in Unna (11km bij Dortmund vandaan en waanzinnig lage prijzen vb. vorige week een FX-18 gehaald compleet met 3 servo's en ontvanger + NiMh accu's voor 201,- terwijl deze bij Q uit pijnacker 330,- kost, de website bevat nog geen 10% van wat er in de catalogus staat)

nee ik heb de V3 gezien voor 90 euro , 100% zeker, want ik baalde als een stekker omdat ik net de mail verzond naar staufenbiel voor mijn v3 voor 118 euro

mdegans zei:
Ik denk dat die 90 euro voor de v2 uitvoering van Simprop is, de V3 is nieuw en duurder.

Maar in ieder geval: www.wiggerich-modellbau.de heeft beide en inderdaad de v2 voor 89,-

Gezien de mogelijkheden en de prijs heb ik besloten dat mijn nieuwe lader een Intellicharge V2 van Simprop gaat worden.

Ik heb op bovenstaande link gekeken maar het wordt een probleem om die lader via internet te bestellen en ik woon ook niet echt in de buurt van Dortmund. :cry:

Weet iemand waar deze lader in Nederland te verkrijgen is?

in NL zal ie weer dik duurder kosten :(
beter via internet bestellen en de V3 nemen, dan kan je ook lipo laden

voor hier in NL? nee helaas, ik haal het daar waar het het goedkoopst is en dat is in dit geval duitsland.
ik heb de mijne van staufenboel, zie links boven.

hallo

ik heb de powerpeak infinity 2 van robben en ben daar zeer tevreden van ik heb die gehaald in dortmund op de beurs maar in maastricht zouden ze nu ook tekoop zijn bij de winkel aldaar en komen op ongeveer 119€

de lader heeft het voordeel dat hij ook aansluitbaar is op een pc via een serieele ingang en zo kun je de laadgrafieken van je batterijen mooi bij houden

bij www.wiggerich-modellbau.de kan je niet via het internet bestellen, hier moet je naar toe rijden. Heb vanmorgen daar nog even over gebeld.
Maar als je wat meer moet hebben kan het al snel uit. Anders probeer binnen de club eens te polsen of er nog meer bestangstelling is, wellicht dat iemand anders er naar toe kan rijden (leaserijders die toch al maximale bijtelling hebben maakt het vaak niets uit)

Back