welke gyro voor scale heli

Voor mijn volgende heli (E325) ben ik op zoek naar een goede heading hold gyro. Nu lees ik hoe goed je achteruit kunt vliegen met en zonder veel wind met de GY401 en Logitech 2100. Spinnen, het ene kunstje nog gekker dan het andere, ze kunnen het allemaal.......echter ik vind 3D niet interessant. Ik vlieg lekker rond, nose in etc geen probleem en wil binnenkort een scale projectje starten . Welke gyro voldoet hiervoor ook voor een hopelijk lagere prijs? Daar ik ook met wind vlieg is heading hold wel makkelijk lijkt me.
Suggesties?

Het is sterk afhankelijk hoe zwaar de (schaal)heli gaat worden.
Meestal werken goedkope (niet zo snelle) systemen op een grote relatief zware (+8 a 9 Kg) schaalheli best behoorlijk. Heb je een Trex met een schaalromp werkt een 401 uitstekend op HH en op normaal.
HH giro is vaak niet nodig, ook niet met veel wind maar het kan wel.
En als de heli veel massa heeft raakt de gemiddelde HH giro in de war en moet je op normaal gaan vliegen met de revo mixer er bij. (dit voor heli's boven de 13 a 14 kg)

Ik zelf gebruik in al mijn schalers de GY502. Tijdens de hoover in HH, tijdens het rondvliegen in normaal. Bij een zware heli alles uitsluitend in normaal met de revo mix er bij.

grt,
Ben

Laatst bewerkt door een moderator:
Veel goedkoper dan bijvoorbeeld de Logictech 2100t kom je niet, voor een "goede" gyro. Uiteraard zijn de gyro's die geschikt zijn voor 3D ook perfect geschikt voor een schaalheli! Zelf heb ik nog zo'n Logictech te koop staan, goedkoper dan dat vind je ze echt niet :wink:

Cheers,

Richard

Back