Ik heb ook beide gyro's geprobeerd op mijn Trex, de Align (of Telebee) en de GY401. Ja er zijn verschillen, de 401 is inderdaad beter en heeft geen last van temp verschillen en trim verschuiving.
De GY401 zit nu weer terug op de Caliber en de rex heeft de Telebee.
Dit werkt wel, maar is waarschijnlijk ook afhankelijk van de vliegstijl. Ik doe geen 3D, tenzij je een rol, looping en achteruit vliegen enzo 3D noemt.
De Telebee houd de staart netjes vast.
Bij snelle collective wisselingen wil deze gyro nog wel eens een beet je "slaan", maar dat kan ook zijn omdat ik "maar" een 65 op de staart heb.
Dus op het regelen na, wat ook vaak bijgesteld moet worden afhankelijk van de temperatuur, voldoet deze gyro prima voor mij.
Hij is stukken goedkoper en meer heb ik met mijn vliegstijl niet nodig.
Ron
De GY401 zit nu weer terug op de Caliber en de rex heeft de Telebee.
Dit werkt wel, maar is waarschijnlijk ook afhankelijk van de vliegstijl. Ik doe geen 3D, tenzij je een rol, looping en achteruit vliegen enzo 3D noemt.
De Telebee houd de staart netjes vast.
Bij snelle collective wisselingen wil deze gyro nog wel eens een beet je "slaan", maar dat kan ook zijn omdat ik "maar" een 65 op de staart heb.
Dus op het regelen na, wat ook vaak bijgesteld moet worden afhankelijk van de temperatuur, voldoet deze gyro prima voor mij.
Hij is stukken goedkoper en meer heb ik met mijn vliegstijl niet nodig.
Ron