Welke heli is beter ?

hallo allemaal
ik ben een beginner

nu heb ik op internet 2 mooie heli's gezien

namelijk de walkera hm 4#1
en de walkera hm cb180d

nu is mijn vraag
welke van de 2 kan ik beter kopen om mee te beginnen

wat zijn de voor en tegens?

groet
stefan

start maar met een coaxial zoals lama of zo...
het is belangrijk dat je eerst de bewegingen in je vingers zitten hebt.
lama is simpel en stabiel
Met een goede sim kan je ook heel veel leren.

Laatst bewerkt:
start maar met een coaxial zoals lama of zo...
het is belangrijk dat je eerst de bewegingen in je vingers zitten hebt.
lama is simpel en stabiel
Met een goede sim kan je ook heel veel leren.

ik heb al een lama gehad vandaar dat ik nu over wil gaan naar een fp

geen 004. die staartrotor is aangedreven met (slecht) motorke... heb ik ook nog gehad 2.5jr geleden.. niet goed. meer bijsturen dan sturen...
houd er rekening mee dat kleine helis heel onstabiel zijn. hoe groter hoe stabieler...
Ken niets v fp dus ik zeg niets meer ;-)

heb ondertussen die walkera hm cb180d es bekeken. ziet er wel beter uit dan 004.
bij crash minder breuk door alu
en vr die prijs

Laatst bewerkt:
Ga maar voor de 180D want die hangt al heel stabiel.
Is een goede stap van coaxiaal naar CP
180D heeft meer een coaxiaal gedrag.
Als je kleiner wil voor in de huiskamer kun je ook naar de CB100 kijken.

@ lassertje, je kunt beter aangeven wat je wilt gaan doen met je nieuwe aanschaf, wil je binnen of buiten vliegen, of beiden ? groter vliegt beter, daar is geen twijfel over. Maar zo`n mini fp helietje in de huiskamer is ook weer een te grote stap na een coax heli.

@ lassertje, je kunt beter aangeven wat je wilt gaan doen met je nieuwe aanschaf, wil je binnen of buiten vliegen, of beiden ?

hoi
de bedoeling is als het mooi weer is buiten te gaan
aangezien vrouwlief ook wel eens rust wil hebben haha

mijn keuze is daarom ook de hm4#1 of de cb180d
en de prijs is ideaal aangezien ik een klein budget heb
of zijn er beter fp heli's voor binnen/buiten en die ongeveer dezelfde prijs heeft?

Ga maar voor de 180D want die hangt al heel stabiel.
180D heeft meer een coaxiaal gedrag.

bedankt
maar begint het dan al wel beter op echt helivliegen te lijken?
want een coaxiaal kun je eigenlijk geen helivliegen noemen (heb ik ergens op het forum gelezen)

bedankt
maar begint het dan al wel beter op echt helivliegen te lijken?
want een coaxiaal kun je eigenlijk geen helivliegen noemen (heb ik ergens op het forum gelezen)

Mijn ervaring:

Het gaat natuurlijk om leren / vliegskills ontwikkelen en dergelijke en dit ook zo slim mogelijk doen. Met een coax leer je niet dat je continu moet werken om zo’n apparaat op de zelfde plek te houden. Na 5 vluchtjes met een Walkera Lama2#1 in de woonkamer had ik plotseling moeite om m’n 300-size FP-tje in de veilinghal te hooveren; ik moest echt een knop omzetten en weer actief aan de knuppels hangen, zegmaar. Aan de andere kant is je leercurve t.a.v. rondvliegen, achtjes draaien, nose-in (met name lef kweken) met zo’n coax weer steiler en dat kan je vervolgens weer gebruiken bij je FP-tje.

De 180D is dan wel een erg stabiele FP-heli (is alleen maar goed i.m.h.o.), maar wel een “echte” heli, en geen coax; lijkt me een prima keuze in jouw geval. Verwacht overigens geen wonderen met zo’n ding buiten; het blijft een licht FP-tje.

CP werkt in beginsel altijd met 6 kanalen. Heb het lef om eerst je 180 te leren vliegen, en dan pas over te stappen. Met regelmatig vliegen kan dat overigens best snel hoor. Een paar jaar is wel erg lang.

nu heb ik op internet nog een leuke gezien en begin ik weer te twijfelen HELP
het gaat om een esky honeybee fp v2
dus nu twijfel ik tussen deze en de walkera cb180d
wie kan me helpen?

hey ik ga maar voor de esky
als er wat mee is kunnen meerdere mensen mij helpen
de walkera hebben er nog niet veel dus zou de hulp op het forum ook wel minder zijn
en dan de prijs de esky is iets goedkoper

allen heel erg bedankt

de HBFP is moeilijk te vliegen hoor.
Zou dan eerder voor die 180 gaan als je nog niet eerder heli gevlogen hebt.
Als je dan het besturen door hebt stap dan op naar een CP heli.

de HBFP is moeilijk te vliegen hoor.
Zou dan eerder voor die 180 gaan als je nog niet eerder heli gevlogen hebt.
Als je dan het besturen door hebt stap dan op naar een CP heli.

Ik heb wel ervaring met het merk Walkera, maar niet specifiek met die 180D (wel met de E-Sky HBFP). Desondanks zou ik de 180D toch wel aanraden boven de HBFP. De HBFP is wat meer gedateerd, heeft geen metalparts standaard, mogelijk ook geen lipo en zeker een minder stabiele rotorhead.
Walkera-onderdelen kan je waarschijnlijk prima via RCHellevoet krijgen, dus dat hoeft ook geen bezwaar te zijn.

De HBFP is wat meer gedateerd, heeft geen metalparts standaard, mogelijk ook geen lipo en zeker een minder stabiele rotorhead.
Nou... die van mij heeft wel degelijk standaard een lipo. Op 11,1V nog wel. Kijk maar eens naar de Honeybee FP versie 2...
Simpel in opzet, en dus goedkoop te vliegen.
Metal parts zijn beschikbaar als je wilt, maar zijn niet persé nodig om fatsoenlijk te kunnen vliegen.

Willem.

ik vlieg zelf met de honeybee fp v1 met een frame van een hb king en op swashplate na full metal vliegt als gekke. en het schijnt dat de elektronica van walkera nogal snel kapot gaat en niet valt te combineren met andere elektronica behalve die van walkera.

dit is wat ik te horen heb gekregen toen ik mn heli kocht. ik had persoonlijk voor de hb fp ge gaan (maar ja dat zeg ik en wie ben ik om te zegen wat je moet kopen)

groet tom

Back