Welke heli kan je nu het beste kopen.

Ergens op dit forum staat, dat een Vario heli geen goede keus is i.v.m. de onderdelen die veel te duur zijn. Is het dan werkelijk zo duur?
Ik ben pas geleden naar FlyCam geweest om te vragen wat een Vario xtreme 3D kast met een OS 10cc motor. Inderdaad.... veel geld. :roll:
Als dat dan een dure koop is wat moet men dan voor een heli kopen die goed is? Oké, de heli is duur in aanschaf maar dan heb je toch ook wat? Een Raptor is wel goedkoper maar daar loop ik niet warm van.
Misschien heeft iemand anders een mening? Het liever een tip :idea: en goede raad! :oops:

als je niet warm loopt voor een echte instappersheli als een raptor, caliber of een shuttle ga je nog heeeel veel geld aan onderdelen uitgeven, houd dat goed voor ogen in je keuze.

Tot zover ik er iets van weet kun je mischien toch beter eerst een goedkoopere heli kopen.
Je moet de basis toch leren.
Na dat je de basis onder de knie hebt ben je weer een heele tijd verder en kun je als je het dan nog wilt u oude verkopen en zo'n duurdere kopen ;)

:D Op dit moment vlieg ik voor het derde jaar :) met een type 32er zoals Raptor en Shutlle, voor wat de basis betreft heb ik daar wel ervaring in. Voor mijn doen groei ik zo'n beetje uit deze helikopters. Dus ik dacht "en nu ga ik een goeie en een zwaardere type heli kopen", maar dat is achteraf geen goed :oops: idee? Bedankt voor jullie reactie tot zover.

Je bent het type 32 ontgroeid. Je wilt iets groters. Tot zover alles normaal.
Maar je moet nu even gaan beslissen wat je wilt. 3D of scale.
Ga je voor 3 D, denk dan aan b.v. een Raptor 50.
Wil je scale, ga dan naar Vario. Het mechaniek van een Skyfox bijvoorbeeld kun je bevestigen in diverse rompen. Een gebruikte Skyfox is in Duitsland op EBay al te koop voor ongeveer 400 Euro. Dit is dus een goedkope start en je kunt weer jaren vooruit.
Succes.

ga je voor meer dan belachelijke power to weight ratios, ga dan voor de 50v2 raptor, wil je meer stabiliteit, neem dan een raptor 60 v2.
de raptors zijn onklopbaar voor de kosten bij een evt crash en vliegen meer dan goed.
niet voor niks de meest berkochtte en gevlogen heli in de wereld. :lol:

Ik begrijp dat de Raptor een goedkope heli is in het onderhoud en reparaties. Maar is de Vario zoals, VARIO X-perience of VARIO X-treme 3d dan zo slecht. Wie van jullie hebben daar ervaring(en) mee? Er is nog een reden waarom ik juist één van die twee zou willen aanschaffen. Het zijn beide rechtsdraaiende heli's en dat ben ik nu eenmaal zo gewend. Daar komt nog bij dat ik al een schaalheli hebt en die wil ik wel blijven vliegen. Eerlijk gezegd weet ik niets of weinig van het merk Vario af en ik ken ook geen anderen, die zo'n soort type helikopter vliegt. Het lijkt net of er een soort afkeer is naar de VARIO heli's. Dus zit ik nu in een tweestrijd over wat ik nu het beste kan doen. :roll:

de varios zijn meer dan uitstekende helis met bewezen techniek erin, maar duur te repareren in event van een crash.

Rechts of links draaiend moet geen motivatie zijn voor het wel of niet aanschaffen van een heli.
Het verschil is miniem en zit in je hoofd, niet in de heli. Al helemaal niet meer met de hedendaagse gyroscopen.

Elwin

Back