Welke heli kiezen als beginner.

Aangezien ik de ParkFun Blitz aan het vliegen heb gekregen komt natuurlijk gelijk de volgende vraag.

Wat adviseren jullie mij voor elektro helicopter voor een beginner. Ik wil hem in principe zelf bouwen en zag al een T-Rex 450 bouwpakket. Ik heb veel ervaring op het gebied van mechaniek, electronica en software dus bouwen zou niet al teveel problemen hoeven op te leveren. In principe moet hij geschikt zijn voor binnen en buiten en ik denk niet langer dan 650mm. Of adviseren jullie eerst een tweedehandsje aan te schaffen. Zolang ik die heli nog niet heb kan ik dan nog een poosje trainen met de ParkFun en simulator.

Andere vraag: Hoe anders is het vliegen met een enkele rotor tov. een dubbele rotor. Is dat echt een groot verschil, heeft deze meer correctie nodig, of valt dat allemaal nogal mee.

Groeten Henny (amateur):D

Een trex, of gelijkwaardige enkelrotor heli is als eerste niet geschikt voor binnen, 1, te groot, 2 te gevaarlijk, daarbij, een 450 is langer als 650mm..

Enkele rotor of dubbel rotor, een enkelrotor zal niks uit zichzelf doen, een lama(coax=dubbelrotor) kan je de sticks los laten en dan blijft die hangen.. een CP=enkele rotorheli doet dat niet, en heeft inderdaad constant kleine correcties nodig..

Verder zou ik absoluut niet beginnen met een grote CP heli.. kans is groot dat je vaak gaat crashen, met alle gevolgen aan dien..

Verder zou ik absoluut niet beginnen met een grote CP heli.. kans is groot dat je vaak gaat crashen, met alle gevolgen aan dien..

qua kosten heb je daarin zeker gelijk Anko.
Maar qua stabiliteit en rustig vliegen is een grotere heli dan wel weer interessanter.

en de beste tip om te leren heli vliegen is gewoon: de SIM! bv phoenix, aerofly, realflight

En zelfs gezien voor €159,-. De vraag is of je met zo'n heli wilt beginnen.
De echte die hards zullen nu wel zeggen: Koop een 450 size en begin daarmee. Ik zou je dat echter niet aanraden.
Een vliegmaat van mij is na een coax overgestapt naar een Belt CP. En hij zegt dat hij, als ie het nog eens moest overdoen, zeker niet meer meteen naar een Belt CP zou gaan...

@ Ketnet: natuurlijk is simmen een heel goed idee. Maar een echte heli vliegt in het echt toch net wat anders. En reageert net wat anders. En dan zie je je rotorbladen met zo'n 2000rpm ergens in hakken. De sim redt je met de spatiebalk. In het echie wordt het onderdelen bestellen, avonden sleutelen en weer opnieuw afstellen. Frustratie... weggegooid geld... einde hobby.

Ga na een coax model eerst eens met een FP aan de gang. Als je die goed in de vingers hebt, ga dan eens kijken naar een CP. En dat mag dan best een 450 model zijn.

Willem.

Tot nog toe bedankt voor de tips.;) Het begint me steeds duidelijker te worden. Niet meteen te hoog grijpen dus. Eerst maar eens FP beginnen.

Groeten Henny

Back