Welke heli kopen en waarom?

Hallo allemaal,

Ik zit met een bekent probleem, Namelijk: Welke heli moet ik kopen? Ik weet het egt niet meer. Heb al enkele gezien:

-Tunder Tiger Mini Titan E325.
-3DX500/HDX500 SAH.
-Align Trex SE/SE V2.

Nou vallen de trex'en eigelijk al af aangezien ze gewoon simpelweg te duur zijn. Maar er zijn enorm veel clonen van die niet onderdoen voor
''De egte''.

Wat ik verder belangrijk vind is:

-Hij moet 3d kunnen vliegen ( Voor in de toekomst wie weer :p ).
-Hij moet gemakkelijk en stabiel te vliegen zijn.
-Onderdelen mogen niet te duur zijn ( Vooral niet als ze uit het buiten;and moeten komen ).
-Hij moet in mijn budget vallen van zoon 550 euro ( Iets meer is niet erg maar geen 200 euro meer ).
-En natuurlijk een leuk uiterlijk maar dat hebben ze allen!;)

Welke raden jullie mij aan/af en waarom. Alles is welkom.

Robin.

PS. Ik wil er een gy401 op, op de staart S9257, Op de swash Hitec 65-MG, 35 mHz zender 6EX/MX12, Ontvanger 146iP, Motor en regelaar die erbij horen.

Laatst bewerkt:
Waar het bij electro heli's voornamelijk om draait zijn M.i. de batterijen oftewel lipo's.
Dit is toch zeg maar de brandstof die je vooraf inkoopt.
Ze hebben niet het eeuwige leven, na +- 150x opladen en leegvliegen (als je geluk hebt ;) ) moeten ze vervangen worden.
Kijk eerst naar de prijs daarvan, dan valt een heli in de 500 klasse (3dX500) waarschijnlijk al weg als je 3D wilt vliegen (heb je GOEDE 4S tot 6S lipo's voor nodig).
Als je dan moet kiezen tussen MiniTitan of een T-rex450SE (lagere types dan SE heeft m.i. geen zin i.v.m. benodigde upgrades), Dan is het verschil heel klein denk ik..

De Trex450SE schijnt van nature iets minder stabiel te vliegen, maar heeft weer wat langere vliegtijden.
Onderdelen zijn wel overal te krijgen en goedkoop.
Dit geld nu ook wel voor de MiniTitan ondertussen.
Een keuze tussen die twee is eigenlijk nooit fout te noemen.

Ik heb gekozen voor de MiniTitan omdat hij standaard heel goed vliegt en goedkoper is dan de Trex450 SE.
Ondertussen kost mijn MiniTitan net zo veel als een SE, maar dat is geleidelijk aan gegaan (terwijl ik aan het leren was).

De gyro en servo keuzes zijn perfect trouwens!
Goed opgelet :)

Succes met je keuze

Eric

Laatst bewerkt:
Ik kan helemaal niet 3d vliegen hoor maar ik wil gewoon voor in de toekomst een heli die een flip of roll kan. Het hoefd egt geen super 3d ding zijn maar gewoon de simpelle dingetjes.

Lipo's wil ik zippy's van hobbycity. Heb er afgelopen week een topic over aagemaakt en allemaal hele goede ervaringen. 2 (volgends mij) zijden dat hij minimaal even goed was als een FP. Maar bij de betere betaal je ook voor het merk zelf. Ook zijn de wat betere merken wat lichter in gewicht, Waar je ook voor betaalt. De prijzen van de zippy's zijn erg laag. Dus dat komt zeker weten goed.

Ik zit toch het meest an een hdx500 te denken aangezien die veel stabieler is en je kunt er mee vliegen met wat meer wind. Ik heb nu aerofly pro deluxe (die het niet goed doet), FMS, en een lama v3. Veel raden mij aan om eerst een FP te kopen, Maar ik denk dat het wel goed komt als ik ook nog eens lessen neem.

Zoals ik al zij maken de kosten van de lipo's mij erg weinig uit. Dus kijk daar maar niet naar. Toch erg bedankt.

Robin.

Ik zou de volgende kit kopen:

6EX op 2.4 met rx, 122 euro (rcpowersupply)
4 x S3153, 84 euro (rcpowersupply)
3 x Zippy lipo, 48 euro (United Hobbies)
Titan kit, 190 euro (rchelistore.com)
401 gyro, 83 euro (rcpowersupply)
Verzendkosten, 35 euro totaal

Totaal 562 euro, kan iets fluctueren ivm dollarkoers en pakkans douane, en gecombineerde verzending maar dan heb je een geinig kitje. De S3153 is voorlopig goed op de staart, heb gister lopen beuken en alleen bij mijn tictocs (Slecht knuppenmanagement ;)) slaat de staart een graad of 10 weg.

Wat ik overigens mis in je plaatje is de lader, bij UH hebben ze de B5 lader met ingebouwde 5s balancer voor 5 tientjes. Alleen geen ontlaadfunctie, maar voor het ontladen heb je de heli ;)

Succes,

Ton.

PS
reaction10 zei:
Laatst gewijzigd door reaction10 : 6 uur geleden om 13:45. Reden: typfout

Eentje? ;)

als je een mini titan koopt zul je zeker geen miskoop doen. De standaard regelaar vind ik zeer goed, het aanloopgedrag is fenomenaal en de governor werkt ook goed.
De motor heeft veel power maar wordt heet met de standaard houten bladen, die hebben namelijk erg veel luchtweerstand. Als je echter een paar minuten geduld hebt na iedere vlucht om de motor te laten afkoelen is er niks aan de hand en heb je er een heel goede heli aan.

Enige upgrade sie ik kan bedenken zijn andere bladen, radix 325 zijn bijvoorbeeld zeer goed, heli heeft meer power en motor heeft het wat gemakkelijker. Het is een wereld van verschil in vergelijking met de houten bladen... maar goed dat kan altijd later nog als je besluit door te gaan emt deze fantastische hobby !

succes

@ Skidz: Ja sorry voor de typfouten maar het valt nier mee op een laptop, Die knoppen zijn zo plat en je drukt er snel meerdere tegelijk in.

@ 666Yeti666: De bladen wil ik zoizo van hout zodat je de rest niet kapot slaat, Dus dat worden waarschijnlijk align woodie's (Als ik voor de E325 ga natuurlijk).

Ik vind het nog steeds moeilijk wand een 500 size die even duur is als een 450 size (HDX500 en de E325) vind ik toch interresant.

Hoeveel milliamperé kun je eigelijk max. op de mini titan gooien?

Als lader wil ik inderdaad een B5. Maar daar begon ik ook over te twijfellen toen ik een BC6 zag. Maar ik hoef toch geen 6 cellen te laden dus...... En hoe zit dat nou met dat ontladen, Dat is toch juist slecht voor de lipo's?

Erg bedankt allemaal voor de berichten.

Robin.

@ 666Yeti666: De bladen wil ik zoizo van hout zodat je de rest niet kapot slaat, Dus dat worden waarschijnlijk align woodie's (Als ik voor de E325 ga natuurlijk).

Even een korte reactie hierop. Als je bladen ergens tegenaan slaan, dan zal dat bij houten bladen minder schade opleveren aan het object en meer aan de bladen. Maar dit verschil is niet HEEL groot met carbon bladen.
Waar je tegenaan slaat, dat sla je kapot.

Belangrijker is dus gewoon om 't zaakje heel te houden ;)

Ik zie ook heel veel RTF's staan van de E325 en de HDX500. Dit is ook wel interresant aangezien ze gewoon de setup hebben die ik wil, En dan hoef ik niemand te zoeken die mij kan helpen bij het afstellen. Ik heb wal iemand gevonden, Maar die woont in almere en om vanuit uden naar almere te rijden is toch een heel eind. Dus wouw ik vragen of er iemand in de buurt van Uden mij kan helpen met afstellen als het zo ver is (En als ik geen RTF koop tuurlijk).

RTF moet je ook afstellen hoor!

In des brabandse zijn genoeg clubs waar je hulp en les kunt krijgen

Eigenlijk is het het beste en het goedkoopste als je hem zelf volgens de handleiding in elkaar zet (met een beetje hulp misschien van iemand in de buurt van Uden)
Leer je heel veel van.
Vooral in het begin maak je veel kleine foutjes, dan heb je iedere keer iemand anders nodig om het weer in orde te maken (kan je niet vliegen tot het gefixed is).
Afstellingen maken moet met regelmaat, ook bij een RTF, als er iets stuk of versleten is moet je het vervangen en weer opnieuw afstellen.
Hulp is leuk en zeker in het begin, maar de hobby houd meer in dan vliegen alleen, het sleutelen en afstellen is iets wat je ook leuk moet vinden om de hobby vol te houden, en vooruit te gaan met je vliegkunsten denk ik.
Het mooiste gevoel in de hobby vind ik nog altijd als ik een zelfgemaakt model voor de eerste keer laat vliegen.

Eric

En t rotste gevoel als je plotseling opeens weer (veel) spareparts nodig hebt..

Daarom wouw ik het juist met iemand anders doen om het in een keer goed te leren en helemaal mee te kijken en helpen. Maar voorzover het zelf lukt doe ik dat ook. Zitten er ook boekjes bij hoe je de ESC en de Zender en de linkjes moet afstellen of alleen een exploded vieuw van de bouw zelf?

Helaas heb ik nog nooit auto gereden, Dus daar kan ik het niet mee verglijken.

Jullie maken het alleen maar moeilijker voor mij:(;), Wandt nu zit ik helemaal te twijfellen tussen de mini en de hdx.

Toch erg bedankt voor alles.

Robin.

Het sleutelen is wel leuk, behalve als t te lang gaat duren.
Je moet toch vlot resultaat van je werk kunnen zien (lees: verder vliegen)

Sleutelvriendelijk is ook wel handig,
niet zowat de hele heli moeten demonteren voor vervangen tandwieltje, rotor of staart as, flybar enz.

(ik weet nu waarom de sjm400 v2 kant en klaar geleverd wordt,
als ik m toen zelf helemaal had moeten bouwen was ie gelijk al in de kliko gegaan..)

De mini titan lijkt me slimmer in elkaar te zitten, de handleiding leest als een stoer jongensboek.

Laatst bewerkt:
Back