welke heli tussen t-rex450 en 600?

crash1000

Vriend van modelbouwforum.nl
Hi,

Ik vlieg nu een HB king, en vindt ik hem wel prima. Echter ben ik opzoek naar een grotere heli (er bij). T-rex 600 is me net te groot en 450 net te klein :(

Wat raden jullie aan?

1) Onderdelen moeten wel makelijk verkrijgbaar zijn zoals t-rex
2) Een bekende heli die vaak gebruikt wordt zoals t-rex

Groetjes,
sam

T-rex 500 :D nog wel een tijdje wachten voordat ie uitkomt maargoed :wink:

Ik zou gewoon de Trex 600 nemen want die wil je uiteindelijk toch hebben.

cheja.... trex 600...

6s lipo is niet echt goedkoop.
weer een andere lader, weer een andere balancer. (mijne gaat tot 5s)
crash kosten zijn giga (niet duur, maar giga duur)! in verglijking met een trex450

ik had iets zolas sjm500 in gedachten, maar of die ooit komt is een vraag... (ze zeggen september, maar ze zeggen ook heel veel :) )

Trex 450 wil ik niet nemen omdat ik weet dat ik binnen 5 maanden weer een andere wil. Het is me wel opgevalen dat als je net wat groter wil, is het echt moeilijk... kosten zijn niet normaal meer.... Aanschaf is eenmalig maar als je paar honderd euro bij elke crash kwijt ben is het ook geen leuke hobby meer.

Is trex-600 nitro wat? Ik bedoel als ik toch een trex600 moet kopen, wil ik geen spijt achteraf.

Ik begreep dat trex onderdelen zeer goedkoop zijn

Ik heb gekozen voor mikado logo 10 3D, al jaren een bewezen en betrouwbaar concept en vliegt (ook) op 5s lipo ...

Ik denk dat iedereen dat probleem heeft als je groter wil dan een 450 heli.
En zeker als je electro blijft vliegen.
Er zijn naar mijn mening genoeg heli's te vinden zoals je hierboven ziet.
In aanschafprijs zitten ze allemaal vrij dicht bij elkaar om ze echt onderhoudsvriendelijk te vliegen, d.w.z. sommige hebben eerst een paar upgrades nodig en zijn dus wat goedkoper en andere zijn kompleet en dus wat duurder.
Het grootste verschil zit in de brandstof/lipo's.
T-rex 600 >> 6S lipo / T-rex 600N >> Nitro (vergelijkbaar naar mijn mening je betaald het alleen niet vooruit)
Logo 500 3D >> 5S lipo
Logo 10 3D >> 5S lipo
3DX 500 >> 4S lipo
Gaui 550 >>2x 3S of 2x 4S
Het crashen is ook een factor natuurlijk..
Als ik een grotere heli koop wil ik er eigenlijk van uitgaan dat ik niet zo vaak of liever niet meer crash (utopie maar goed..).
Dus eerst die kleine helemaal in de broekzak hebben voordat ik wat anders probeer...

Ik vind van het bovenstaande lijstje de Logo's erg aantrekkelijk (niet crashen dan denk ik), en anders de 600Nitro (kan je geen Lipo verwoesten als je crashed ;) )

Eric

Dus eerst die kleine helemaal in de broekzak hebben voordat ik wat anders probeer...

Op zich :D

Alhoewel ik met m'n mini Titan E325 zeer content ben, zou ik er toch wel graag een :?: naast willen hebben.

De mini Titan E325 is met G-Force CNC kop, Radix Blades, GY401 en Kontronik Jazz 40-6-18 ESC een waanzinnig goede Heli.
Echter bij veel wind merk ik dat het lichte gewicht (920 gram AUW) een serieuze beperking is.

Wellicht t.z.t. een Raptor E550 of E620SE :D

ik zou ook voor de Raptor E550 gaan die kun je met den tijd upgraden naar de E620
kwestie van vooruit te denken.

dan heb je nu nog geen 600 maar toch wel een 550 dat 620 kan worden.

Zijn ook mooie heli's en behoorlijk betrouwbaar en uitgekauwde techniek plus relatief goedkope onderdelen.
Alleen heb je het dan over minimaal 6S volgens mij, liefst zelfs 8-10 S voor wat meer prestatie.
dus Hoge lipo kosten..
Ze zijn stabiel maar ook vrij zwaar/log (niet echt de beste kracht / gewicht ratio).
Ik ga liever voor ietwat lichters/sneller met zo min mogelijk vereistte upgrades.

P.s.
Ik zou er wel 4 Heli's naast willen hebben op het moment, maar denk niet dat dat echt wijs is :D
Zowel voor mijn banksaldo als mijn "vliegkunsten" :roll: .

Eric

Voor de raptors niet veel, zoals ik al zei, deze zijn behoorlijk uitgekauwd.
Ga je hierbij upgraden dan wordt hij waarschijnlijk alleen wat zwaarder ;).
Ik doelde meer op enkele heli's uit het lijstje.
Met uitzondering van de Logo's, die lijken erg goed en technisch af naar mijn mening.

Eric

ok, maar dan kom ik bij een oude verhaal weer... elektro of nitro...

Ik vlieg nu met een elektro en zou ik echt geen nitro willen, maar bij een groote heli zoals trex600 is nitro veel beter denk ik...

Vliegt iemand hier groote helis met zowel nitro als elektro? Wat zijn volgens jou voor en nadelen?

Ik vlieg met zowel de trex 600 als een raptor 50.
Het grote voordeel van electro is dat het "plug en play" is, geen gepruts met vette heli's, afstellen van motoren en gesjouw met startboxen.
Het nadeel van grotere electro heli's is dat de accupaketten nog redelijk aan de prijzige kant zijn, op de langere termijn zal het goedkoper zijn als brandstof maar de eerste aanschaf is wel hoog.

Het grote voordeel van brandstof is zolang je brandstof hebt kan je doorvliegen, tanken en gewoon verder vliegen geen geleur met het opladen van accuus.
De accuus zijn nog dermate prijzig dat je er meestal geen 10 op voorraad hebt om een middag te gaan vliegen.
Ik heb zelf vrij lang met een eco 8 gevlogen met 10cellen Nimh, absoluut geen heli om rare figuren mee te vliegen maar om mee te leren vliegen een prima ding.
Veel mensen zijn niet gecharmeerd van een eco maar met normale apparatuur en een gewone gyro vliegt hij en kan je er een looping een stall turn en een rolletje mee maken (zonder upgrades)
Voor rond de 130 euro heb je een compleet nieuwe als je hem crasht en hij zit wat maat betreft tussen een 450 en de 600 in.

Als je in de toekomst wat meer wilt kunnen dan zou ik toch voor de 600 gaan, vliegt super stabiel en de accupakketten worden steeds betaalbaarder en is voor als je meer wilt volledig 3d geschikt.

Veel succes

Addy

ik heb zelf geen heli ervaring, maar ik zou eerder voor een t-rex 450 gaan.

in de t-rex 600 gaat een accu van 400 euro, dus als je die per ongeluk laat vallen of opblaast, ben
je veel duurder uit.

als je een t-rex 600 neemt zal ik hem op brandstof nemen, ook meer power heb je dan

Trampo

Wow, jij zou wel heeeeel dure accu's in een 600 gooien, waar heb je in vredes naam je informatie vandaan man.

Als je raad geeft weet dan minimaal waar je het over hebt...

Back