welke heli tussen t-rex450 en 600?

The T-rex Nitro Pro heeft een zgn. Thrusted tail.
Soort cardan aandrijving, tandwielen met stang die de staartrotor aandrijven.
heel direct en precies.
De T-rex Nitro staartrotor wordt aangedreven met een tandriem zoals de standaard electroversie, ook prima naar mijn mening.
De Pro heeft ook frame platen van Carbon(zwart),
de gewone nitro heeft G10 (zilver) frameplaten, iets zwaarder maar schijnen ook gewoon goed van kwaliteit te zijn.

De reparatiekosten na een crash zijn vooral met de staart en frameplaten aardig wat hoger.
Als je een Sportvlieger bent en geen hard3D/wedstrijden vliegt zie ik de meerwaarde niet van de Pro.

Tenzij je hem gewoon graag in de meest luxe uitvoering wilt hebben natuurlijk ;)

Eric

EricW zei:
The T-rex Nitro Pro heeft een zgn. Thrusted tail.
Soort cardan aandrijving, tandwielen met stang die de staartrotor aandrijven.
heel direct en precies.
Eric

Kleine rechtzetting : dit mechanisme van de pro is geen "thrusted tail" maar wel een "Torque Tube". Het is te vergelijken met de aandrijving van de staart van de Raptor 90. De uitleg van EricW klopt wel.

Grtz,
Dirk

ok, dus crash kosten van een pro is ook hooger, een riem gaat ook niet snel kapot bij een crash :D
En chja.. metal of carbon... beide vind ik goed en iets meer of minder gewicht maakt voor zo een heli niks uit.
Dan denk ik dat een normale t-rex 600 nitro een betere optie is voor mij. Nu moet ik nog een shoping lijst in elkaar zetten :lol:
Ik laat jullie wel weten. Bedankt voor alle info.

crash1000 zei:
ok, dus crash kosten van een pro is ook hooger, een riem gaat ook niet snel kapot bij een crash :D
En chja.. metal of carbon... beide vind ik goed en iets meer of minder gewicht maakt voor zo een heli niks uit.
Dan denk ik dat een normale t-rex 600 nitro een betere optie is voor mij. Nu moet ik nog een shoping lijst in elkaar zetten :lol:
Ik laat jullie wel weten. Bedankt voor alle info.

Bedankt voor de correctie Dirk :)
Wel voor de duidelijkheid de G10 platen zijn niet van Aluminium! (of Metal zoals je zegt)
G10 is een composiet netzoiets als glasvezel/polyester, ook sterk en stijf maar iets zwaarder dan Carbon fibre.
Ik vind die zilvere platen eigenlijk mooier dan de Carbon platen trouwens..

Eric

michel pet zei:
ik heb de 3dx500 dit is de nieuwe goet kopere verzie niks mis mee en doen het prima.
ok de standaart motor is leuk maar niet top.
ik heb er een kora 15-10 in staan en gaat als een raket op 4s op 5s is het meer als een 90 er en dus ziek.
let er wel op hoe groter hoe meer lipo`s er in gaan en dat is niet leuk meer kwa prijs.
of je wil een grote kist ja dan moet je wel maar dan gaat het verhaal niet op als bij een t-rex dat je ff 4 a 5 accu`s neemt om ff een middag te kunnen raggen.
met het voor maat kisten in deze klassen missen we accu`s die niet te duur zijn en vliegtijd hebben ok ik heb ook al gekeken naar a 123 maar dat is pas van toe passing met een grotere heli.
ok ik heb de a123 sellen in de hdx500 gevlogen maar het probleem is de vlieg tijd 1800 paketen gaan niet lang mee .
ze zijn wel weer snel vol maar je wild toch wel 6 tot 8 minuten kunnen vliegen over het algemeen.

waar haal jij je onderdelen? over sea? want een blangrijke punt vind ik ook makkelijk aan onderdelen komen.

Back