welke heli

Ik zit er toch weer stevig aan te denken om een heli te gaan vliegen , na een aantal jaren intensief met diverse heli`s te hebben gevlogen (brandstof) wil ik s kijken wat de kosten zijn voor een leuke electroheli .
Mijn idee gaat naar een T rex 600 , of 700 , in ieder geval geen klein dingetje , ik vloog altijd met 90ers vandaar .
Heb al wat draadjes doorgenomen op t forum , maar ik ben er al een tijdje uit dus heb echt totaal geen idee kwa prijzen en winkels op t www , en kwa electronicazooi heb ik helemaal geen kaas van gegeten .
Daarmee bedoel ik de hedendaagse electra , t bouwgebeuren in en afstelgebeuren dat heb ik zo weer onder de knie .
Ik zie ook hier en daar gebruikte electroheli`s te koop , is dat verstandig , of beter gewoon alles nieuw ?
Een paar simpele vragen die hier vast beantwoord kunnen worden door mensen die er ervaring mee hebben .
Eens kijken of ik de hobbie weer kan oppakken kwa vliegen ipv t varen wat me aardig gaat vervelen altijd maar die zelfde rondjes te draaien .
Alvast bedankt voor de eventuele info .

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor zover ik jou ken Ed, zou jou een Logo 600 wel bevallen. Liever nieuw dan 2ehands, dan zit je niet met andermans fouten opgescheept.

[mod] De lijn tussen reclame maken en iemand helpen is lastig te trekken soms Vandaar in dit geval een aantal berichten verwijderd en een bericht aangepast.
Kijk eens bij de forumsponsors boven en rechts in beeld op het forum of dit overzicht http://www.modelbouwforum.nl/forums/het-modelbouwcaf%E9/118557-overzicht-webshops.html [/mod]

Toch weer t jammere van t forum vind ik dan weer .
Ik vraag wat , heb niks gelezen nog helaas en t is alweer verwijdert door de heren , ik blijf t jammer vinden helaas .

Mochten de mensen die gereageert hebben op mijn post en goeie tips hebben kwa aanschaf en of adressen dan zou ik t op prijs stellen als ik dat per PB krijg , dan zijn de modjes ook weer tevreden en ben ik t misschien ook wel .

Ennuhh , Laurens , ik vind een logo spuuglelijk , ik wil wel iets hips hebben natuurlijk , je weet zelf hoe ik in elkaar steek toch ??
Ik vloog en vlieg nog steeds geen hard 3d , t is gewoon lekker een beetje raggen rondknallen enzo , ik moet er wel weer ff inkomen hè .
Maar ik wil er geen spijt van hebben achteraf omdat de heli t niet aankan wat ik ermee doe .

Dan kan je inderdaad een 7HV, Trex 700 of MA Whilash kopen. Misschien is voor jou de Trex 700 het mooiste, die heeft nog een flybar. Flybarless is totaal anders en met jouw vliegstijl denk ik is het wel het lekkerst als je nog een flybar hebt.

Ook jammer van jou reactie Eddie, had toch op wat meer begrip gehoopt.
De posts zagen er als volgt uit
a-koop bij winkel x
b-bij winkel y hebben ze de...
c-winkel z is ook in den haag
b-grrr concurent van winkel y
Zonder de "vrienden van mbf" en sponsors gaat binnen 1 maand de stekker eruit, dus ja dan reageren we op zulk soort dingen. Daarnaast gaf het weinig inhoudelijke hulp

Paar tips verder rondom elektro vliegen
alle grotere helis vliegen tegenwoordig op 10 of 12S maar dat is voornamelijk voor 3D.
Castle Creations moet je momenteel niet kopen, zoek maar op de recall.
Goeie setup is grofweg, BLS451 op swash, BLS251 op staart, Kontronik Jive als ESC, ook meteen een hele dure setup en wellicht over the top.
Turnigy lipos zijn betaalbare lipos met een verhoudingsgewijs goede kwaliteit.
Laurens gaf de logo600 al aan, inderdaad op het eerste gezicht niet de mooiste. Maar nadat je ermee gevlogen hebt zul je het een stuk meer waarderen :)

Zonder te weten wat je er voor wil uitgeven is het niet te zeggen wat voor heli aan te raden is.

Ga je bv voor een compass met een losse setup, heb je een goede heli.Of ga je voor een zeer veel gevlogen Align super combo, heb je een goede heli.

Align kan je overal krijgen. En dat overstappen van Align naar Compass valt ook wel mee aangezien er nog steeds acht van de tien vliegers align vliegen.

Het is net wat je wil, ga je met de rest mee of wil je een beetje appart.

Edit,
Er zijn natuurlijk ook nog andere goede merken...

Groeten

Peter

Trex 600EFL PRO Super combo met
Accessories:
• T-Rex 600EFL Pro Kit x 1
• 600 3G Carbon Fiber Blades x 2
• 600MX Brushless Motor (510KV) x 1
• 3GX Flybarless system x 1
• DS610 Standard Servo x 3
• DS650 Specialized Servo x 1
• Castle ICE HV 80 Brushless ESC x 1
• 6A External BEC x 1

Dit vind ik een leuke set , ziet er goed uit en redelijk compleet .
Zender en ontvanger en lipo`s erbij kopen en klaar is ed toch ??

Kwa zender , ik ben futaba fan , vind de T10 een uitgebreide zender die alles heeft wat ik wil , voorheen heb ik de ff9 gebruikt en was daar zeer tevreden over .
Ik wil wel 2.4 gaan gebruiken , geen gezeur met kristallen enzo meer .

Budget is max 1500 euro , dat moet makkelijk haalbaar zijn heb ik al een beetje gezien hier en daar .

Ik ga nog ff verder neuzen , bedankt vast voor de info .

De 600 Pro is een mooie machine!Ik heb er hele goede ervaringen mee iig.
Enige wat ik gedaan heb is een Kontronik jive 80hv er opgezet ivm de vele verhalen die je leest over de phoenix ice esc.

Ik heb zelf een paar weken een nieuwe futaba 8fg gekocht in een combi setje met sbus ontvanger.De 8fg gratis geupdate naar 14 kanaals en klaar.Werkt perfect, is een lichte zender en legt goed in de hand!En een mooie prijs ook.

Met dat budget moet het wel lukken denk ik.

Back