Welke helicopter moet ik kiezen?

• Topicstarter Topicstarter bash97
  • Startdatum Startdatum
Als je denkt dat dit een goedkope hobby is, droom verder.

Je moet niet vergeten dat je reserve onderdelen nodig hebt, zoals reserve bladen, main-shaft enz.enz.enz..

Accu's??

Verder geef je niet aan hoeveel ervaring je hebt.
Tevens staat er op de site genoeg info om door te lezen.

Als je bijv. niet zo heel veel ervaring hebt, kun je toch het best met een kleiner model beginnen, bijv. een blade (MSR), kan tegen een stootje en de resereve onderdelenzijn niet te duur.

Ga ook eens kijken bij een club.
Ondanks dit "negatieve" doch hopelijk opbouwend kritiek, welkom bij een verrekt leuke hobby.

Zet trouwens in je profiel hoe oud je bent, waar je woont enz. kunnen we je gerichter advies geven.

Let wel, helivliegen is:

SNEL, GOEDKOOP aan ONDERDELEN geraken.

Dus:
SNEL = max. 2 weken of dicht bij huis EN op stock (niet alla "we hebben et ni, moete we bestelle en is volgende week in huis, .... 3 maanden later nog niets ....")

GOEDKOOP = zie HK-site als referentie. Of anders een tweede dezelfde kopen als spare.

ONDERDELEN = let er op dat je lang aan onderdelen geraakt. Dat het dus een "courante" heli is. Niet eentje waarvan ze er maar 100 van gemaakt hebben....

Laat je ook niets wijsmaken qua service. Ga via een club(-lid), die heeft er geen commerciële belangen bij.

Succes,

Ik heb een heel simpel antwoord, wat je niet leuk gaat vinden, maar wél de waarheid is:

Een 6 kanaals helikopter is geen beginnershelikopter, en aangezien jij vraagt welke het beste is, ga ik ervan uit dat jij nog een beginner bent (er daar is h-e-l-e-m-a-a-l niets mis mee, iedereen is ooit beginner geweest :D), zullen geen van deze helikopters jouw het plezier in het leren met een rc helikopter gaan geven !

Ga eerst voor een FP (Fixed Pitch) helikopter, misschien zelfs wel eerst een zelfstabiliserende zoals een 45° flybar.

Succes !

Robbie

Ik heb een heel simpel antwoord, wat je niet leuk gaat vinden, maar wél de waarheid is:

Een 6 kanaals helikopter is geen beginnershelikopter, en aangezien jij vraagt welke het beste is, ga ik ervan uit dat jij nog een beginner bent (er daar is h-e-l-e-m-a-a-l niets mis mee, iedereen is ooit beginner geweest :D), zullen geen van deze helikopters jouw het plezier in het leren met een rc helikopter gaan geven !

Ga eerst voor een FP (Fixed Pitch) helikopter, misschien zelfs wel eerst een zelfstabiliserende zoals een 45° flybar.

Succes !

Robbie

Maar als ik met de helicopter alleen gaat vliegen en niet stunten.
Zou ik dan nog wel een 6 kanaals helicopter?

Blade mcpx met een dx6i en phoenix simulator , en van te voren veel oefenen op de sim .

Gr wax

Msrx + Mcpx + Trex 450 3gx

Maar als ik met de helicopter alleen gaat vliegen en niet stunten.
Zou ik dan nog wel een 6 kanaals helicopter?

heel kort NEE , heli vliegen doe je niet zo maar al lijkt het gemakkelijk geloof me dat is het niet het is het moeilijkste kwa rc gebeuren.
en geloof me voor dat je wat zou kunnen gaan stunten ben je min 1jaar verder.
en waarom geen 6 kanaals oftewel een CP heli :

1: als je onervaren bent is het levensgevaarlijk (tis een moord wapen in de verkeerde handen)kan je vingers kosten of zelf erger

2: als je zou crashen en geloof me dat doe je ,kost het je een vermogen aan onderdelen.

3: waarom : omdat een cp heli veel geavanceerder is dan een FP heli
een CP heli draait veel meer toeren , waardoor als je zou crashen de schade veel groter is dan een FP heli bij deze zet je de bladen recht en zou je weer opnieuw kunnen vliegen,dit lukt je met een cp heli niet.

4: bij een CP heli moet je veel meer afstellen en dit vraagt ook de nodige ervaring.

kort om begin eerst met een FP heli zoals een honeybee FP V2 of een solo pro of een blade msr en je zult meer plezier hebben aan het leren vliegen.

daarbij komt ook nog als je een CP heli koopt is een goede zender ook een must ,en deze kost al gauw tussen de 200-400 euro praten we nog alleen over de zender heb je nog niks om mee te vliegen.
dan nog een fatsoenlijke CP heli praten we ook weer tussen de 350-700 euries.

hoop dat je hier wat mee kunt, en veel plezier met je nieuwe hobby:p
het lijkt allemaal negatief bedoeld maar is het echt niet;)

* Simulator is een moet !!!
* Dan ga je in de woonkamer met een coax of FP Heli die planten in jou woonkamer attakieren,
* en dan stap je over of een CP :shock: en je ziet heel snel wat je kunt en wat niet!
** Dan is het dan toch een beetje een kwestie van geld, je hebt gehoort, dat het hobby niet het goedkoopste is.
Mein trainings-Heli (T Rex 250) crasht :( af en toe toch nog, maar onderdeelen zijn binnen 1 dagje in huis, en ook betaalbar.

Back