Welke helicopter voor mij ?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door g_ij_s, 8 okt 2006.

  1. g_ij_s

    g_ij_s Guest

    Ik heb weken dit forum afgeneust naar een goede beginners helicopter omdat ik mij had laten vertellen dat helicopters besturen moeilijk was.

    Volgens vele was de Lama V3 een uitstekende beginners helicopter.

    Het zal vast aan mij liggen. Ik had er niets anders als ellende mee. Na anderhalve dag pielen lukte het me eindelijk om de afwijking goed te krijgen. 5 minuten goed kunnen vliegen waarna er iets plofde en het ineens weer ging rondtollen.

    De lama is inmiddels kapot en ik ga deze ook niet meer repareren.

    Ik vind RC Helicopters nog steeds leuk ondanks de slechte ervaring met de Lama V3.

    Mijn vraag is dus:

    Welke andere helicopter kan ik proberen ? Ik wil er 1 die ik binnen kan gebruiken. Buiten is natuurlijk ook leuk maar minder belangrijk. Verder wil ik graag een helicopter waarvan ik deze gewoon op de normale wijze via de RC kan trimmen. Eentje die outofthebox goed werkt.

    Ik kan best een helicopter besturen maar het moet wel werken.

    Wie helpt mij hiermee ?
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Mischien is de df04 van walkera wat voor je. ik heb hem ook gekocht en zo uit de doos mee gevlogen en dat ging verrassend goed. Daarbij is de heli zeer crashbestendig. Echt een goede heli om mee te beginnen .

    M.v.g. Mark
     
  3. g_ij_s

    g_ij_s Guest

    Is dat kwalitatief een beetje goed ? De Lama vond ik outofthebox al een cheaptec gevoel hebben.

    Verder, hoe reageert het binnen ? Is het goed te gebruiken binnen ?
     
  4. ronnietober

    ronnietober Guest

    Ik ben zelf net een paar weekjes met de Walkera Dragonfly 04 bezig. Het vliegen is in eerste instantie best lastig. Binnenshuis heb je toch redelijk wat ruimte nodig en daarom ga je al snel naar buiten om te vliegen. Daarvoor moet er nagenoeg geen wind staan, want anders ben je als beginner de controle al snel kwijt.

    Het voordeel van buiten oefenen is de grote ruimte die je tot je beschikking hebt. Ik heb zelf een grasveldje gezocht waar allemaal bomen omheen staan. Dan heb je een beetje minder last van de wind. Daarnaast is het grote voordeel van gras dat je heli minder schade oploopt bij een crash. Als je wel schade oploopt, dan is dat met een nieuw onderdeeltje (wat niet duur is!) de heli weer snel in de lucht.

    Na een kleine 4 weekjes heb ik het hoveren met de DF04 al aardig onder controle en probeer ik al gecontroleerd wat heen en weer te vliegen.

    Kortom: de DF04 is wat mij betreft een ideale heli om mee te beginnen. Neem echter wel de tijd om het te leren en let er vooral goed op dat je 'm goed afstelt. Dat scheelt een hoop ellende!
     
  5. g_ij_s

    g_ij_s Guest

    Dat afstellen, kun je dat met de RC doen ? Ik heb net een Lama V3 gesloopt omdat het apparaat juist het draaien niet kon trimmen. Er was wel een knop voor maar het effect bleef bestaan.

    Links/Rechts Vooruit/Achteruit was allemaal prima in te stellen maar het draaien dus niet.

    Ik wil dus niet moeten klooien met mechanica dat zo teer en precies werkt dat ik het zelf niet meer kan afstellen.

    Is deze uiteindelijk ook goed binnen te gebruiken ? (ruimtes van 11 bij 3.5 meter)
     
  6. ronnietober

    ronnietober Guest

    Met afstellen bedoel ik het goed positioneren van de paddles en de tuimelschijf en het in evenwicht brengen van de heli (plaats van de batterij).

    Daarna kun je mbv de trims op de rc eenvoudig de fine-tuning van de besturing doen. Hiermee kun je dus alle richtingen bijstellen, ook het draaien.

    Het klooien met mechanica hoef je bijna niet te doen, de rest is best wel simpel te doen.

    In een ruimte van 11 bij 3.5 meter is ie goed te vliegen. Ik vlieg zelf ook wel eens in een schuur met ongeveer dezelfde afmetingen. Je hebt alleen wat minder ruimte om fouten te corrigeren en je zal dus wat sneller een crash maken ... als je dan gewoon op tijd je gas helemaal uit zet, dan valt de schade nog wel mee.
     
  7. g_ij_s

    g_ij_s Guest

    Prima ... Ik vind het niet erg als ik het moet afstellen maar het moet wel kunnen.

    Heb inmiddels zo'n Dragonfly besteld. Het was zelfs nog wat goedkoper als de Lama V3. Alle reserveonderdelen erbij besteld.

    Hopelijk bevalt dit me beter. Het lijkt me in ieder geval een helicopter die wat makkelijker te maken is...

    Bedankt voor de tip :)
     
  8. ronnietober

    ronnietober Guest

    Alvast succes met het leren vliegen. Ik kan je een aantal uurtjes op je pc met de simulator oefenen, echt aanraden. Dan krijg je sneller de feeling te pakken.
     
  9. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    g_ij_s is tie al binnen , ik heb de mijne net 10 dagen en na veel oefenen blijf ik al een beetje in de lucht.

    Al veel deuren en kasten geraakt , maar hij is nog steeds heel, de df4 is een supper helicopter om mee te beginnen. pas wel op want het is best verslavend.
     
  10. g_ij_s

    g_ij_s Guest

    Hij was al binnen ... Ik heb al een aantal onderdelen gesloopt maar die heb ik van mijn oude lama V3 afgetrokken :D

    Hij vliegt wel minder stabiel als de lama maar alles is wel goed in te stellen en af te stellen... Dit is ook meer mijn idee van een helicopter. Een heli hoort een staartrotor te hebben in mijn ogen :)

    Ik vlieg nu zonder trainingskruis, dat heb ik niet meer nodig.
     
  11. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Hoi,

    Leuk! , ik heb nu electronica problemen , hoe en waarom is me nog niet bekend. Vlieg je niet te ver over Brummen :lol: ik zag dat we nog dicht bijelkaar wonen ook nog

    Trainingskruis had ik er ook al afgehaald gaat net iets beter (was ook stuk trouwens). Voor de rest nog niks gesloopt
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik weet niet hoe et komt, maar ik heb er zelf al 2 gesloopt van die dingen. Om een of andere reden reageren de controls erg stroef, om over de zwakke staartmotor nog maar niet te spreken. En dat terwijl ik met sims (AFPD en G2, op mijn eigen zender aangesloten) en int echt met mijn grotere Corona 120 toch al aardig uit de voeten kan. (en met mijn Gyrotor en lama v2 ook :lol:)

    De mijne zijn wel al van een jaar of 5 terug, dus mischien zijn die van jullie wel flink gereviseerd?

    Ik wil et dit seizoen eigenlijk toch weer eens proberen met een micro, kweet alleen nog niet welke.
     
  13. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Blijkbaar niet want het klinkt wel erg hetzelfde , als hij al reageerd is dat heel erg traag, en dat ook maar op 1 servo. Staart is eigenlijk niet te doen op dit moment ook hierook erg trage reactie.
    Ik heb heb nu z'n 15 dagen veel geoefend natuurlijk maar goed dat mag je wel verwachten dat de heli dat kan volhouden.
     
  14. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Die van mij heeft bijna wel X-UFO achtige verschijnselen. Gaat et iets tever omhangen, dan klapt ie naar beneden en is er geen houden aan. Ik heb me iig voorgenomen geen losse staart aandrijving meer te kopen, maar iets dat met een as of snaar dat zaakje draaiend houd. Ik zou dolgelukkig zijn met een mini corona, maar et schijnt dat CP NOG lekkerder vliegt, veel abrupter en stabieler.

    Etzelfde zie ik bij mezelf terug in de sims. Met een goed aangekleedde raptor kan ik veel mooier rondjes vliegen dan met die piccolo die dr bij zit bij AFPD. Net of meer power meer controle betekend.
     
  15. Ja, dat kun je zeker beter doen Freakazoid.
    Ik vlieg nu een tijdje bij een vlieg school met de cup heli van vario.
    Die heeft een staaf aandreiving naar de heckrotor.
    Daar door heb je ook geen vertraging, en hij is snel.
    En wat die af stelling van de heli betreft, je hebt er een handleiding bij,
    en daar staat wel in hoe je hem af moet stellen.
    Kwa te stangetjes naar je tuimelschijf en zo.
    Ik raad wel een schuif maat aan.
    En voor al belangrijk, Kijk voor en na iedere vlucht je helie geheel na.
    Die stangetjes schieten niet snel los, maar als het wel gebeurd ben je verloren.
    Kijk of wel op de juiste plaatsen locktijd zit.
    Als je dit doet, zou je lang plezier houden van je heli
    M.V.G. Ronald
     
  16. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik zal je laten zien wat ik bedoel.
    [​IMG]

    En dit is nog n gewone T-rex450. :lol: Daar wordt je als beginnend helivlieger toch bang van? :p Gaat zoiets echt goedkomen met alleen de handleiding?
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ziet er leuk uit, lijkt n beetje op de lama, alleen n mooier kapje. :p kweet alleen de prijs niet. :p

    Ook is die fabriek net afgebrand, dus moet je nog maar zien of je ze kunt krijgen op winkelvoorraad.
     
  18. Als je goed de instrukties op volcht wat in die handleiding staat, loopt dat wel goed.
    Het lijkt erger dan het is.
    Ik heb zelf mijn vario sky dragen in 1 zaterdag van niets geheel in elkaar ge zet.
    koste me 17 uur. heb hem om 10 uur sochtens binnen ge kregen, en kan het dan nooit laten in 1 spurt door te gaan lol :D.
    M.V.G. Ronald
     
  19. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    En dat zonder ervaring en mensen die em voor je afstellen? Die vario ziet er iig wel pittig uit. :p

    Ik zou graag ook indoor bezig willen zijn, maar dr zijn echt n hoop micro indoor modellen te krijgen. Ik ben tot dusver een paar mooie tegen gekomen, iets van n Trex(mag helaas niet binnen dan), zon Pocket Zoom, of een Hornet helicopter. Verder weet ik niet echt een fatsoenlijke heli, want die met staartmotortjes ben ik voorgoed van genezen. :p
     

Deel Deze Pagina