welke hobby tangetjes kopen?

Bij deze ben ik opzoek naar goede hobby tangen.

Ben wel reeds in het bezit van tangetjes maar deze zijn zo van kwaliteit dat handvaten loslaten en deze ook niet echt lekker in de hand liggen. (setje van 4 voor 15 euro zeg maar)

Dus waar kan ik fijne hobby tangen kopen?

Groeten,

M.Karel

ik weet niet waar je woont, maar ik heb zelf tangetjes gekocht bij mc modelbouw in bilthoven, deze zijn niet duur(iets van 5 euro p/s) maar ik vind het echt super tangetjes!

De tangetjes van Skandia zijn goed, en die van TengTools. Conrad.nl heeft mooie low budget setjes, maar ook dure setjes waar een veel beter en net zo duur alternatief voor is: TengTools

De Skandia Tangetjes zitten zo rond de 5 tot 8 euro per stuk.

TengTools maakt een complete set waar ook kleine schroevendraaiertjes bij zitten. Ik gebruik dit betaalbare merk al vele jaren in de motorcross en het blijkt gewoon top spul te zijn.

Order nummer: 104450101
Orig nummer: TTMI16
Prijs 54.30 euro ex btw.

Inhoud:
Schroevendraaiers: - 2,0 X 40mm, 2,4 X 40mm, 3,0 X 40mm, + PH0 X 40mm, PH1 X 40mm, * TX6, TX7, TX8, TX9, TX10, TX15
Tangen: kopkniptang 114mm, zijkniptang 114mm, telefoontang recht 125mm, langbektang 125mm

Een telefoontang is een tang met lange taps toelopende bek waar achter in de bek een knipfunktie zit.

De set wordt geleverd in een afsluitbare TC box.

TengTools tangen los:

Soort tang / order nummer / orig. Nummer / prijs ex btw

Kopkniptang 114mm / 99960205 / MBM449 / 9,50
Zijkniptang 114mm / 99960106 / MBM441 / 9,90
Platbektang 125mm / 99960502 / MBM464 / 9,50
Telefoontang recht 125mm / 99960304 / MBM461 / 9.20
Telefoontang gebogen 125mm / 99960403 / MBM 463 / 9,60

Dit zijn ex btw prijzen, maar wel advies prijzen. De meeste gereedschapzaken verkopen ze onder de adviesprijs. In de praktijk ligt dat meestal zo rond de ex btw prijs plus 8%. Maar dit verschilt van zaak tot zaak.

TengTools is professioneel gereedschap met buitengewoon lange fabrieks garantie. De prijzen verschillen vaak niet veel met beter bouwmarkt spul, maar de kwaliteit is veel beter. Bekken zitten recht boven elkaar en blijven dat ook. Het is degelijk gebouwd spul vergeleken de Skandia en soortgelijk die de helft goedkoper zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat doen jullie duur, die kleine priegel tangetjes koop ik bij de karwei of welke andere bouwmaterialen zaak. Je vind ze daar soms in de rommelbak en kosten dan iets van 5 euro per set van 4 of 5 tangetjes. zijn ze kapot of ze voldoen niet meer dan weggooien en een nieuwe set kopen.

Tangen/pincetten - Eleshop

prima tangetjes, vooral die precisie zijkniptang is idieal als je dingen wilt uitknippen uit plastik ramen of bijknippen etc.

Met een beetje mazzel gaat zo'n tangetje 3 maanden mee (ik heb er al een stuk of 10 versleten :-() .... maar voor het "echte" werk gebruik ik de tangtjes van Belzer en voor de grovere tangen die van Knipex ... ik heb nog een paar Belzer tangetjes, zo'n 30 jaar geleden gekocht voor toen Hfl 60,-- per stuk deze functioneren nog steeds perfect ... in "cost of ownership" dus reuze goedkoop (ca. € 1,-- per jaar tegen ca. € 20,- per jaar voor de wegwerp tangetjes), goed gereedschap betaald zich dubbel en dwars terug ...

bij professioneel gebruik wel ja ;), echter die precisie kniptangetjes tsja ik misbruik ze nogal! dus daar wil ik gewoon geen prof spul voor.

mijn striptang, multimeters, scope, tang voor stekkertjes, adereindhulstang etc is allemaal proffesioneel gereedschap.

Wat doen jullie duur, die kleine priegel tangetjes koop ik bij de karwei of welke andere bouwmaterialen zaak. Je vind ze daar soms in de rommelbak en kosten dan iets van 5 euro per set van 4 of 5 tangetjes. zijn ze kapot of ze voldoen niet meer dan weggooien en een nieuwe set kopen.

Die priegel tangetjes werken niet lekker als je precies werk moet doen. Dan nog als je ze flink gebruikt en je koopt 2 of 3 setjes, wand los zijn die tangetjes niet verkrijgbaar, dus als je er 1 stuk hebt met je weer een set van 5 euro kopen. Als je dan TengTools of soortgelijk koopt dan ben je voor je leven klaar. Dat lijkt mij na een paar jaar al fors goedkoper.

Maar ieder zijn eigen natuurlijk. Ik durft toe te geven dat ik verslaafd ben aan goed gereedschap.

dat precisie kniptangetje is zelfde princiepe maar ligt net wat lekkerder in de hand en is sterker dan een nagelschaartje ron ;),

Ik weet niet wat jullie allemaal menen te moeten doen met die tangetjes, maar diegene die ik heb voldoen perfect. Ze zijn idd niet gemaakt voor zwaar werk, de kniptangetjes zijn niet bedoeld om staaldraad te knippen, maar wel geschikt voor dunne electrokabel. De punttangetjes doen hun werk perfect, een schroefje of moertje vasthouden totdat hij pakt is heel goed te doen ermee. Voor de rest gebruik ik ze alleen maar als hulpje voor het vasthouden van kleine onderdelen omdat mijn vingertopjes niet meer alles voelen en vasthouden.

Back