Welke interessante microheli?...Dortmund

Hey

Gisteren was ik op de beurs in Dortmund en was vastbesloten een micro- heli aan te schaffen, zeker toen ik zag dat een complete set van een piccolo fun voor maar 160 euro stond.

Spijtig genoeg heb ik het dan toch maar niet gedaan, omdat ik er zelf eigenlijk weinig van ken. De Fun heeft namelijk een fixed pitch en geen collectieve en mensen beweren wel eens dat fixed schandalig traag reageert.

Wat moet ik doen? collectieve pitch of fixed.
Wat is een goede beginners microheli?
Prijs?

Nog even ter info... ik werk met graupner mc12 en weet niet of die cp ondersteunt.

Mario

hallo mario,
als je al heli kunt vliegen lijkt me een cp
anders is fp wel aardig, zo ben ik het ook aan het leren met een dragonfly.
wel is het zo dat micro's erg 'onstabiel' en nerveus kunnen reageren, en niet supergeschikt voor buiten zijn.
je moet dus zelf de prijs, de moeilijkheid, de locatie etc. afwegen.
wanneer je het geoon eens wilt proberen, en je hebt binnen ook een beetje plek en je wilt voor dit proefheli vliegen niet veel kwijt zijn, dan kun je een dragonfly of hummingbird nemen. als het iets duurzamer kan, kun je ook de piccolo nemen.
weet je zeker dat je heli wil vliegen maar nog steeds wel klein maar wel 3d, dan is er bijv. de esky honeybee, en ms hornet en de hummingbird elite pro.
wil je buiten ook flink kunnen vliegen, kun je beter een grotere nemen; deze zal ook in principe toch makkelijker te vliegen zijn.

160 voor een fun is nog zeker te doen hoor!
Als hij compleet is dan heb je de zender er bij :wink:
Maar als je al collectieve pitch gewend ben dan reageert zo'n toerental gestuurd dingetje altijd trager.

Zoals vaker besproken is dat zo'n fixed pitch heli bij een crash minder schade zal hebben dan zo'n collectieve pitch helicopter. ( Rotorsnelheid is vrij hoog)
Dus als beginnen kan je vrij lang schade vrij vliegen.

Maar die piccolo fun is niet echt geschikt voor buiten.
Met een klein zuchtje wind is hij al weer een metertje of 10 verderop ( overdreven natuurlijk).

Groetjes Linh

Ik heb nog nooit met een heli gevlogen, maar wel met vliegtuigen...
Maar op een sim lijkt een heli nog wel te lukken.

Het leuke aan de piccolo fun is dat hij uitbreidbaar is naar collective pitch, wat de andere modellen niet allemaal kunnen, maar ik weet niet of mijn mc12 collectief ondersteunt.

Die esky bv. Is dat altijd collectief of is het uitgebreidt en wat is die prijs?

Bedankt

P.s.: Nu ik weer thuis ben, kost de fun me natuurlijk weer 230 eur ofzo.

Als je nog nooit heli hebt gevlogen dan zou ik gaan voor een FP. Crash met FP = Nouwelijks tot geen schade (kan ook een keer flink misgaan :evil: ) Crash met CP = Meestal veel schade (hoeft niet)

Kent iemand de prijs van een esky?

Of heeft iemand ervaring met een carboontje en is deze uitbreidbaar naar cp?

Carboon hummingbird dragonfly.. is bijna allemaal het zelfde.

Ik dacht dat een esky 3d iets van 200 euro kosste inclusief zender.
En die is Cp, dus je hoeft hem niet meer uit te breiden.
De normale esky's zijn wel gewoon fixet pitch.

Groetjes Linh

Momenteel zijn de 3 interessante dingen de carboon, piccolo fun en de hummingbird...

Soms hoor je wel eens dat een heli zijn staart niet stil lijkt te houden, zoals in het verslag van de hummingbird eerder op deze discussie...

Welke neem ik het beste kwa dit fenomeen?

Alle drie de Heli's die je noemt kunnen prima vliegen. De beste overweging die je als beginner kunt maken is:

a) hoe makkelijk en goedkoop zijn onderdelen in NL verkrijgbaar
b) hoeveel anderen vliegen er mee zodat ze je op weg kunnen helpen

Als ik het forum de laatste tijd zo'n beetje volgt lijkt de Dragonfly de grootste "installed user base" te hebben. Ik zou daar dus voor gaan (heb zelf trouwens een Hummi).

gr,

Steven

Stevenverver, die hummingbird van je?
Is dat ook een fp?
Heb jij last van het staartdraaien (dus geen heading hold?)

Welke versie van hummingbird is uitbreidbaar en welke versie van carbooon?

Yep, de mijne is ook een FP.

Ik heb zowel gevlogen met de originele gyro (op het mixerboard) als met een heading hold. In beide gevallen heb ik heel veel last gehad van wegdraaien, maar ik heb van zoveel dingen last gehad. Dat heeft allemaal niet te maken met de heli zelf, maar met het afstellen.

Het probleem van in je eentje beginnen met heli vliegen is volgens mij dan ook helemaal niet dat dat vliegen zo moeilijk is, maar dat je moet leren vliegen terwijl je heli helemaal verkeerd afgesteld staat.

Toen ik het eenmaal goed had was het vliegen eigenlijk (reletief) een makkie.

Welke versie van hummingbird is uitbreidbaar en welke versie van carbooon?

De Hummingbird FP elite is uitbreidbaar naar een CP. Carboon weet ik niet.

Ik heb zelf een Hummingbird met het mixerboard en de gyro in 1.
Helemaal geen last van wegdraaien van de staart...
Maar ben wel lang bezig geweest met afstellen..

Maar is er een verschil tussen de hummingbird V3 en de Hummingbird V3 elite?

Er zijn meerdere Hummingbird soorten
De Hummingbird Elite versie's (FP wel om te bouwen naar CP)
En de Hummingbird V3 (2, 1?) (FP, niet om te bouwen naar CP)
En de Hummingbird 3D Pro (CP)

Okay

Nu ben ik zo vooral aan het twijfelen tussen piccolo fun, carboon of hummingbird...

Piccolo en hummingbird liggen in zelfde prijsklasse geloof ik, carboon is dan weer goedkoper, maar ik weet hier enorm weinig van qua uitbreiden en wisselstuken.

Mario

Bij rc store leveren ze de dragonfly vrij goedkoop.
En ze hebben onderdelen genoeg. ( en ze zijn ook goedkoop)

www.rcstore.nl

Groetjes Linh

idd
en als je toch cp wilt hebben ze daar ook de esky honeybee
ook veel onderdelen, goedkoop en goede service

je moet eens rondkijken wat er bij jullie in de buurt populair is
je bent natuurlijk belg , in geel is een leuke winkel heb ik ergens gelezen ?
niet zover van jou vandaan ,of wel ?

hoi mario

kijk eens bij Jo van RC-helistore, hij heeft ook leuke aanbiedingen E-sky en vliegt zelfs voor een beginner goed.

Gr jkB

Ik ben zo eens aan het rondkijken.

Aangezien ik in België woon, zoek ik iets dat niet te veraf is.
Zelf heb ik hier de modelbouwwinkel Albatros in Mechelen (Muizen) en soms ga ik naar Shamrock in Maastricht in het oh zo mooie Nederland (ik moet toch iets goed doen voor de forumgenoten. lol).

Bij albatros staat een carbooon setje van 180 euries.
Deze heeft geen zender inclusief.

Nu vraag ik me af... bij een zenderset die inclusief is bij de heli... kan ik dan zelf de frequentie veranderen met cristallen of is dit onmogelijk met zo'n setjes?

Mario

Back