welke is goede beginners heli

ik zoek een goede beginnersheli waar ook mee buiten gevlogen kan worden. tis vooral een bijhobby dus niet al te duur.

ik heb deze op het oog:

--walkera dragonfly HM4
--de honey bee CP3 of FP V2

zou iemand me misschien kunnen helpen?

Als je totaal geen heli ervaring hebt zou ik je een coax aanraden. Die zijn buiten wel minder, maar direct met een 90 graden flybar enkel-rotor beginnen is vragen om brokken en dure reparaties. Of je moet hulp krijgen van een ervaren vlieger, maar als je dat had zou je hier niet om advies hebben gevraagd, denk ik. ;)

Wil je toch buiten iets beter kunnen vliegen dan met een coax mogelijk is, neem dan een zelf-stabiliserende micro FP zoals de Walkera CB100, Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX of de eFlite mSR. Die doen het buiten bij minimale wind beter dan een gemiddelde coax en zijn klein genoeg om veilig in de huiskamer te vliegen.

Ik heb een Robbe Arrow plus trainer als eerste heli.
Deze is goed te vliegen als je een eerst beetje op de simulator geoefend heb.

Met weinig wind kan je daarmee ook buiten goed vliegen.

gr, Jaap

die arrow is wat te duur voor mij,

ik wil echt tot max 130 ongeveer gaan.

en de hoenybee FP 2??

Laatst bewerkt:
die arrow is wat te duur voor mij,

ik wil echt tot max 130 ongeveer gaan.

en de hoenybee FP 2??

Die is niet zelf-stabiliserend, dus je moet steeds zelf sturen. Met een heli met 45 graden flybar kun je de sticks loslaten en keert de heli zelf terug in stabiele hover. En dat is voor een beginner erg prettig.

Gezien je budget valt de mSR af. Solo Pro kost rond de 100 euro voor de luxe uitvoering met draagkoffer en lader + extra accu. De Bravo SX is 115 tot 120 voor de luxe kit. Ik weet niet wat de CB100 kost.

Die is niet zelf-stabiliserend, dus je moet steeds zelf sturen. Met een heli met 45 graden flybar kun je de sticks loslaten en keert de heli zelf terug in stabiele hover. En dat is voor een beginner erg prettig.

Gezien je budget valt de mSR af. Solo Pro kost rond de 100 euro voor de luxe uitvoering met draagkoffer en lader + extra accu. De Bravo SX is 115 tot 120 voor de luxe kit. Ik weet niet wat de CB100 kost.

en welke van de 3 is het meest aan te raden ( vooral voor buiten)

ik zou dan een honey bee fp v2 bestellen of als je echt weinig vlieg ervaring hebt een coaxiale bijv big lama van esky kan tegen een beetje wind en is goed mee te vliegen en makelijk te repareren en af te stellen
ik zou zeker geen cp nemen veel afstelwerk:wink:
hoop dat je er wat aan hebt

honey bee 129 euro
big lama 125-149 euro

en welke van de 3 is het meest aan te raden ( vooral voor buiten)

De Bravo SX vliegt het beste van alle Nine Eagles micros, maar je doet wel korter met een accu. De Solo Pro vliegt op dezelfde accu zo een minuut of 3 langer.

En wat Yov al opmerkte, het maakt niet uit of je een "1" of "2" neemt, cijfer geeft alleen de kleur aan.

Een Big Lama is ook een leuke heli, maar wat groot voor binnen, en door het hoge gewicht heb je sneller schade. Een micro weegt rond de 30 gram, dan gaat er minder snel wat stuk. En in de winter zul je toch meer binnen dan buiten vliegen, denk ik...

Laatst bewerkt:
Als je een niet te grote Helicopter wil die goed binnnen kan én ook buiten met weinig wind dan zou ik U de Eflite Blade 120 SR aanbevelen,maar hij is wat duurder.Echt een Super machientje.Kan rustig binnen vliegen,maar ook razend snel in sportzaal en buiten.

Even een munt in het zakje

Voor onder de 100 eur kun je logischerwijs niet buiten vliegen.
Alleen als het windstil is, of een heel klein pietsje wind, wat in nederland dus niet veel voorkomt
Dat budget is toereikend voor de kleine heli's, en klein is windgevoelig.

wil je toch buiten vliegen, zal een coax minder prettig zijn, deze kunnen minder goed tegen wind dan een fp of cp
Cp is zowieso niet handig als beginner, zeker aangezien je een redelijk aantal onderdelen moet vervangen als een cp crasht

Fp is dan handiger, leer je ook meteen hoe de grotere heli's vliegen.
coax stabiliseert zichzelf, fp niet. Meeste mensen die overstappen van coax naar fp zijn daar een aardig tijdje mee zoet, dus waarom die stap niet overslaan?

Back