Welke kanalen worden gemixed?

Hallo daar,

Gisteren mijn heuse Reflex XTR geïnstalleerd.
Is dat knappe software!!
Eerst even gecheckt wat de betrouwbaarheid was en heb een aantal vliegtuigen uitgeprobeerd. Wel... verbazend knap is dat!
Vooral de Katana Breitling Eagle lijkt mij op het lijf geschreven.

Heb mij dan gewaagd aan mijn eerste heli vlucht, wat de reden was van de aanschaf.
Is dát pas moeilijk zeg!!

Ter info: mijn zender is een Graupner JR X-347

Ik vraag mij een aantal zaken af:

-Welke sticks worden voor het heli vliegen als standaard gebruikt?
Ik bestuur mijn vliegtuigen als volgt:
* rechter stick: Throttle en Ailerons
(gas geven is de stick van boven naar onder bewegen)
* linker stick : Rudder en Elevator

- Mixen jullie kanalen?? Zoja dewelke?

- Staan de sticks Linear of stellen jullie een percentage in?

Uikijkend naar jullie reacties groet ik jullie vriendelijk,

Juan

Hoi Juan,
Ik heb niet zoveel ervaring maar hier komt mijn poging:
Ik vlieg bijna met dezelfde mode als jij, maar er zijn mensen die doen het weer compleet anders. Bij elke club is het anders, en dan nog zijn er soms groepen binnen een club.
Ik vlieg alleen met het gas andersom, dus van onder naar boven. Van boven naar beneden vind ik eigenlijk raar, want wat doe je in een 747 als je gas wilt geven? En in een Cessna? En in een R-22? En een Bell 222? En ... enz.

Ik mix geen kanalen nee, dus niet aileron+tail ofzo. Bij m'n vliegtuigen bijvoorbeeld wel 2 rolroerservo's die ik tegelijk naar beneden laat uitslaan om flaps te vormen.
Bij een V-staart, Delta etc. is mixen natuurlijk wel nodig.

Greets, PCM

Mixen gebeurt in de sim zelf, de zender is alleen maar een dure joystick..

Hallo Juan of is het Patrick ??

In ieder geval geen mixers tussen de verschillende stuurfunctie toepassen in de zender. Zelfs een pitch->gas curve is niet aan te bevelen bij XTR.
Begin ook in de sim met een trainer-model, zoals de Caliber 30 (bij voorkeur de Medium), Eolo Spirit, Raptor 30 V2.