Welke kiezen?

Als je van plan bent iets in de vliegerij te gaan doen, ga dan allereerst je licht opsteken bij een modelvliegclub bij je in de buurt. Laat je daar eerst goed voorlichten en ga dan pas geld uitgeven. Plezier is maar van korte duur als je het zelf wilt gaan uitproberen.
Succes Ko

Zonder twijfel de apprentice. Dit vliegtuig is een goede beginnerskist. En belangrijk!
Het is een bovenvleugel.Die andere is minder geschikt voor de beginner.
Maar zoals Ko hier al eerder aanhaalde.
Ga eerst es je licht opsteken bij een club.Ga es kijken hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat. Daar zullen ze je met plezier helpen.
Mvg Wes.

ik ben net begonnen met vliegen en vlieg met een kyosho calmato 40 dat is ook een aanrader dat is ook een bovenvleugel en vliegt hartstikkene mooi

mvg wijbren holwerda

Vliegclub vlakste bij is op halfuur rijden :p?
Moet ik dan elke keer dat ik wel gaan vliegen eerst naar de club?

mvg,

Roy
Eigenlijk zou iedereen dit moeten doen naar een club gaan om de hobby te beoefenen.
Ik vind wildvliegen persoonlijk een slechte indruk geven aan de hobby.
Misschien zullen andere het niet met me eens zijn?
Al kan ik het soms begrijpen dat er geen club dichtbij is dat de verleiding groot is om ergens een veld op te zoeken.
Alhoewel een half uurtje rijden toch goed meevalt niet?
Mvg Wes.

Ik woon midden tussen de velden met kleine landbouwwegjes ertussen,
voor mij is aan mijn deur, de vliegclub moet ik een halfuur voor rijden
in druk verkeer dus zie ik niet echt zitten. Vliegen jullie dan altijd
in de club of versta ik dat verkeerd?

mvg,

Roy

Vliegen jullie dan altijd
in de club of versta ik dat verkeerd?

mvg,

Roy

Nee hoor ik vlieg ook wel eens thuis heb hier ook aardig wat ruimte achter de deur maar om te leren vliegen heb je misschien wel een beetje hulp nodig en dan kan een club een makkelijke uitkomst zijn. Zet in je profiel je woonplaats misschien woont er iemand bij jou in de buurt die je kan of wil helpen. De kist die ik zou kiezen om mee te beginnen van de 2 die jij aangeeft: Eflite Apprentice kies ook de mode die bij de club veel gebruikt word of gebruikt word door degene die je helpt.

Ook de Calmato 40 die Wijbren14 aangeeft is een leuke leskist.

Het is maar wat je zelf wil, als je zonder hulp wil leren vliegen eindigt dat meestal in een crash en heb je weinig plezier dit hoeft natuurlijk niet.

Download een sim b.v. FMS en koop een dummy zender om het sturen een beetje door te krijgen.

Jammer dat als beginners hier een vraag stellen altijd als antwoord krijgt: Ga bij een club! Begrijp me niet verkeerd, naar een club gaan is een prima oplossing, maar niet voor iedereen de beste!
Ik vlieg ook niet bij een club en ga dat de komende jaren ook zeker niet doen. Ik ben erg druk en probeer te vliegen wanneer ik er een vrij uurtje voor heb. Geen zin in gezeur in vliegtijden, regeltjes en brevetjes.
Dat wildvliegen een slechte indruk geeft aan de hobby vind ik grote onzin. Ik vlieg met een klein groepje op verschillende veldjes en we krijgen altijd veel geïnteresseerde kijkers. We zijn eerder ambassadeurs dan dat we de hobby een slechte indruk geven.
Ik heb zelf leren vliegen met een Swift 2. Ging prima!!
Als je al zoveel uren op een sim hebt wordt het een eitje voor je!
Crashen doen we allemaal wel eens, dat hoort bij de hobby.
Veel succes en plezier met deze leuke hobby!!

Gr,

Rob

Eventjes anders formuleren.
Zolang je toestemming vraagt aan de eigenaar van veld waar je eventueel wil vliegen en de hobby met verstand en de nodige voorzichtigheid uitoefent.En enkel electro.
Dan heb ik er niks op tegen.
Maar als er een ongeluk gebeurt dan pas beginnen de problemen.
Heb al zulke verhalen gehoort.
Enfin dat was eigenlijk niet de vraag hé.
Misschien is een multiplex mentor ook iets?
Echt een supergoede beginnerskist.
Er staat er trouwens hier eentje te koop!
Alhoewel ik weer vind dat een vliegtuig van deze grote alweer gevaarlijk is om wild te gaan vliegen.
Mvg Wes.

Laatst bewerkt:
@ wes: ik heb reeds vele verhalen gelezen over neergestorte vliegtuigen,
maar ik kan nauwelijks geloven dat een vliegtuig van een goede kilo veel schade
kan aanrichten in een gebied waar slecht mais staat hé :p Ik ga er niet mee tussen
de huizen vliegen ofzo :p vliegt brandstof dan zo anders of heb je het over het mogelijke
brandgevaar? @ Wiert: dankjewel maar reeds helemaal doorgenomen :D staan een pak zeer interessante weetjes op het forum!!

mvg,

Roy

Ik denk dat wes doelt op de bak Herrie die veel brandstofvliegtuigen maken.
Ik vlieg alleen electro en ook niet boven bebouwing.

Gr,

Rob

maar ik kan nauwelijks geloven dat een vliegtuig van een goede kilo veel schade
kan aanrichten in een gebied waar slecht mais staat hé :p Ik ga er niet mee tussen
Roy[/QUOTE]
Landen in een pasgemaaid maisveld zou ik niet doen, gegarandeerd snijwonden aan je schiumpje:(

johnny

Inderdaad.
Blijf ook minimum 4km uit de buurt van een eventuele club.
Maar laten we on topic blijven.
Als je meer wil weten zoek dan effe op Wildvliegen.
Daar zal je wel genoeg vinden wat de gevolgen kunnen zijn.
Mvg Wes.

@ Johnny: ik ging lande op de asfaltweg tussen de velden hoor :p vliegtuig toch wat duur voor onvoorzichtig mee om te springen :o @ wes geraakt je signaal dan 4km ver???

mvg,

Roy

Nee maar dat is om er zeker van te zijn en is geen discussie mogelijk moest er ergens een club storingen ervaren.
Alhoewel de dag van vandaag meer en meer 2,4ghz gebruikt word en deze zo goed als geen kans hebben om elkaar te storen.
Mvg Wes.

Jaaa dat was wat ik ook al op een heleboel fora gelezen had :p
maar neem het advies van een ervaren vlieger graag in achting.
maar denk niet dat dat een probleem zal zijn want kortsbijzijnde is
op 30 km :p

mvg Roy

Back