welke kist is dit?

robert14

Forum veteraan
vandaag bij een clublid een kistje opgehaald. het is een hoogdekkertje met een span van rond 1 meter. er zat een 2.5cc motortje op maar die zat een beetje vast ed. dus die is er nu af. ik heb er nu eerst een electro setup op gezet met een turnigy motortje.

bild0588x.jpg

bild0589.jpg

er staat de naam dandy op.. maar op internet kom ik dan alleen terecht bij een zwevertje van graupner. iemand dus een idee wat voor kistje dit is?

helaas is het die ook niet :(
de bouw van de romp is heel anders. de motorkap die erbij zit is ook heel anders. vanmiddag ga ik het kistje invliegen :) en dan ook even de 2.5cc die erbij zat starten op een test bankje. hopen dat die goed loopt, dan lijkt me dit een leuk kistje om kleine zwevers mee op te slepen :P

Wat is de totale setup en wat is dan het vliegklare gewicht.
Ik heb de indruk dat dit motortje zijn handen vol zal hebben aan dit niet echt voor elektro ontworpen kistje.
Je kent de regel wel he de motor 1/10 van vliegklaar gewicht dan komt het goed.;)

net maiden gehad

gewicht vliegkaar op de weegschaal 1100 gram en toen was die aan de staartlastige kant,, ik denk dat er nog ongeveer 50 gram lood bij in moet. motortje is een 50 grams 1350kv moortje met 8*5 propje. niet overdreven veel power maar hij doet het goed, stijgt lekker weg op vol gas :) trekt rond de 12a dus dat betekend ongeveer 130 watt. heb nog niet echt een duidelijke indruk van het vlieggedrag omdat hij staartastig was maar eerste indruk is lijkt goed.

inderdaad wel een zwaar kistje voor electro maar als ik de 2.5cc die erbij zat weer goed heb moet het al beter gaan. dit was een testje om een beetje een indicatie te krijgen wat voor vermogen je ongeveer nodig bent. als het zondag goed weer is misschien een filmpje :)

Gefeliciteerd met de suxcesvolle vlucht.
Motor is toch iets groter als ik in schatte en is kennelijk net voldoende.
Het is natuurlijk ook geen 3D kist.;)

inderdaad, de motor ligt nog onder de 5% grens maar in dit geval zegt dat dus helemaal niets. ik denk dat het opzich nog wel redelijk goed vliegt als hij eenmaal goed in afgesteld qua zwaartepunt.

ik heb eerst ook wel wat taxi ritjes gedaan en daaruit bleek dat er wel power genoeg in zat, daarna pas de start gewaagd. leuk kistje om mee rond te tuffen op de zomeravonden. veel wind moet ie niet hebben

Back