Welke (klap)prop op Mega 16/7/12 voor ACT-Spatz...

Rob

Forum veteraan
Ik heb tijden terug in een domme opwelling :oops: een ACT Spatz schuim (motor) zwever gekocht die met verschillende aandrijfsetjes te koop is. Nu staat de doos er maar en ik heb een nog werkeloze Mega 16/7/12 liggen dus ik dacht... zou deze BL op 3s1p Etec 1200 en bv GWS 6x5 dienst kunnen doen om het model louter op hoogte te brengen voor simpel zweven? Of wat is dan de grootste (klap)prop die op deze combinatie kan zodat de Etec's blijven leven?

Hier staat meer info over de Spatz versies:
http://www.acteurope.de/html/hauptteil_spatz-system.html
http://www.acteurope.de/html/hauptteil_zubehorspatz.html

Technische Daten Zwever:
Spannweite 165cm
Rumpflänge 83cm
Flug-Gewicht 650Gramm (incl. ontvangeraccu vermoed ik)

Technische Daten MotorZwever:
Spannweite 165cm
Rumpflänge 83cm
Flug-Gewicht 900Gramm
Speed 400/6V, Akku 7/700 met Güntherprop?

6x3 of 7x3 klapschroefje.
Met 7x3 even stroom controleren. 9A of zo schat ik. Moet net kunnen voor die E-techs voor kleine stukjes of met gas management.

@Harold, bedankt voor het advies. Ik gebruikte in een Holiday al een GWS 6x5 dus begrijp ik goed dat een klapschroef 6x3 meer stroom trekt?

6x3 klap ongeveer zelfde stroom als gunter.
Minder waarschijnlijk dan die 6x5 die je gebruikt.

Vliegt ook al met die 6x3.

Ik denk trouwens niet dat een klapschroef veel uitmaakt op de zweefprestaties van die spatz. Dikke romp, beroerd profiel enz...

Harold zei:
6x3 klap ongeveer zelfde stroom als gunter. Minder waarschijnlijk dan die 6x5 die je gebruikt. Vliegt ook al met die 6x3.

Ik denk trouwens niet dat een klapschroef veel uitmaakt op de zweefprestaties van die Spatz. Dikke romp, beroerd profiel enz...

Met de GWS6x5 ligt de prestatie duidelijk hoger dan met een Günther.
Dat laatste lees ik trouwens graag :D , als de Spatz met Günther of GWS6x5 vergelijkbaar (slecht) zal zweven als met klapschroef dan liever geen klapschroef. Nu je het zo zegt betwijfel ik trouwens ook of die klapschroef überhaupt wel klappen kan met die dikke neus...

Is het trouwens echt zo'n beroerd model :oops: ? Misschien moet ik er dan wel helemaal geen moeite instoppen...

Als motor model wel OK. Als zwever stuk minder. Gewoon met motortje aan lekker rondtuffen op een rustige avond.

Back