Welke lader kopen?

Ik heb nog geen 12V lader.
In eerste instantie wil ik hem gebruiken voor het 7-cels pack met Panasonic 700MHh AAA cellen voor de Swift.
Bij voorkeur met capaciteitsmeting en D-peak afslag.
Welke lader kan ik het best kopen?
Robbe Powerpeak Ultimate misschien?

als je geen exotische dingen al li-poly wil laden kan ik de simprop intellicharge van harte aanbevelen.
kost 90 euro en laad nicd/nimh tot 30 cellen op 5A.
met lcd die alle info weergeeft.

Ik zou je een shulze ISL 6/330 aanraden, kost €175 in Nederland en kan alles laden, kokams laad hij wel een beetje traag. (Is ook een Reflex-lader, dit is beter voor je accu's en ze gaan langer mee)

De Graupner ultramat 30 is ook een heel goeie lader die alles kan, maar daar weet ik de prijs niet van.

Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf of je veel electro vliegt en hoeveel je uit wil geven...

Niels

lader

keb de infinety 2 werkt geweldig en met de auto mode kun je ook een beetje bekijken of onbekende cellen hoge stroomen kunnen doen
gewoon kijken met hoeveel amps hij laad en vergelijken met
sanyo,s of andere bekende cellen :lol:

Alle schulze laders, de ultramat 25 en 30 en een hoop robbe laders hebben een automatisch programma tegenwoordig.

Als Li-Ion/Li-Poly user kom je er bekaaid mee af, maar verder is voor alles de Schulze isl 6-530d(RS) toppie..kost een paar centen maar dan heb je ook wat...

Harold zei:
Alle schulze laders, de ultramat 25 en 30 en een hoop robbe laders hebben een automatisch programma tegenwoordig.
heb ik dan een oude versie? of een software fout??? :roll:

mijn (Graupner) Ultramat 25 lader kent geen autolaad modus :( alleen handmatig :x

Laders

Schulze is zo slim geweest om zijn processorgestuurde laders te patenteren, en is dan ook de enige die een uitermate goede lader in zijn gamma heeft.
Trouwens, de Graupner Ultra duo plus II en de opvolger (ik weet de naam niet precies) zijn Schulze laders in Graupner jasje.

Ikzelf heb de Ultra duo plus II gekocht in Duistsland voor 130 Euro.

Vroeger kwamen laders en regelaars allemaal van Schulze bij graupner. Tegenwoordig andere bronnen.
ultramat serie is geen Schulze meer.

ik heb de infinity 2 gekocht... compleet. nieuw in doos. ze kopen partijen op in duitsland en kunnen ze hier goedkoper verkopen

Hans Meij zei:
Bij Quartel is de Robbe Power Peak Ultimate in de aanbieding voor 98E
Goede koop?

Ja, is goede lader. Zeker voor dat geld.

Heeft ook wat ontlaad mogelijkheden en een laadautomaat (automatische uitzoeken van juiste laadstroom)
Geen Li-Ion mogelijkheden echter.

Ik verdenk deze lader hetzelfde te zijn als de simprop intellicharge (ander jasje) of super nova (in USA)
http://www.modellbau-beck.de/index.html?d_8427_Power_Peak_ULTIMATE156.htm

laders

Ik heb ook getwijfeld om een Robbe Power peak of een Infinity 2 te kopen.
Echter, verschillende mensen verwezen mij steeds naar Schulze (of Graupner Ultra duo plus II, die ook Schulze materiaal is), omdat die de enige zijn die met hun gepatenteerde processorsysteem volautomatische laders maken.
Ook in Duitsland verwezen de mensen naar Schulze. (Misschien wel met een patriottisch tintje, hoewel Robbe natuurlijk ook Duits is).
De Schulze laders zijn zowel manueel als automatisch te bedienen, met laadstromen tot 5,5 A. Je hebt er echt geen omkijken naar. Volgens hun commentaren, kunnen ze zelfs cellen in een pakket (her-)formatteren. De lader meet op elk moment de performantie van de cellen, en stuurt afhankelijk daarvan de laadstroom en laadkarakteristiek bij.

De uiteindelijke keuze is natuurlijk afhankelijk van het budget, en wat je precies van de lader verwacht. Het is zeker niet gemakkelijk om te beslissen, en eens je gekocht hebt moet je het er ook mee doen.

Belangrijk is dat een slechte lader (voor zover er die tegenwoordig nog zijn natuurlijk) de levensduur van je (dure) batterijpakketten behoorlijk kan verkorten.

Wat mij stoort aan Robbe, is dat hun gamma laders zo uitgebreid is dat je eigenlijk totaal niet meer weet wat dan uiteindelijk te kiezen.

Greetzz
Wim

Re: laders

wvl zei:
...Echter, verschillende mensen verwezen mij steeds naar Schulze (of Graupner Ultra duo plus II, die ook Schulze materiaal is), omdat die de enige zijn die met hun gepatenteerde processorsysteem volautomatische laders maken........
Wim

Zijn dus niet meer de enige met volautomaten. o.a. infinity II en ultimate kunnen dat ook.

Heb zelf echter wel 2 schulzes. Is zonder meer het beste (ook hoe het beveiligd is, uitvoering etc...)
De kleine schulze (330) ligt in prijs niet veel af van andere laders. Kan 5.5A en LiPo.
Mist alleen laadvermogen voor echt heel veel cellen (20 of meer).
Met tegenwoordige capaciteiten en brushless motoren kan je met 16 cellen een eind komen. Vermogen vergelijkbaar met .70 viertakt (volgas 8000rpm op 13x8) voor 8 minuten met regelaar gebruik bijv.

http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/isl6-d.htm

Tanja zei:
Hans Meij zei:
Bij Quartel is de Robbe Power Peak Ultimate in de aanbieding voor 98E
Goede koop?

Helemaal compleet??? :twisted:

Het is de Ultimate geworden.
Als ik in een eventueel later electro traject verder ga zie ik wel of ik er nog mee uit de voeten kan.
Q heeft een partijtje met beschadigde dozen op de kop kunnen tikken, vandaar deze speciale prijs.

Is uitgekleed infinity 2 zusje.

Verder prima lader, alleen het voorzichtige 1C laden van NiMh vind ik wat erg voorzichtig...

Hallo, :D ik heb een vraag :?:

Weten jullie het verschil tussen een

graupner ultra duo plus II en
graupner ultra duo plus 30 :?:

Eigenlijk is mijn vraag of de duo plus 30 ook gebruik maakt van schulze technologie.... :wink:

gr.
Foppe

Back