Welke lader raden jullie mij aan ?

• Topicstarter Topicstarter prebis
  • Startdatum Startdatum
P

prebis

Guest
Hallo,
Ik ben op zoek naar een leuke lader voor de accu's van mijn zender en ontvangers.
Ik vlieg alleen met brandstof heli's en vliegtuigen.
Snelladen hoeft niet, wel graag via 230v.
Het zou handig zijn als ik 1x ontvanger en 1x zender accu tegelijk kan laden en dat de lader afslaat als de accu vol is. Momenteel gebruik ik robbe 5 laders, maar deze ontladen niet en slaan niet af.

Wie kan mij wat tips geven voor zo'n lader??

Zoek maar eens op het forum naar Robbe Infinity2, Schulze 330 en Simprop Intelli V3. Dat zijn laders waar je alles mee kunt dus een goede investering. Meeste wel op 12V maar een simpel voedinkje voldoet voor de lage laadstromen die je vooralsnog nodig hebt...

De infinity 2 is echt een aanrader, thuis hang je hem aan een voeding, en je hebt meteen een veld snellader. hij heeft 2 uitgangen dus kun je je zender er ook aanhangen. die kost 100 euro. een voeding heb je al voor 40 euro. Dan kun je alles en overal laden.

De reflex lader van Robbe is zeer geschikt voor dit soort doeleinden. Hij werkt op 230 volt en heeft twee uitgangen. Hij kan ontladen en laden. Prima lader, die ik zelf vaak gebruik voor zowel mijn ontvangeraccu's als mijn zenderaccu. De lader gaat op druppelladen over als de accu vol is.

Groeten Urlien. :usa

D'r is niks leuk aan een lader, maar je hebt hem/haar hard nodig. :wink:

Ik ben zelf zeer tevreden over de Schulze 330.
2 uitgangen, laden van: NiCa / NiHm / LiPo / Lood...., compact, ontladen (gebruik ik niet), géén 230V maar 12V = thuis voeding gebruiken en bij het veld de auto-accu..

i6_3i1.jpg

Link naar de verschrikkelijk onoverzichtelijke site van Schulze voor info

Erwin Lokhorst zei:
Link naar de verschrikkelijk onoverzichtelijke site van Schulze voor info

Mijn hemel, het is inderdaad nogsteeds niet verbeterd.
Toen mijn keuze op schulze was gevallen, maar nog
niet precies weten welke te kiezen, heb ik maar domweg
de hele website doorgenomen, overzichtelijk is anders.
Het is overigens een 636 geworden.

Bedankt voor alle reactie's!

Ik zag door de bomen het bos niet meer op het gebied van Laders!
ongelovelijk wat een keus!

van het weekend even op het veld gevraagd naar wat meningen en ben toch gekomen op de Infinity 2 van robbe! weliswaar geen 230v maar dan maar een voeding erbij.

Bedankt!

Back