Welke lader voor deze accu??

Dit een loodaccu (oftewel Pb) .

Kijk op laders die je kunt kopen bij diverse winkels of internetsites of hij ook Pb accu's kan laden.

Ikzelf gebruik de Schulze lader isl6-330d maar dan heb je ook de mogelijkheid andere types te laden.

Er zijn ook goedkopere laders hiervoor maar kies je lader zo uit dat als je ook andere types hebt die je wilt opladen deze ook hiermee opgeladen kunnen worden.

Carlo aka Rambo zei:
Of een autobatterijlader.
Als ge die teminste hebt en die dan nog eens kan werken op 12V.

Ik doe het ook op deze manier maar dan op 6V

Greetings.

hier heb ik ook aan zitten denken maar laait een auto lader niet met teveel ampere??
Ik dacht mischien aan een motor fiets accu lader ??

Groet stefan

hallo

www.conrad.nl

kijken en zoeken op accu lader
ze hebben mooie laders die niet duur zijn en die je altijd kunt laten aan hangen
ze kunnen alleen maar 12 pb laden maar voor 45 euro heb je een degelijk goede lader waar je geen omzien meer naar hebt

simpel aansluiten en vergeten tot je gaat varen

groeten raf

Vele eenvoudige accu laders voor auto's hebben een schakelaartje om de stroom te beperken.
Dit om accu's van brommers en motorfietsen te laden zonder schade.

Veruit de meeste laders voor auto accu's zijn NIET geschikt om dit soort accu's mee te laden! De oorzaak is dat ze veel te veel stroom door de accu jagen tijdens het laden. Ook in de lage stand is de stroom vrijwel altijd nog te hoog. En de lader in de stand 6V zetten help ook niet omdat je een accu hebt van 12V. De lader zal dan helemaal niet laden.
Een goede lader voor dit soort accu's is niet echt duur en je hebt er vele (accu's) jaren plezier van. Je verdient een goede lader altijd terug!
Lees DIT STUKJE eens door dan weet je hoe je een loodaccu moet behandelen om er het langst plezier van te hebben.

Back