Welke lader voor nieuwe humppack's

Omdat ik volgens mij wat problemen heb met de vermogensvraag van mijn towerpro stuurservo's heb ik maar 3 x deze humppacks besteld:
http://www.rc-car-online-shop.de/ls..._608048,,Tshowrub--fernsteuerungen.akkus,.htm

Ik gebruikte tot nu toe gewoon 4 x AA baterijen.

Mijn vraag nu is, welke redelijk geprijsde oplader kan ik hiervoor gebruiken ? ik zie veel laders bij conrad staan, maar wanneer ik de specificaties doorneem zie ik door de bomen het bos niet meer, en weet niet welke nu geschikt zijn voor deze humppacks.

iedere zich zelfrespecterende delta peak lader geschikt voor nimh batts.

Een mooie lader die veel kan is de ultramat 14, welke ik gebruik voor mijn accu´s. Er zijn echter veel meer mooie laders, die veel goedkoper kunnen , maar ook veel duurder.

Lijkt mij geen goede keuze! Deze lader laadt snel (in 1,5 uur wanneer accu leeg) maar slaat niet automatisch af. Wanneer je de accu dus gebruikt hebt moet je weten wat er nog inzit om te kunnen bepalen hoelang je moet gaan laden. Laad je te lang dan is dit slecht voor de accu, te kort en hij is niet vol.
Om het goed te doen moet je kiezen wat je wilt. Of je gaat langzaam laden, mbv. een goedkope universeel lader met 150mah., of je gaat voor een duurdere lader die automatisch afslaat wanneer de accu vol is.
Het is raadzaam wanneer je eerst deze pagina even doorleest.

Huibert zei:
Lijkt mij geen goede keuze! Deze lader laadt snel (in 1,5 uur wanneer accu leeg) maar slaat niet automatisch af..

Dat is gek, volgens de handleiding leek dit wel zo.
Uitschakeling laden
Het laadapparaat is voorzien van een „Delta-Peak“-laaduitschakeling, welke het
laadproces automatisch bij het bereiken van de laadsluitspanning beëindigt en zelfstandig
naar de ontladingsmodus overschakelt.
De statusindicatie licht groen op (= accu geladen).

of bedoelen ze hier iets anders mee ?

Ik ga in ieder geval alvast even de link dooelezen

Okee, maar is dit dan een goede lader voor mijn doel (ik begrijp dat er veel betere laders bestaan, maar het enige doel is deze humppacks te laden, verder niets)

humppacks hoor je met 0.5 A te laden dus je heb helemaal geen dure lader nodig zoals een ultramat 14 maar wil je er ook je stickpacks of glowstrater mee laden dan is het wel een aanrader omdat hij tot 5 A laad

m.v.g

Raymond Ramaakers

Raymond Ramaa zei:
humppacks hoor je met 0.5 A te laden dus je heb helemaal geen dure lader nodig zoals een ultramat 14 maar wil je er ook je stickpacks of glowstrater mee laden dan is het wel een aanrader omdat hij tot 5 A laad

m.v.g

Raymond Ramaakers

Die hebben al hun eigen laders, dus dat is geen probleem

:oops: Had niet goed doorgelezen, deze heeft wel een afslag. Hij is alleen erg beperkt in zijn mogelijkheden maar wel geschikt voor jouw doel.

Huibert zei:
:oops: Had niet goed doorgelezen, deze heeft wel een afslag. Hij is alleen erg beperkt in zijn mogelijkheden maar wel geschikt voor jouw doel.

Het is je vergeven hoor :P

mooi dan ga ik hem bestellen, ik heb de humppacks ondertussen binnen, ze zijn wel iets groter dan ik verwacht had, ze passen niet op de plek van 4 AA batterijen.. even kijken wat ik daaraan kan doen

Back