welke lader word het ??

welke lader zou jij kopen

• ULTRA DUO PLUS 30 VAN GRAUPNER

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    323
hoi ik heb een vraag ik zit te twijfelen tussen :?
ULTRA DUO PLUS 30 van graupner. :)
Of de POWER PEAK INFINITY 2 LI ENG van robbe :)
En vooral waarom 8)

Schulze ISL 330D, gewoon omdat hij bevalt dus niet super objectief...

Schulze 330 of Infinity2Lipo. Als je het forum doorzoekt vindt je zeer veel info... De Schulze laadt lipo's wat subtieler en is wat beter beveiligd qua cellenaantal, de Infinity2 heeft hogere ontlaadstroom en verlicht display.

Waarom twijfel je tussen die 2?

Het gaat er toch niet om hoe de lader bij anderen bevalt? Als JIJ er maar plezier van hebt. Het zijn beide topladers, het is alleen de vraag wat jij er precies mee wil doen en er van verwacht..

ik ben zeer tevreden van mijn infinity 2, met de rest heb ik geen ervaring dus kan ik ook moeilijk oordelen over de rest.

Hoi joost ik twijfel tussen die twee omdat ik een nieuwe lader nodig heb en ik wil er minimaal 12 cellen mee laden.
En ik heb geen zin als ik aan gestoken bent cq woord door het snelheid virus om dan weer een anderen lader te moeten kopen die nog meer cellen kunnen laden vandaar de keuzen tussen die 2 :lol:
En deze 2 kunnen zoon beetje het zevde en als je het form rond dwaalt zie je echt hooft zakelijk infinity 2 en ik dacht eigelijk wat is er mis dan met die graupner vandaar 8) .
En voor de anderen reactie's bedankt voor de moeite :wink:

De laders lijken inderdaad heel erg op elkaar.

Leg de paar verschillen dus even naast elkaar, en kijk welke jou het best lijkt. Zo weet ik dat je bij de Schulze niet kan ontladen tot een zelf ingesteld voltage.. kan soms handig zijn. Misschien voor jou niet. Je zult echt zelf moeten kiezen.

Morgen(dinsdag 11 jan) krijg ik m'n infinity binnen, overgenomen van mede-forumlid Pjotrrr :D
Ik hoop dat het wat is.
Wat kan die ULTRA DUO PLUS 30 allemaal?
Die Infinity 2 kan:
1~30 NiCads/NiMH's
1~5 LiPo's/Li-Ions
1~6 LoodCellen(dus één 12V loodaccu)

hoi g Het is voor mijn ook de infinity 2 gewoorden 99 eurie's bij quartel 8) .
Deze kan nog geen lipo's laden maar die heb ik ook niet :lol:.
DE ULTRA DUO PLUS 30 kan ook het zelfde als jou lader zijn bijna gelijk vandaar die pol :lol:

Oké mooi. Die van mij kan wel liPo's laden, al heb ik ze ook nog niet. Zo ben ik toch wel aardig voorbereid op de toekomst, niet :lol:
Alleen nu wil ik nog weten over het volgen van het laadproces op de PC. Alleen ik heb het geld niet om zo'n kabel+software erbij te gaan kopen. Heeft iemand mss een tutorial van de kabel(welke polen, welke pin), en evt. een software kopie?

Groetjes Geoffrey

kijk eens naar een Pulsar 2.

Specs :

1-32 Nixx
1-12 lipo
tot 10A laden
250W laad vermogen
250W ontlaad vermogen
incl temperatuur sensor en pc kabel + software.
inflex, houdt NiMh cellen koel bij snel laden en daardoor vergroot je de levensduur enorm.

prijs : 210 euro :)

Hallo,

Er is ook nog de mogenlijkheid voor de minderbekende Orbit-lader. Namenlijk de Pocketlader:
Input Power 10-15V DC
Charge Range 1-12 NiCd / NiMH
1-5 Li-Poly
1-8 cell Pb
Charge Rate 50 mA to 4.0A
Discharge Current 50 mA to 3.0A
Interface SIO PC Interface
Weight 200g
Dimensions 4'' x 2 3/4'' x 1''
Firmware Updates Free for download from Orbit
Prijs: 96 Euro

Verder heb ik ook een paar jaar ervaring gehad met de Schulze 330D, deze is redelijk goed. Alleen raad ik het af om er Lipo's mee te laden. Omdat de schulze toch af en toe de spanning tehoog laat oplopen..

Groeten
Roel

Accu Power Plus van abc modellsport

Computergesteuertes Hochleistungs-Ladegerät, das auch höchste Ansprüche an Technik und Funktionalität erfüllt.

Features:

Anschluss an 12 V Autobatterie oder 13,8 V Netzteil
Lade- und Entladeprogramme für NiCd- und NiMH-Akkus
Kapazitätsmess- und Akkupflegeprogramme
Vollautomatische oder manuelle Einstellung der Lade- und Entladeparameter
Lademöglichkeit für Akkus mit 4 – 30 (!!!) Zellen
Empfindlichkeit der Abschaltautomatik einstellbar
Automatisches Akku-Formatierungsprogramm
Überwachung von Eingangsstrom, Ladestrom sowie Gerätetemperatur
Ladeströme von 0,25 – 5,5 Ampere
Entladeströme von 0,05 – 1 Ampere
Zweiter Ladeausgang mit 0,35 Ampere
Robustes Metallgehäuse

en is niet duur 130 euro bij conrad

ajs56a zei:
De ultime lader op dit moment heet PowerCube van Lomcovac.

die kan 300W en kost 300 euro, de pulsar 2 kost 210 euro en kan 250W laden ;) is ook completer met pc link + software en tempsens enz.. Ook inflex ;) Da's erg goed voor de NiMh cellen

okee :) ook tempsens? Kan hij inflex? Dat vindt ik dan weer belangrijk. Die powercube ziet er wel gaaf uit.... maar daar laad je niet mee ;)

Back