Welke lader? xray 1/18 en protech?

Hi, ik heb een xray 1/18 met 5 batterijen in en een protech 1/18 met 7.2 v batterijen.

Welke lader (enkel netstroom please of combi) kan deze beide opladen? liefst "redelijk" snel (prijs/kwaliteit)???
type? prijs? waar?
thanx op forhand!!

Er zijn zo veel laders van allerlei merken en types te koop dat het voor mij zo goed als onmogelijk is om er één aan te raden. Het enige dat ik kan zeggen is dat je het beste voor een automatische of halfautomatische lader kunt kiezen. Automatische laders doen zowat alles voor je zodat de kans op fouten vrij klein is. Halfautomatische laders moet je handmatig instellen maar ze slaan wel automatisch af als de accu vol is. Hier bestaat dus een kans op foute instellingen maar de lader is wel goedkoper dan een helemaal automatische lader.
Ga eens met de zoekfunctie van dit forum op zoek naar de vele, heel vele draadjes die er al over laders zijn opgezet. Daar kan je heel veel informatie uit halen.

Ok, ik weet dat er veel types van laders zijn.... ik ben niet blond he!!!!
maar ik stond in de modelbouwwinkel in grimbergen (belgië) en die verkoper wist niet welk type hij moest/kon verkopen.
ofwel kon hij enkel aan de autobatt. opgeladen worden OF hij kon enkel 7.2 v opladen, of het was een supertrage lader, ...

daarom mijn vraag!
alhoewel : ik heb al een lader voor m'n kyosho pure ten, daarom : wie weet een simpele/snelle lader voor m'n xray? (5 batterijtjes, en/of 6 stuks)???
thanx op forhand!
wim

Ik blijf erbij: de Jamara Xpeak-5

een betaalbare lader met zowel eigen voeding (tot 3A) en een externe 12v mogelijkheid (tot 5A). Heeft 10 geheugens waardoor je je verschillende pakketten een eigen laadproces kunt geven.

Back