Welke Lader?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe lader maar weet niet welke ik het beste kan nemen dus hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik heb nu een Power Peak 4500 lader maar ik wil binnenkort over op LiPo accu's en wil er graag mijn loodaccu's mee kunnen laden voor mijn startbox. Ik heb al verschillende laders gezien van goedkoop tot duur maar wil graag een lader die lang meegaat, kan laden wat ik wil en het liefst 12 en 220V maar alleen 220 is ook goed.

De volgende laders heb ik gezien:

Ultramat 14+ maar die heeft geen ingebouwde balancer
Ultramat 16
Imax B?

Als iemand andere adviezen heeft zijn die ook welkom. Ik heb een budget van rond de 100 euro. Ik weet niet wat ik van die Imax dingen kan vinden want hoor verschillende goede en slechte erover.

Nick

als ik jou was zou ik voor de ultramat 16 gaan, echt een super lader met alles erop en eraan en heel veel functies. ik heb hem zelf ook en kan echt heel veel formaten/soorten accus aan, en je kan hem bijv ook uitlezen met de pc. hier zul je de komende jaren echt ruimschoots vooldoende aan hebben

Ik heb zelf de Imax B6AC lader, lekker simpel, niets fancy. Laad tot 5A, alle soorten accu's. Op 12 V en 220 V. Met ingebouwde balancer. Staat nog een splinter nieuwe in het te koop gedeelte voor 65 euro incl. verzenden. Hou je nog geld over voor een lipo.

Misschien moet je even de search gebruiken:
welke-lader-ultramat-16-voltcraft

Ik moet er overigens bij melden dat de lader na een week statische schokken geven kuren heeft met het display :(. Lekker dan.

Heb ik al gelezen maar werd er niet veel wijzer van daarom heb ik dit topic ook geopend. Is dat bekend dat het scherm van de Ultramat 16 kuren heeft en schokken geeft of is dat toevallig bij jou?

Laatst bewerkt door een moderator:
Is niet bekend van de Ultramat 16. We hebben er bij ons in de club diverse en geeneen met display issues. Statische schokken is sowieso nooit goed voor electronica.

Heb min Ultramat 16 nu inmiddels alweer een jaar en moet zeggen hij is nog steeds perfect!

Back