Welke lader?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door marvin, 20 dec 2004.

  1. marvin

    marvin Guest

    Ik wil nu snel een andere lader, omdat ik erachter ben gekomen dat m'n carson/conrad lader niet zo goed is voor m'n accu's :oops:
    Maar welke kan ik beter kopen?

    Of de robitronic expert op de beurs in duitsland?

    Ik wil volgend jaar 5 goede accus gaan halen 3000 of 3300 matched, en dan wil ik wel dat ze lang mee gaan.
     
  2. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Je kan ook eens kijken naar de lader van Much More deze kan laden maar ook ontladen op 10A. Kost rond de 139.,-

    De Robitronic Expert is ook gewoon goed, maar kost net zoveel denk ik? (en heeft geen ontlaadfunctie)

    Hou er rekening mee dat vrijwel all "serieuze" laders een externe 12V voeding nodig hebben.

    De lader uit jouw stukje tekst ken ik niet. (staat geen merk/type bij) dus doe ik geen uitspraak over.
     
  3. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Klinkt als een stukje van PK, over zo'n blauwe TLP lader ofzo... Kun je inderdaad beter voor de robitronic gaan, of voor dat ding dat Vassago noemt, want kunnen ontladen is toch wel erg handig zo nu en dan :wink:
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    tja je hebt van die mensen die Suricarn plantjes planten in de plantenbakken op HFCC :wink: en dan heb je wel eens een accutje over :lol:

    maar, de blauwe laders van PK voldoen in dus verre goed, ze hebben enkel last van "false peaking". Daar in tegen is bijvoorbeeld de Expert veel uitgebreider met veel meer opties, pas ook daarvoor op, straks zie je misschien door de bomen het bos niet meer.
    De lader van vassago herken ik ook niet.

    Groet Robo
     
  5. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    @Robo, dat is omdat hij net nieuw is ;)

    Maar veruit de goedkoopste lader met ontlaadfuntie.
     
  6. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Die mensen ken ik niet, maar ik heb gehoord dat diezelfde mensen wel eens quasi-per ongeluk hun maat 45 op een Mi2 planten. Weet niet of het waar is hoor....
     
  7. marvin

    marvin Guest

    Ik koop er toch zon ont laad tray bij.
    Maar het inderdaad die blauwe TLP lader.
    Waarom ik hiertussen twijfel is:
    De expert zal op de buers in duitsland rond de 100 euro zijn, maar dan zonder voeding van rond de 50/60 euro.
    De TLp is met voeding, ook 100 euro.........
     
  8. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ik denk dat je een verstandigere koop doet aan de Expert.
    zo'n ontlaat tree is leuk, maar duurt erg lang en (volgends de gebruiks aanwijzing) mag je er geen volle pakktetten op leggen.

    Jaap, ik heb maat 46 :wink:

    Groet Robo
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Die TLP is bij the Border beter betaalbaar....

    Kijk ook eens naar de Jamara Xpeak5, moet je voor de 5A stand wel een extra 12v voeding bij gebruiken maar is ook op zijn eigen voeding erg handig voor allerlij zaken.
     

Deel Deze Pagina