Welke lader ?

• Topicstarter Topicstarter One-day-fly
  • Startdatum Startdatum
O

One-day-fly

Guest
Ik wil een nieuwe lader kopen en heb geen idee welke ik moet aanschaffen.

Hij moet meerdere accu's (lipo's) kunnen laden en het liefst zo snel als mogelijk. Druppel functie etc is ook erg handig.

Welke lader raden jullie mij aan ?

Eerst even een paar opmerkingen.
Heb je de eerste paar pagina's hier al gelezen .
Er staan in de eerste 5 echt wel een paar laders.

Dan je hebt het over accu,s en snel laden .
Maar wat voor accus wil je laden ,nicad nimr lood lipo life lion .
En waarvoor gebruik je ze en wat wil je later gaan kopen in de toekomst voor accus .
En moet hij op 220v werken of op 12 volt of op beiden.

Iets meer info is wel wenselijk,
O ja wat is je buget.

Groeten Wiebe.

Eerst even een paar opmerkingen.
Heb je de eerste paar pagina's hier al gelezen .
Er staan in de eerste 5 echt wel een paar laders.

Dan je hebt het over accu,s en snel laden .
Maar wat voor accus wil je laden ,nicad nimr lood lipo life lion .
En waarvoor gebruik je ze en wat wil je later gaan kopen in de toekomst voor accus .
En moet hij op 220v werken of op 12 volt of op beiden.

Iets meer info is wel wenselijk,
O ja wat is je buget.

Groeten Wiebe.

Beste Wiebe,

Lipo's dat stond al in de tekst. Later zullen het wel zwaardere worden omdat ik een Trex 700E of compass in dit caliber wil aanschaffen. (roep ik nu in mijn onwetendheid, misschien denk ik daar over een paar maanden anders over)

Hij moet op 220V werken. Dat is voor mij het handigst omdat ik hem dan zowel thuis als onderweg kan laden (bezit een camper met 220v )

Het budget maakt eigenlijk niet zoveel uit. ahoewel ik bedragen van € > 350 een beetje veel vind voor een lader.

En sorry als ik gemakzuchtig ben, ik heb soms niet de tijd om uren te lezen en zie soms door de bomen het bos niet meer. Vandaar mijn vraag. Ik hoopte op de kennis van de profs die meteen roepen: absoluut die of die !

Lipo is een breed begrip, er zijn modellen die op 300mAh tot 2Ah vliegen en zo prima uit de voeten kunt met iedere 50w lader van onder de 100 euro.....

Ik neem aan dat je Trex700 met gemak 5Ah gaat gebruiken dus je je al snel een 10A lader wilt hebben.
Ook zijn er vandaag de dag laders met 2 tot 4 uitgangen, lekker makkelijk....

Er is in de sponsor corner nu een Hyperion aanbieding:
[120339] hyperion-0615i-duo3-plus-2x6s-600w-op-voorraad
Snuffel eens op die site rond en je zult leuke laders tegen komen.

Nu is Hyperion samen met Graupner 1 van de weinigen met een 220v aansluiting dus kijk ook eens naar de GraupnerUltramat series zoals de duo 40 en 50.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back