Welke lader

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Elke lader die er op de markt is... Je hebt alleen een speciaal laadsnoer nodig die op deze stekker past. Waarvoor wil je het pakket gebruiken? Ik zou er een andere stekker op zetten, dit is niet echt gangbaar...

Ik wil het gaan gebruiken voor mij electro auto Hpi micro rs4

Remie,
Bedoel je dit pakket? http://www.team-orion.ch/images/13011-l.jpg
Als dat zo is dan moet je even goed op het label kijken, daar staat Charge 120mAh 15hrs. Rapid charge 1.2Amps/1hour.
Het antwoord is dus JA, je kan hem snel laden met 1.2A en een laadduur van 1 uur. Het beste is natuurlijk om hem met een goede snellader voorzien van een delta piek detectie te laden. Zoek eens op dit forum daar zijn dit soort laders al heel erg vreselijk veel besproken.

Dit soort cellen laad ik op 2 tot 2.5A

Je kunt iedere lader met een instelbare stroom gebruiken en wat het stekkertje betreft... Bij de set zit ook een verloop naar een Tamiya stekker, die gewoon doorknippen en langere draadjes aan solderen.

Persoonlijk blijf ik gecharmeerd van de Jamara Xpeak-5 lader welke 89 euro kost.

Overigens zijn deze stekkers ook los te koop bij oa. www.rcshoproal.nl en als je nog een oud PC-onderdeel hebt liggen kan je ook zo'n pinheader eraf trekken.

Ron,
Je hebt volkomen gelijk. Als de accu nog niet volledig leeg is moet hij eerst ontladen worden voordat hij gedurende 1 uur met 1.2Amp geladen mag worden.

Roelof zei:
Dit soort cellen laad ik op 2 tot 2.5A
Persoonlijk blijf ik gecharmeerd van de Jamara Xpeak-5 lader welke 89 euro kost.

Je bedoelt waarschijnlijk de xpeak 3. Idd een goede lader die je voor minder dan die 89 al kan kopen hoor.

gr Remco

Nee, de 5, is een speciale NiMha/Nicad lader met 10 geheugens en ingebouwde 220v voeding en een 12v aansluiting voor mobiel gebruik

:oops:

wist van het bestaan niet af, is idd voor dat doel ook een mooi ladertje

X-Peak5_klein.jpg

gr Remco

Is bij powerpete verkrijgbaar.
Heeft ook een capaciteitsmeeting zichtbaar op het display samen met tijd, amperage, voltage aan accu en input.

En kan afslaan op de ingestelde capaciteit welke je gewoon 10 tot 20% hoger moet zetten dan de accu om zo de delta peak afslag zeker te zijn.

Back