welke lipo accu in thunder tiger sparrowhawk xxb

• Topicstarter Topicstarter eliottvanderghote
  • Startdatum Startdatum
E

eliottvanderghote

Guest
beste lezers,
ik heb sinds een jaar een thunder tiger sparowhawk xxb en rijdt nu met een 7,2 nihm batterij van 4000mah zo'n 60 km/u. de verkoper zij dat hij tegen de honderd kon met een zware lipo accu, maar welke? ik wil dat hij super snel gaat omdat ik van plan ben om op een circuit te rijden waar full speed wordt gereden.

graag jullie mening.

alvast bedankt

Tegen de 100 ga je niet redden ;), vind het al knap als je de 60 haalt op een nimh. Wat voor circuit ga je rijden on-road/off-road? Bij off-road kan je het wel vergeten, daar is 60-70 km/h al een mooie snelheid.

Tip: koop een 2S lipo, zal de wagen rond de 60-70km/h lopen, gaat dus iets harder als de nimh. Het grootste verschil zal de acceleratie zijn. Het optrekken gaat met een lipo toch wel een stuk sneller als nimh

vind het al knap als je de 60 haalt op een nimh.

Bedoel je dan specifiek met deze auto, of in het algemeen, dat die snelheid op NiMh nauwelijks haalbaar zal zijn?

Ik heb mijn Lazer ZX-5 op NiMh geklokt met degelijke GPS op net boven de 70 km/u. En dat is niet met forse vertanding zodat de auto een halve km nodig heeft om op gang te komen.

Blijft wel dat op LiPo de auto een hogere top zal hebben, en inderdaad vooral vlotter op zal trekken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee bedoel specifiek die auto ;). Alhoewel (bijna) geen enkele RTR auto 60 - 70 km/h gaat halen op 6 cell nimh zonder je gearing of gebruikte elektronica aan te passen :p

Back