welke lipo balancer?

hi iedereen

omdat ik nu meer dan 3 cellen lipo's ga gebruiken voor me logo en in de niet zo verre toekomst een elektro calmato sport of soort gelijk. wat nog al hoge stromen vraagt
zit ik met de vraag welke balancer kan ik het beste kopen.
ook zit ik te denken aan de iets verdere toekomst als ik bijvoorbeel een rex 600 koop.
natuurlijk kan ik dan twee balancers kopen voor 5s maar dat heeft alleen nut als ik op 10s ga vliegen.
die kans lijkt me klein.
het minimale is dus een 5s maar het optimale 6s balancer.
als jullie me kunnen vertellen wat jullie ervaringen zijn met het merk en type dat julie gebruiken krijg ik toch een aardig idee wat de meest gebruikte is en mogelijk ook wat de beste is heden daags

o en ik heb wel de zoek funktie gebruikt maar al die draatje's waren een beetje over het nut er van of waren kompleet vervuild

Koop er in ieder geval eentje die maar op een manier past op het stekkertje van je accus. Ik heb vorige week een graupner balancer gekocht (26.95 euri), hij paste niet op mijn RC-Technics accus en toen ben ik e.e.a. met een mesje bijgewerkt. Vervolgens sloot ik mijn accu verkeerd aan (zwart moet op zwart...).

Onmiddelijk steeg een onvriendelijke brandgeur op... 26 Euri in rook op :cry: . Lekker dom.

Overigens heb je tegenwoordig opladers die je accu over de balancer stekkers opladen - zie website van RC-Technics.

Groet

oke maar dat lijkt me logica dat je goed oplet bij het aansluiten van je spullen.

maar ik vraag dus om ervaringen met merk en type balancer.

o en alles behalfe de esky troep dat heeft bij de lama van me ma al 2 lipo paketen gekost

Ik heb de Hyperion LBA10 net 6s+. Een prima balanceer unit die je met een tweede to 12s can uitbreiden.

Marco,

Ik gebruik al geruime tijd de balancer van Hyperion EOS LBA6.
Bevalt me prima en max 5S laden. Echter 1 ding valt me op bij het laden van de 3S slaat hij af bij 12.49V of 12.56V.
Echt 100% vol krijgt ie ze niet.
Ik laad met een Infinity 2 lipo lader.
Er is momenteel een nieuwe versie op de markt, de HP-EOSLBA10
Kan tot 6S en als je er 2 aan elkaar hangt tot 12S.

Ik heb geen ervaring met andere balancers. (alleen maar wat ik hier lees :wink: )

Gr.

René

Hoi

@ marco
Ik heb de HP-EOSLBA10 en voldoet mij goed

je kan er inderdaat 2 aan elkaar koppelen en er zijn ook van allerhander verloopjes (stekkers) voor verschillende merken lipo`s

kijk dat is nu info waar we allemaal wat aan hebben.
hoop dat er nog vele volgen.

trouwens ik heb net even uit noodzaak een graupner balancer gekocht.
het is inderdaad even een gedoe als je himodel accu's hebt.
je moet namelijk die pootjes boven op de stekker weg snijden/vijlen en de stekkers om draaien.
maar voor de rest wel te doen.

ben dus nog steeds op de markt voor een andere balancer. maar die heeft even de tijd.

Ik heb ook de Hyperion LBA10 net 6s+ balancer en ben er zeer tevreden over!

Bram

Ook deze jongen laad en balanceert met de HP-EOSLBA10 met de bijbehorende lader. Werkt goed en met het datakabeltje weet je exact waar de individuele cellen staan. Het eeuwige probleem van de stekkertjes heb ik opgelost door dit kabeltje te kopen: Thunder Power Adapter voor E-sky/Smart Plus/Dynam Laders 3S. De female stekkertjes verwijder je uit het HiModel female stekkertje en click ze vervolgens in de female stekker die in de balancer past. En voila; je hebt een mooi kabeltje om je HiModel accus te laden! :D Deze laatste stekker wordt bijgeleverd op een kabeltje bij de balancer. Lader: EOS 5I DP 12V 5S14N 5A SCHNELLADER HYPER + balancer: LBA10 NET LIPO BALANCER 6S HYPERION heb ik gekocht bij Lindinger.

Een vriend van mij werkt al langer tot grote tevredenheid met deze balancer.

Simprop heeft nu ook een vergelijkbare Balancer.
Volgens mij is het zelfs exact dezelfde. Alleen nog iets goedkoper.
0101028LiPoControlHauptbild.jpg

Kan via de "sensor" "samenwerken" met de Bi-power van simprop.

Back