Welke lipo in een Trex250?

Ik heb sinds kort een Trex 250se. Daar heb ik nu Megarex lipo's in van 800mAh 20C in. Ik heb echter het idee dat ze vrij snel inkakken. Je hoort het toerental dan enigszins verlagen. Dat lagere toerental houdt hij dan wel even vast maar met een minuutje of 5 hoveren is het wel bekeken.
Nu wil ik eens kijken naar andere lipo's die wat meer "ballen" hebben.
Wat voor lipo's vliegen jullie? Welke afmetingen kan ik nog kwijt onder de kap zonder deze aan te moeten passen?
Volgens de handleiding trekt de motor zo'n 11A max. Hover 4A.

Willem.

Met mijn zippy's van 850 mah en 25C kan ik in principe 7 minuten vliegen.
Maar ze worden nu wat ouder, en er zitten er 2 tussen die dat niet meer volhouden (voltage wordt dan te laag tijdens vliegen).

Ik heb al zitten kijken naar andere, zelf zat ik in de richting van Hyperion te denken. Ik weet alleen niet of deze zonder slag of stoot onder de kap past, deze zijn nl net even wat langer als mijn lipo's (73 mm, die van mij zijn ong 60)
Veel groter kun je denk ik niet kwijt, en wil je wel langer als 7 minuten per batterij vliegen?
De batterijwissel is voor mij ff dat moment van op adem komen :mrgreen:
Ik heb dus ook 5 batterijen in totaal voor dat ding, kun je ook een tijd vliegen.

Hi Willem,

Ik heb hier in mijn hobbyshop 2 lipo's extra gekocht aan 19 euro p/st van Bionic 800Mah 25c.( www.bionicbatteries.com )
Ben met mijn trex 250 het hooveren aan het oefenen en blijf zonder problemen 9 minuten in de lucht hiermee:cool:
Laadtijd op 3A is ong 20minuten, ook niet slecht:D
Ik heb wel een liposaver op de ESC gesoldeert zodat ik de lipo niet té leeg vlieg, meestal zit er dan nog iets meer dan 10Volt in de lipo, na 9 minuten gaat er dan een lampje brande op de heli en heb ik nog een 20 sec tijd om 'm aan de grond te zetten:-D
De lipo's zijn ondertussen al zeker 30X geladen en nog steeds geen verval in vliegtijd.

Me, very happy hiermee;)

Suc6 Rudi

KMK, je neemt wel serieuze risico's door die lipo's op 3A te laden. De fabrikant geeft aan om te laden aan 1C/2C, dat is dus 0,8A - 1,6A.

Te snel laden kan de lipo beschadigen en is gewoon gevaarlijk, de cellen kunnen reacties vertonen die je niet wil zien : zwellen, openbarsten, roken, in brand vliegen, ...

hou even goed je ESC spanningsregelaar in de gaten, als deze te warm word, dan kan het daar ook aan liggen.
De regelaar wordt lauw. Die kan het dus makkelijk aan.
Misschien ligt het aan mezelf en denk ik dat het maar een paar minuten is, maar is het in werkelijkheid veel langer :):)
Ik denk dat ik de Hyperions maar eens ga proberen. Die moeten volgens mij net onder de kap kunnen.

Willem.

:) Zelfde ervaring al kmk (Rudi) :)
Ik gebruik vanaf het begin (september 2009) in de Trex-250 eerste versie de volgende lipo:

Graupner V-MAXX 30C 3/850, bestelnummer 7621.3BEC

Ik haal met gemak 10 minuten in de zaal bij rustig hoveren en rondvliegen.
Niet goedkoop, ca. 24 Euro per stuk. Op te laden met 2C (1,7 A)

De balancer aansluiting past rechtstreeks op een Ultramat-16 lader.
Gemiddeld maak ik 3 vluchten per week, nog steeds geen capaciteitsverlies.

Zijn er nog anderen die deze lipo gebruiken, ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Karel

ik gebruik de align 3c 850 mah 20c packs. heb er 4. vlieg per week minimaal 8 packs, a 6 minuten. heb ze nu langer als een jaar en nog steeds geen last van inkakken etc.

ik vlieg mijn sjm180 ook met zo'n graupner lipo (30C). Wel 1000mAh. Die doet het prima.
Verder een lemon 1000mAh 25C. Iets goedkoper, maar voldoet ook erg goed.

Back