Welke lipo in Trex SE

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
F

fredje

Guest
Hallo iedereen,

Ik zit hier al een tijdje rond te snuffelen op het forum ivm de setup en lipo's voor een trex se.
Ik ben bezig met het aanschaffen van een trex se maar ik heb nog een goede lipo nodig.

Ik zie veel verschillende reacties maar welke lipo is nu eigenlijk het best qua gewicht en performence.
Jullie praten over Thunder Power lipos
MIFS of zoiets
en nog enkele merken.

Heeft iemand al de 2200 lipo geprobeerd die Jo verkoopt? (www.rchelistore.com)

gr,
Fréderic

P.S. dit is de trex die ik heb "gekocht", ik moet nog afspreken met de man die hem verkoopt om hem op te halen,
Hebben jullie opmerkingen over de setup? Dan hoor ik dat graag. De quarck regelaar gebruikt ook jason krause, dus ik hoop dat ik daar geen problemen mee krijg. Ik zie dat sommige mensen ook met een externe bec werken. Is dit nodig???
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik las dat de lipo toch zeeeer veel uitmaakt hoe je trexje uiteindelijk gaat vliegen.

Vereiste/goede/gewenste setup hangt natuurlijk ook af van HOE je ermee wilt gaan vliegen, 3D, Hard- 3D, Sport, gewoon rustig hoveren/FF??

Ik vlieg al een klein beetje 3D, dus het is de bedoeling dat er toch mee kan ge3Ded worden. Dus er mag gerust wat power achter zitten.
Ik las dat jullie zelfs 3D vliegen met de 3550 align motor. Die trex die ik gekocht heb (zie link boven) heeft een 4050 align motor. Dus dat zal wel geen probleem zijn, denk ik.

Maar heeft niemand ervaring met die lipo pack van rchelistore?
Dit zijn de specs van de lipo van Jo.

Powerfull lipo for your X400 or T–Rex
Fix perfect in the X400/T–Rex batteryholder

Specs:
Voltage: 11.1V 3 cell
Capacity: 2200Mah
Current: 44A
Dicharge: 20C
Charge 2.2A
Weight: 190gr

PCM charge balans connector
4 mm connector aleady installed
e48_3.jpg

Hoi Fredje,

Een vriend van mij heeft onlangs zo'n lipo van bij Jo gekocht.

De lipo heeft nu een lading of 4 achter de rug, dus hij begint eigenlijk pas tot leven te komen. Ik moet zeggen dat deze lipo goeie en constante power levert voor zijn X-400 ! Deze x-400 is uitgerust met een CC35 regelaar en een 450TH motor met 2900 KV.

Grtz,
Dirk

www.b-p-p.com

Beetje slim shoppen heb je voor 55 euro incl. verzenden de ThunderPower Pro-lite 2100's.. DE accu's als je wil 3Den met je heli en veel cycles wil maken. De mijne zijn al vrij oud (1 jaar en 100+ cycles) en presteren nog als een nieuwe.

Mijn accu's wegen 144 gram :wink:

Cheers,

Richard

Is er geen verdeler in België of Nederland voor thunder power producten??? Ik zie dat die winkel in America is. Hoe lang is de verzendtijd dan???

Gr,
Fréderic

Belgie heeft erg veel last van de douane ertussen.
In nl zijn t steekproeven en mag je je zorgen gaan maken als t een maandje langer wegblijft..

Denk toch dat ik de lipo van bij Jo ga proberen. Ik hoop dat het een goede keuze is.
Heeft iemand ervaring met een quarck regelaar???

Gr,
Fréderic

Eeh nee hebben we niet.

En als je zelf al besloten had.. waarom vraag je ons dan?

Sorry Niek maar ik had nog niets besloten hoor. Ik denk dat ik gewoon voor de lipo van Jo ga omdat de verzendtijd kort is, geen problemen met douane enzo.
En omdat Jo ook vrij goedkoop is.

Sorry voor dit misverstand.

Fréderic

Hier zeer goede ervaringen met Flightpower, ik heb 5 1800 pakketjes waar ik mijn T-Rex SE mee vlieg. Zijn een jaar oud en tussen de 50 en 100 cycles gehad, ze presteren nog als nieuw. Eigenlijk geld voor deze lipo's een beetje hetzelfde als Richard voor ervaringen heeft met zijn Thunderpowers.

http://www.flightpower.be/

Hallo iedereen,

Op de website van marcel zag ik dat ercmarket.com een dealer is van mfis. Op ercmarket vond ik de volgende lipo:
Ercmarket lipo

Als ik de website mag geloven is deze lipo zeer geschikt voor 3D vluchten. Klopt de info op de website???

Gr
Fréderic

P.S. nog es sorry niek.

Voor bijna hetzelfde geld heb je dus een Flightpower of Thunderpower, 1 van deze 2 is echt de beste keuze. Ik zou het in ieder geval wel weten ;)

Ok, bedankt voor de snelle antwoorden!!!
Ik ga voor de flightpower lipo's gaan. Sorry voor dit lange topic.

Gr,
Fréderic

Ik heb een paar uur geleden 2maal de FP 2100 bij b-p-p besteld.......
Ben benieuwd hoelang het gaat duren aleer ze hier zijn.....
en wat de "power" is/wordt/blijft ;)

mvg, Z

Back