Welke LiPo lader kopen?

Hoi,

Ik sta op het punt een nieuwe lader te kopen. Ik vlieg met 3S en 4S accu's en loop met 60W al tegen een beperking op. Ik kan de 4S accu's maar met 3,8A laden (cap. 5000mAh) en sta dus iedere keer oeverloos te wachten.

Ik zou het liefst een lader hebben die 2 6S accu's tegelijk op 6A kan laden, 2x 150W zou dat volgens mij moeten zijn. Maar in ieder geval wil ik dat de lader 2 4S accu's op 5-6A kan laden.

Ik heb de volgende lader gevonden maar ik heb het idee dat je bedrogen wordt met de specs:
https://www.amazon.nl/ZHITING-oplader-dubbele-weegschaal-Li-Ion/dp/B07ZFFXM43

CH1 + CH2 = 150W en dat betekent 75W per lader. Ik kan ook niet zien of indien er 1 lader tegelijk gebruikt wordt het vermogen daarvan hoger is dan 75W (wat denk ik zou wijzen op een beperking van de voeding van de lader)
Bij DC (ik wil hem voeden vanuit een 230V stopcontact en niet vanuit een 12V voeding/rail) kan de stroomsterkte van de afzonderlijke poorten 120W bereiken, zelf snappen ze hem ook niet helemaal denk ik :D.

Is er een lader die wel tegelijk 2 4S accu's met 5-6A kan laden voor een bedrag van max. 200 euro?

Hoi,

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb inmiddels een een-kanaals 100W 6S lader besteld!

Ik wilde net vragen, moet het per se een dubbele zijn? Want volgens mij zijn twee enkele goedkoper dan een dubbele.

Hoi,

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb inmiddels een een-kanaals 100W 6S lader besteld!

Met deze lader die je besteld hebt kun je amper een 6S laden , 100W is aan de krappe kant namelijk, een enkele lader is vaak duurder dan een dubbele of 4 voudige lader zoals ik je had voorgesteld, de voeding kwam er nog wel bij maar dan heb je echt de komende jaren er voldoende aan .

mvg Andre

Hoi,

Jullie hebben gelijk. Inmiddels gecorrigeerd naar 150W.
Nu enkele lader met geìntegreerde voeding, kan gewoon in de koffer naast de AB.
Ik kan nu een tweede bijkopen indien nodig.

Thanks!

Back