Welke LiPo-lader???

Beste mensen,
Ik koop na veel gedoe en gemompel en getwijfel lekker een Turnigy 2S 5000mah 20C batterij van HobbyKing, zij zijn nu verscheept! (ik post ook wel hoe ze zijn)
Maar nu zit ik met het probleem welke lader ik moet gaan nemen, want er zijn volledige, ingebouwde laders met balancer en stroom vanuit Engeland voor 95 euro (incl verzend), waar ik ook mijn auto vandaan heb.
Ook is er een lader die gewoon 40 euro is, maar ik denk ik een aparte stroomvoorziening van een laptop nog bij nodig moet hebben (en ik ben niet zeker vd kwaliteit).
Dus kunnen jullie mij goede, kwalitatieve laders aanbevelen (voor het laden van 1 lipo nu) die ook onder de 100 euro zijn???
Die 'goede' lader uit Engeland is dit; Fusion LX60B Elysium Pro AC/DC Intelligent Balance Charger LX60BP
Of die van 40 euro is dit; YES I-PEAK 545 -
Alle hulp wordt gewardeerd, thnx!
Okan

Hallo Okan,

Beide laders zijn ongeveer even zwaar qua laadcapaciteit (50 - 60W) de Fusion heeft een ingebouwd netdeel, bij de andere heb je een 5A (minimaal) netvoeding nodig.( $10,00 HC)

De tweede voeding van 50W is identiek met nog een stuk of tien andere laders, alleen de buitenkant verschilt.

Als je geen haast hebt voldoen beide laders prima.
De Fusion levert z'n maximale laadstroom alleen als je 'm voedt vanaf een separate voeding.

Wil je sneller kunnen laden dan is dit een aanrader:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy A-6-10 200W Balance charger & discharger
De benodigde voeding haal je bij Baco in IJmuiden voor €25,00.

Groeten, Jan.

Oke,
Thnx en dus is deze lader met een laptop voeding wel goed; hij balanceert dus ok en is ook kwalitatief?;
YES I-PEAK 545 -
???
(ik kan ff niets bestellen uit HongKong, het moet ff uit Nl of Uk zijn want ik moet m wel snel hebben!!!!)

[mod edit Emil]
Dit soort zaken via pb, en niet openlijk op het forum.
mvrg: Emil

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik waardeer het aanbod van verkopen, maar je kunt ook wel snappen dat ook voor mij het belangrijk is om een non-tweedehands (ja, ookal gebruik je hem niet, het wordt dan 2e hands) apparaat te kopen, zo kan ik op zijn minst van RC-Racing Twente gewoon formelere dingen ook krijgen.

Maar mijn vraag is of dus die Lipo-lader YES I-PEAK 545 goed is of niet.:ontopic:

Hallo Okan,
Als je geen haast hebt voldoen beide laders prima.

Het zijn massaprodukten gemaakt in China; de laders die ik daar gekocht heb, voldoen allemaal aan mijn verwachtingen, maar je kunt nooit uitsluiten dat er eens een minkukel tussen zal zitten...

Persoonlijk heb ik m'n twijfels, of een laptopvoeding van 5A het lang zal volhouden met de permanente belasting van zo'n lader...
Misschien als je naar 18V gaat, dan is de stroom wat lager.

Groeten, Jan.

Ik zal je lader overwegen als deze lader niet uitkomt;
YES I-PEAK 545.
Kijk RCRacingTwente heeft nu magazijnverkoop, met verzenden is het voor ~50 euro, af fabriek, thuis bij mij. Ik wilde dus weten of zo'n lipo-lader betrouwbaar is of niet, het is niet dat ik jou niet vertrouw Gies;)!
Maar wat bedoel je of een lipolader het wel uithoudt met 5A??
Ik heb hier een voeding van een Dell-laptop, die lekker 19.5V en 4.62A kan leveren.
Wat is dan het probleem?????

Back