Welke Lipo lader?

• Topicstarter Topicstarter arvidc
  • Startdatum Startdatum
Met het oog op de toekomst is de aanschaf van een 50 watt lader eigenlijk zonde van je geld...

Vermogen van de accu's gaat steeds verder omhoog en het aantal C waarmee je mag laden ook....

Je kunt dan beter wat meer uitgeven aan een goeie zwaardere lader , als nu 80,- uitgeven aan iets waarvan je binnenkort waarschijnlijk merkt dat het toch te kort komt ;)

Met het oog op de toekomst is de aanschaf van een 50 watt lader eigenlijk zonde van je geld...

Vermogen van de accu's gaat steeds verder omhoog en het aantal C waarmee je mag laden ook....

Je kunt dan beter wat meer uitgeven aan een goeie zwaardere lader , als nu 80,- uitgeven aan iets waarvan je binnenkort waarschijnlijk merkt dat het toch te kort komt ;)

Idd, had me een 50W lader gekocht voor 90euro. Toen ik wou gaan track rijden was dit direct al niet meer voldoende dus heb ik een 0720i net3 gekocht met een Maas voeding. De balancer is werkelijk top van deze lader. Beter dan die van m'n vorige. Je kan er ook temp sensor aanhangen en deze kan je lader doen afslaan als je lipo heet wordt. Denk dat ik me toch een keer zo'n ding ga aanschaffen voor de veiligheid, moest er ooit een brandje ontstaan... Voor 10euro kan je dat niet riskeren...

Ik heb een aantal jaar terug al de wijze keuze gemaakt om m'n defecte lader meteen te vervangen voor een Robbe Infinity 3.... Met z'n 180 watt tegenwoordig een "kleintje" , maar voorlopig voldoet ie nog prima en heeft ie ook zat vermogen (4s kan op 10A).

Die 867 lader lijkt sterk op mijn accucell 8, dat is een 150 watt lader en zou dus voldoen. Welliswaar dat dit een 12 volt lader is, je hebt dus nog een voeding nodig

Back