Welke (LiPo) lader?

Ik ben op zoek naar een goede lader voor mijn (LiPo) accu's.
Ondertussen zie ik tussen de bomen het bos niet meer.
Hieronder een selectie van laders die tussen de 70 en 170 euro liggen waarover ik graag jullie mening hoor.

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zelf de ultramat 14 gehad. Prima lader maar je hebt hier een losse balancer nodig wil je lipo opladen. Daarom heb ik nu zelf de ultramat 16 aangeschaft.

ik zou zelf voor de ultramat 14+ gaan,
of een LRP pulsar competition 3,de meest uitgebreide lader die ik ken.
Ik heb de pulsar zelf ook een hij heeft een functie om soldeerbouten en andere dingen te voorzien van stroom,hij kan een accu laden tot een bepaald aantal Mah,zodat je je lipo bv. tot in de helft kan laden om hem dan weg te leggen,hij heeft een ontlaad-laadfunctie en een speciale match functie die zo ingewikkeld is dat ik er niets meer van snap.
Hij kan nimh,nicd en lipo accu's laden tot 3 cellen.
wel heb je nog een apparte balancer en voeding nodig,maar voor 30 euro kun je in de computerwinkel al een voeding kopen.

Wat vind men van de I Charger plus 1010B+ zoals hieronder afgebeeld...?
Volgens de specificaties lijkt het mij een erg krachtige lader waar je voorlopig wel even mee vooruit kunt. Ik heb alleen niet kunnen ontdekken waar deze in Nederland verkocht wordt en hoe hij bevalt.
Zijn er mensen die iets weten of zelfs ervaring hebben met deze lader?
Ik hoor graag jullie mening en/of bevindingen...

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het goed is gaat HC ook vanuit Duitsland leveren. In dat geval haal je de lader dus ni van heel ver weg, alleen zal het waarschijnlijk wel iets meer kosten.

..... hij kan een accu laden tot een bepaald aantal Mah,zodat je je lipo bv. tot in de helft kan laden om hem dan weg te leggen...

Sorry voor jouw Nooby maar dat is onmogelijk, dat kan geen enkele lader! Ik weet niet waar je die lader gekocht hebt maar als ze je dit soort dingen vertellen dan weten ze er ook niet zo veel vanaf.

de strekking van het verhaal is dat je lader weet hoeveel cellen je pakket bevat, en welk type accu het is. Daarmee weet hij bij welk Voltage de accu ongeveer 60% ontladen is.

De uitleg dat hij dit aan de hand van de hoeveelheid mAh doet lijkt mij dus foutief, de lader kijkt volgens mij naar het Voltage...

nou ja,je hebt gelijk,ik heb het nog eens bekeken en je kunt alleen maar zeggen hoeveel je er nog 'bij wilt'.
En sorry voor het off-topic gaan,
succes met het vinden van een geschikte lader!:mrgreen:

Ik heb zelf de hotpower en ik ben daar erg tevreden over.

Ik heb alleen "wat betreft" lipo's alleen maar 3 cellen en laad deze met 1c. Gaat perfect.
Verder laad ik ook alle overige accu's - NiMh - Nicd- zelfs PB

Zou zelf nooit kiezen voor een al te exotisch product. Als je lader problemen krijgt moet je wel terug kunnen vallen op service.

Als je tot 10 cellen wilt gaan laden zou ik voor zon Icharger van hobbycity gaan.

Als ie kapot gaat o.i.d kan je hem gewoon terugsturen en krijg je GRATIS een nieuwe opgestuurd. Dus daar hoef je het niet voor te laten.

Back