Welke lipo tape

Discussie in 'Electro onroad' gestart door JeroendB, 21 mei 2013.

  1. JeroendB

    JeroendB

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Amersfoort
    Wat is jullie ervaring mbt het gebruikte tape om je lipo vast te zetten??

    Ik gebruik het versterkte fiber tape zoals hieronder.
    [​IMG]

    maar dit zie ik ook veel gebruikt worden:
    [​IMG]

    Welke is sterker of vaker herbruikbaar? Van de week was mijn tape gescheurd bij een crash op de baan.

    Moet ik nog een specifiek merk hebben?

    Groet
    Jeroen
     
  2. TRML

    TRML

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Oosterhout (NB)
    Ik weet niet of het gebruikelijk is in de RC-Auto wereld om tape te gebruiken, maar ikzelf zou eerder voor klitteband gaan i.p.v. tape.
     
  3. JeroendB

    JeroendB

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Amersfoort
    Door het strak zetten van je klitteband veroorzaak je tweak in je chasis en dat is wat je niet wilt, vandaar dat er tape gebruikt wordt.
     
  4. TRML

    TRML

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Oosterhout (NB)
    Oke, helder.
     
  5. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Het doorzichtige versterkte tape werkt prima, is alleen wat dunner waardoor het snel vervangen moet worden en/of breekt. De tweede variant gaat bij mij bijna een dag rijden mee, kan je makkelijk meerdere malen gebruiken en scheurt alleen bij een hele harde crash.

    De tweede is iets duurder maar wel beter en zuiniger in het gebruik......tenminste dat is mijn ervaring.
     
  6. aproi001

    aproi001

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    293
    Locatie:
    zoetermeer
    verkeerde post,sorry
     
  7. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Broodje aap verhaal. Je tape doet exact het zelfde als de klittenband. En je moet wel héél erg goed kunnen rijden als je het verschil kunt voelen. En juist dan zorgt de tape voor een stijvere auto (aan de kant van de accu)
     
  8. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Niet helemaal waar, tape gaat onder de auto langs en trekt de accu naar het chassis toe, klitteband gaat niet onder de auto door en is boven de bodemplaat bevestigd aan een beugel of iets degelijks......als je het dan strak trekt kan je met de huidige dunne bodemplaten echt wel tweak veroorzaken.....

    Overigens is dit ook op twee manieren te doen, dit is fout aangezien je hem aan kan trekken

    [​IMG]

    Dit is beter aangezien je hier geen hefboom hebt en beide stukken over elkaar legt

    [​IMG]
     
  9. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    het zijn allemaal hypothese.
    Feit blijft dat de stijfheid van de accu groter is dan die van de regelaar. En je wilt niet dat de accu gaat bewegen, dus is het chassis stijver aan de kant van de accu.

    Leidt mij tot de conclusie dat "de gewone man" het verschil niet zal merken.
     

Deel Deze Pagina