Welke LIPO voor T-REX 450 XL CCPM ?

• Topicstarter Topicstarter cruizer001
  • Startdatum Startdatum
C

cruizer001

Guest
Ik vlieg nu met 3S2200mah 20/30C van Unitedhobbies. Vliegt heerlijk!

1500 is wel erg weinig. Je kan wel voor een lichte setup gaan, maar neem dan minimaal 1700 ofzo. en dan een lichte motor, lichte servo's, etc.

Ik heb 3x 14 grams servo's op de tuimelschijf. eentje van 20 gram op de staart. GY401, motor van 98 gram, en dus 3S2200. Bij elkaar behoorlijk zwaar. maar wel enigzins op elkaar afgestemd.

Nog even verduidelijken : Mijn T-Rex is uitgerust met 4 TowerPro servo's 9 gr, een Align RCE 500-X gyro (12 gr), een GRAUPNER R700 ontvanger en de standaard brushless motor, zijnde Align 420 LF.
Maakt dat een verschil uit bij de keuze. Is deze configuratie een beetje "vliegbaar"?

Waarmee ben ik het beste gediend, rekening houdende met het gewicht:

- Hyper Power Lipo 2000 mAh 3S 11.1V 15C/20C (176 gram)

- Lipo 1700 mAh 3S 11.1V 20C/30C (143 gram)

cruizer001 zei:
Waarmee ben ik het beste gediend, rekening houdende met het gewicht:

Als beginnend vlieger... Zo zwaar mogelijk (m.a.w. de 2000 milli's). Power heeft de heli plenty, ook wel om twee van deze akku's te liften. Iets meer gewicht betekent een stabielere heli. Een lager gewicht wil je wanneer je heftige 3D figuren gaat vliegen. Tegen die tijd is je akku inmiddels vaak gebruikt, en kan je dan een lichtere akku kopen.

Succes, groeten van Aldert

Hoi Aldert en andere forumvrienden, ik denk dat mijn vraag hiermee beantwoord is. Bedankt!

Voila, Ik heb een WOW-RC 2250 mah Lipo aangekocht.
Ik was wel even verarst van het gewicht, namelijk 186 gram.
Zou dit een probleem opleveren met het zwaartepunt???

Back