Welke Lipo?

Hey

Ik vlieg de laatste weken nogal wat af met mijn Graupner Terry'ke, maar de korte vliegtijd van 4 - 5 minuten vind ik wat te kort.
Nu dacht ik een lipo- batterij te steken, maar heb gene flauw idee wat erin te doen, hoeveel cellen, hoeveel mah enz....

Wie kan me helpen

Specs Terry:
wnsp: ca 1 m
gewicht: 550 g
motor: speed 400 + regelaar
batt.: 7 cellen 550 mah.

hallo, ik vlieg met een slowstick die weegt ongeveer 440gr met een kokam 2cellen 1500mah
accu weegt 75gram als ik het goed heb.
ik kan meer dan 30min vliegen :wink:

Hoi Mario,

Hoeveel spanning kan je regelaar aan en heeft deze toevallig ook nog een lipo-afslag?

7 cellen (8,4V) 550mah pakketje zal ongeveer 70 a 80 gram wegen.
Een 11,1V - 1000Mah pakket weegt ongeveer 88 gram.

Mocht de regelaar 11,1V niet kunnen verdragen dan kom je sowieso op 7,4V lipo packs uit. Je levert hiermee wel wat vermogen in.

7 cellen vervang ik altijd met 2 lipo(8 soms ook).
Dit vanwege de langere vliegtijd, beter voor je motor, lagere gewigt.

550 gram/1m spanw/speed 400 klinkt als een 2s1p pakket van 1000 tot 1800 mah.
De goekoopste optie (en een hele goeie) lijkt mij 1200 E-tec. Stel je koopt bij acw een 2s2p pakket (25$) en je maakt daar 2 2s1p pakketten van dan heb je voor 12 euro per pakket (inclusief verzend kosten) een heel leuk accutje.
Het enige nadeel is dat je er dan 2 moet kopen maar dat zou ik niet erg vinden met die prijs.

Kokam 1500 of Polyquest 1800 zijn ook goede mogenlijkheden.
Waar je je iig aan moet houden is dat hij niet veel meer weegt als je huidige pakket en dat hij 8 A makkelijk kan leveren.

Nando.
Edit: een 0 toegevoegd

Is een andere regelaar dan die standaard muntvormige regelaar die ik nu op de achterzijde van de motor heb, ook verreist?

Tja de rondo 400 die je waarschijnlijk bedoelt heeft volgens mij geen lipo afslag.
Maar ik gebruik hem ook en let gewoon een beetje op.
Een liposaver kan uitkomst bieden maar is niet verplicht.

Nando.

Back