overigens vind ik 3500-4000 terug erin wel veel.
ze geven allemaal als richtlijn de 80% op.
Ik duw er altijd rond de 3900 - 4000 terug in en ik belast ze HARD, 120 ampere pieks en ik kom dan aan het einde van de vlucht niet of nauwelijks onder de 20v. 3500- 4000 is dus normaal en niks vreemds aan, overigens is 80% van 4900 = 3920 mah.
De meeste "sponsored by" pilots ontladen hun packs tot 4100 -4200 mah per 4 minuten vlucht, wat overigens ook geen bezwaar is en de levensduur voor zover ik het kan inschatten niet ernstig verminderd.
Vreemd dat het inderdaad beide "Hacker" pakketen zijn, ik heb nu 4 verschillende FP 4900 packs gehad en nooit problemen... zelfs niet na redelijk wat cycles hard belasten.
@gerard
Balanceren is wel noodzakelijk ELKE keer als je laadt, zeker omdat je nooit weet of er een onbalans ontstaan is. Ik heb meegemaakt dat een accu 10 vluchten niet meer dan 0,005v onbalans heeft, maar dan ineens toch 0,010 ofzo... nog geen ramp, maar toch! Ik laad altijd snel (1.7c) met de TP1010 dus ik moet wel met een balancer werken.
Cheers,
Richard