welke losse cellen en welke lader ??

• Topicstarter Topicstarter mustang
  • Startdatum Startdatum
M

mustang

Guest
Hallo,

Aangezien ik voor mijn electro auto accu's nodig heb vroeg ik mij af of ik beter losse cellen kan kopen (en dan solderen) ?
De profs rijden allemaal met die dingen.
Zijn die dingen beter ?.. en waarom dan ?.. (de prijs scheelt niet echt veel)
en kan ik mijn huidige delta peak lader gebruiken die ik nu voor te stick packs gebruik ???

bedankt !

Je kunt jezelf heel veel problemen besparen door gewoon een compleet accupakket te kopen. Je zegt het zelf al de prijs verschilt niet eens veel.
Zelf een pakket solderen is minder simpel dan het lijkt. Je moet er vooral de goede spullen voor hebben en dan ook nog de handigheid. Hoe en wat is al eerder hier op het forum besproken dus even zoeken.
Als je voor het eerst zoiets gaat doen is de kans groot dat je je nieuwe cellen naar de knoppen helpt. Eerst dus goed oefenen met een stel oude afgeschreven cellen. Wel opletten want ook die kunnen nog erg heet worden en misschien wel ploffen als er kortsluiting ontstaat.
Of je de lader die je al hebt kan blijven gebruiken kan ik je niet zeggen. Ik denk het wel maar dat hangt af van wat je lader wel en niet kan.

Oke ,

Nu ben ik alleen nog wel benieuwd waarom de losse cellen nou beter zijn en waar hem dat nu in zit ??

Groeten

Die losse cellen van de wedstrijdrijders zijn meestal gematched. Dat wil zeggen 6 cellen van gelijke capaciteit en prestaties zodat ook het laden en ontladen van de 6 cellen maximaal benut wordt.

Aan de hand van de prijs betaal je een capaciteit, zo kunnen GP3300 cellen soms wel met gemak 3700 leveren......

als je niet de mogelijkheid hebt om de cellen te selecteren op interne weerstand heeft het geen zin losse cellen te kopen, anders wel.
en daar zit 'm dus het verschil.

Kris

Je kunt ook gematchte accu's kopen hoor. Natuurlijk betaal je daar ook voor! Dergelijke pakketten zijn duidelijk duurder dan een "gewoon" pakket. Of je daar als niet wedstrijdrijder nu echt iets aan hebt is maar de vraag dus waarom zou je? Voor jou maakt het niet uit dat je in plaats van twintig rondjes op het parkeer terrein er maar 19 kunt rijden voor je accu leeg is. Voor de wedstrijdrijders is het net het verschil tussen winnen en verliezen. Voor jou is het het verschil tussen één accu kunnen kopen of met slechts een klein beetje extra sparen er twee kunnen kopen.

Oke het is mij duidelijk, de verschillen zijn minimaal en pas van nut als je een beetje serieus aan het racen bent.

Aangezien ik op dit moment nog de meeste winst kan halen uit stuurmans kunst heeft het voor mij geen enkel nut dus om duurdere gematchte cellen te kopen, bedankt.

Hoef nu dus niet bang te zijn dat ik mijn geld verkeerd uitgeef.

Is er nog wel een merk dat een goede prijs kwaliteit levert ?.. en welke juist niet ?

Kom op marktplaats wel eens (van die groene) nieuwe accu's tegen van rond de 18,- euro... die lijken heel goedkoop...... is dat ook zo ?

Groeten

Back